.
Franču valoda
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:00
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_071 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 6.00 | ECTS: | 9.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Socioloģija; Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aleksandrs Timofejevs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Pilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bez priekšzināšanām. | ||||||||
Mērķis: | Panākt, lai studenti kursa apguves rezultātā spētu izmantot franču valodu saziņai ikdienas situācijās, atbilstoši „Eiropas kopīgajās pamatnostādnēs valodu apguvei: mācīšanās, mācīšana, vērtēšana” izstrādātā valodas prasmju līmeņu apraksta A1 līmenim (Common European of Reference for Language Learning, Teaching and Assessment). | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads franču valodā. Alfabēts, lasīšanas likumi. Ikdienas teikumi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Fonētika. Personas vietniekvārdi. Darbības vārds “etre”. Nolieguma forma. Sasveicināšanās un atvadīšanās. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Jautājumi. Artikuli. Lietvārdu dzimte. Daudzskaitlis. Īpašības vārds. Darbības vārds “avoir”. Bezpersonas konstrukcija “il y a”. Biežāk lietotie lietvārdi un īpašības vārdi. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
4 | Jautājuma teikuma struktūra. Jautājuma vārdi. Skaitļa vārdi (0-69). Valstis un tautības. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
5 | Darbības vārdu locīšana tagadnē. Tuvākā nākotne. Prievārdi “a, de ,dans, avec”. Piederības vietniekvārdi. Skaitļa vārdi (70-1000). Ģimene. | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
6 | Darbības vārdu “faire, savoir, croire, ouvrir, venir, nettoyer” tagadnes formas. Uzsvērtie vietniekvārdi. Netiešā papildinātāja vietniekvārdi. Attieksmes vietniekvārdi “qui, que”. Mājoklis. Mēbeles. Prievārdi. | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
7 | Kārtas skaitļa vārdi. Norādāmie vietniekvārdi. Darbības vārdi “prendre, repondre, lire, sortir, dire”. Otras grupas darbības vārdi. Pulkstenis. Nedēļas dienas. Gada mēneši. Mācības. Studentu dzīve. | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
8 | Atkārtošanas uzdevumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Atgriezeniskie darbības vārdi. Vietniekvārds “on”. Tiešā papildinātāja vietniekvārdi. Pavēles izteiksme. Darbības vārdi “s'assoir, mettre”. Prievārds “jusque”. Ikdienas darbības. Pastāstīt par savu dienu. | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
10 | Darbības vārdi “devoir, pouvoir, connaitre, vivre”. Īpašības vārdu sieviešu dzimte. Prievārdu lietošana ar valsts nosaukumiem. Krāsas, ārējais izskats. Raksturs. Gaumes un priekšrocības. Stāstīt par savu draugu. | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
11 | Pilsēta. Pajautāt ceļu. Aprakstīt savu pilsētu, rajonu. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
12 | Nākotne. Salīdzināmās pakāpes. Gadalaiki. Laika apstākļi. Kvebeka, Kanāda. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
13 | Saliktā pagātne. Vietniekvārds “dont”. Ceļojumi un brīvlaiks. Rakstīt vēstuli. | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais, pāru un grupu darbs – stāstījumu un prezentāciju sagatavošana atbilstoši kursa tēmām, darbs ar vārdnīcu – nezināmo vārdu nozīmes noskaidrošana, īsu aprakstu/eseju veidošana par konkrētu tēmu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Nodarbību apmeklējums ir obligāts; patstāvīgais darbs un prezentācijas – obligāti (10%). 2. Pārbaudes darbu vidējais vērtējums (40%). 3. Eksāmenā saņemtā atzīme (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīga studiju kursa apguves rezultātā studējošie: • zinās un izmantos minimālo leksiku un frāzes sadzīves situācijās; • zinās vārdu kārtību stāstījuma un jautājuma teikumos; • spēs noteikt, vai attiecīgais teikums vai teksts attiecas uz tagadnes, pagātnes vai nākotnes darbībām; • spēs atpazīt biežāk sastopamās franču valodas konstrukcijas. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīga studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs: • atrast tekstā vajadzīgo informāciju, izmantot nepieciešamākās frāzes sarunas uzsākšanai, informācijas nodošanai un tās uzturēšanai; • saprast vienkāršus tekstus par ikdienas tēmām, vēstules, ielūgumus, dialogus, paziņojumus lidostā vai stacijā par transporta kustību, laika prognozes u.c.; • sniegt īsu informāciju par sevi, saviem tuviniekiem, dzīves apstākļiem un studijām; • uzrakstīt personīgu vēstuli; • izmantot apgūtās valodas struktūras ikdienas komunikācijā. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot apgūto leksiku un valodas struktūras ikdienas komunikatīvās situācijās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Timofejevs A. Petrova K. Franču valodas kurss iesācējiem. 2016. Zvaigzne ABC | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Vocabulaire en action (niveau debutant). CLE international, 2010. Paris. | ||||||||
2 | Grammaire en action (niveau debutant). CLE international, 2010. Paris. | ||||||||
3 | Fiļipova A. Kā uzrakstīt vēstuli franču valodā: privātā sarakste. – Rīga: Zvaigzne ABC, 1997. – 24 lpp | ||||||||
4 | Lemoine C. Katru dienu 15 minūtes franču valoda : katru dienu mācieties franču valodu tikai 15 minūtes. - Rīga: Zvaigzne ABC, 2006. – 160 P. | ||||||||
5 | Boulares M. Grammaire progressive du français : tests d’évaluation : niveau avancé. – Paris: CLE International, 2003. – 95 P. | ||||||||
6 | Lück-Hildebrandt S. Franču valoda : gramatika. - Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. – 111 P. | ||||||||
7 | Jue I. Franču valoda pēdējā brīdī : valodas kurss nevaļīgiem cilvēkiem : [ar vārdnīcu]. - Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. – 156 P. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Interneta resursi: www.tv5.org; http://www.leconjugueur.com/ |