.
Angļu valoda rehabilitācijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:31.08.2021 17:06:05
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_079 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Tatjana Zakutajeva | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Valodu centrs | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, valodasrsu[pnkts]lv, valodasrsu[pnkts]lv, +371 67061586 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē un veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisko pielietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Efektīva komunikācija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Atklājumi medicīnā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Cilvēka ķermenis: orgāni un sistēmas. Kontroldarbs. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Slimnīca un slimnīcas personāls. Pacientu iestāšanās slimnīcā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pazīmes un simptomi. Sāpju novērtējuma sistēma un sāpju novēršana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Dzīvnieku izmantošana terapijā. Mūzikas terapija. Deju terapija. Mākslas terapija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Ergoterapijas gadījumu prezentācijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Uzturs, aptaukošanās un veselīgs dzīvesveids. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Procedūras un norādījumi pacientam. Fiziskā un garīgā veselības stāvokļa pārbaude. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Rūpes par vecāka gadagājuma cilvēkiem. Speciālās palīgierīces. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Vecāki un mazie bērni. Infekcijas slimības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Insulta pacienti. Ikdienas darbības indekss. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Pacientu aprūpe ar garīgās veselības traucējumiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Medikamentu lietošana. Veidlapu, kurās tiek apkopota informācija par pacientu, aizpildīšana. Kontroldarbs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Ergoterapijas gadījumu prezentācijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais un pāru darbs - prezentāciju sagatavošana, darbs ar vārdnīcu – terminu skaidrošana; kopsavilkumu, vēstuļu rakstīšana, izmantojot dotos izveidošanas principus. Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi, mutisko atbilžu kvalitāte. Kontroldarbi – apgūtās terminoloģijas zināšanu un praktiskā pielietojuma pārbaude. Prezentācija atbilstoši semestra tēmai reizi semestrī. Prezentācijā students parāda savas mutvārdu prasmes un izpratni angļu valodā: sagatavots monologs (informācijas apkopošana, sava viedokļa izklāsts), dialogs (atbildes uz jautājumiem, jautājumu uzdošana). Kursa beigās rakstisks eksāmens, kurā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un tās praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne un rakstu valodas lietojums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: atpazīs profesionālo terminoloģiju dažāda veida tekstos; nosauks ergoterapijas jomā visbiežāk izmantojamās terminoloģijas ekvivalentus angļu valodā; aprakstīs dažādas ar ergoterapijas jomu saistītas parādības, izmantojot profesionālo terminoloģiju angļu valodā. | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: atlasīt un pareizi izmantot terminoloģiju mutvārdu saziņai (piemēram, prezentāciju veidošanai, diskusijām) un rakstos (piemēram, ārsta ierakstos, vēstulēs konsultantam, medicīnisku rakstu recenzijās) ergoterapijas jomā; izmantot piemērotus valodas izteiksmes līdzekļus, lai paustu savu viedokli gan mutiskajā, gan rakstiskajā komunikācijā; sniegt iegūtās informācijas apkopojumu gan mutiski, gan rakstveidā, izmantojot atbilstošu terminoloģiju; atstāstīt teksta vispārējo saturu un atrast konkrētu informāciju dažāda veida tekstos no dažādiem informācijas avotiem. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot apgūto terminoloģiju dažādās komunikatīvās situācijās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Medicine, Sam McCarter, Oxford University Press, 2013. | ||||||||
2 | Nursing, Tony Grice, Oxford University Press, 2013. | ||||||||
3 | Cambridge English for Nursing, Virginia Allum, Patricija McGarr, Cambridge University Press, 2008. | ||||||||
4 | Professional English in Use. Medicine, Eric H. Glendinning, Ron Howard, Cambridge University Press, 2007. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Oxford Concise Medical Dictionary. E. Martin, Oxford University Press, 2008. | ||||||||
2 | Oxford Practice Grammar, John Eastwood, Oxford University Press, 2006. | ||||||||
3 | Occupational therapy: principles and practice, A. J. Punwar, S. M. Peloquin, Williams & Wilkins, Philadelphia, 2000. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.oup.com/elt | ||||||||
2 | www.answers.com | ||||||||
3 | The British Journal of Occupational Therapy |