Pārlekt uz galveno saturu

Angļu valoda komunikācijas zinātnē

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:06
Par studiju kursu
Kursa kods:VC_084LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:ValodniecībaMērķauditorija:Socioloģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Zita Goldšmite
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)20Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas40
Kopā kontaktstundas40
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)20Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas40
Kopā kontaktstundas40
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas līmenī.
Mērķis:
Attīstīt angļu valodas lietošanas iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākā specialitātē un veicināt speciālās ar turpmāko profesiju saistītās terminoloģijas apgūšanu un tās praktisku lietošanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Socioloģijas definīcija, socioloģijas speciālistu galvenie darba virzieni. 1.1. Kursa "Angļu valoda komunikācijas zinātnē" pārskats, mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības, pārbaudījumi un eksāmeni. 1.2. Dažādas 'Socioloģijas' definīcijas. Socioloģijas sfēras. Vārdu lietojums un nozīme vispārīgajā angļu valodā un socioloģijā.Nodarbības2.00auditorija
2Akadēmiskā angļu valoda 2.1. Angļu-angļu vārdnīcu lietošana: šķirkļi, definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. (www.macmillandictionary.com; www.merriam-webster.com; www.thesaurus.com; www.collinsdictionary.com; www.ozdic.com/collocation-dictionary) Vārdu veidošana: sakne, priedēklis, piedēklis. Biežāk lietotie lietvārda, darbības vārda un īpašības vārda piedēkļi angļu valodā.Nodarbības1.00auditorija
3Akadēmiskā angļu valoda 2.2. Prezentācijas. Prezentāciju uzbūve. Biežāk lietotie izteicieni prezentācijās. Prezentāciju vērtēšana. 2.3. Lekcija. Piezīmes lekcijas laikā. Dažādi pierakstu veidi. Piezīmju izmantošana runājot.Nodarbības3.00auditorija
4Karjeras iespēju izpēte, izmantojot tehnoloģijas 3.1. Saīsinājumi un akronīmi. Lietvārda un darbības vārda piedēkļi. 3.2. Darba sludinājumi socioloģijas jomā. Interneta meklēšanas rezultātu analīze, ziņojums par iegūtajiem rezultātiem.Nodarbības4.00auditorija
5Kopsavilkums: galvenie principi; tēzes teikums; kopsavilkuma rediģēšana.Nodarbības2.00auditorija
6Tehnoloģiju attīstība un socioloģija. Sociālo mediju loma socioloģisko pētījumu veikšanā. Ziņojumi par pētījumiem. Atsauces.Nodarbības3.00auditorija
7Pētījumi socioloģijā 5.1. Pētījumu terminoloģija. Kvantitatīvie un kvalitatīvie pētījumi. Pētījumu metodes un datu avoti. Datu iegūšanas metodes. 5.2. Aptaujas anketas: Jautājumu veidi aptaujas anketās. Vērtēšanas skalas. 5.3. Ziņojumi: uzbūve; virsraksti un apakšvirsraksti; pozitīvo un negatīvo aspektu novērtēšana. Stāstījuma laiki: vienkāršā pagātne, ilgstošā pagātne un saliktā pagātne.Nodarbības5.00auditorija
9Drukātie mediji un socioloģija 6.1. Laikraksti: sadaļas, redaktora sleja, avīžraksti; saikļu lietošana. 6.2. Žurnāli: saturs, fotogrāfiju un attēlu nozīme žurnālos; slavenību apraksti.Nodarbības2.00auditorija
10Radio/ televīzija un socioloģija Radio un televīzijā strādājošie. Radio stacijas un raidījumi. Televīzijas kanāli un raidījumi. Intervijas radio/ televīzijā. Dažādi jautājumu veidi.Nodarbības2.00auditorija
11Formālas un neformālas vēstules 9.1. Vēstules izkārtojums, biežāk lietotās frāzes, formāls, neitrāls un neformāls valodas lietojums, elektroniskās vēstules. 9.2. CV sadaļas. Europass CV aizpildīšana. 9.3. Pieteikuma vēstules. Biežāk lietotās frāzes un izteicieni. Izglītības, pieredzes un pozitīvo personīgo īpašību apraksts.Nodarbības4.00auditorija
12Bezpeļņas organizācijas 10.1. Bezpeļņas organizāciju darbības veidi, logo, apraksti. 10.2. Tendences: izmaiņu aprakstīšana; biežāk lietotie īpašības vārdi, apstākļa vārdi, lietvārdi un darbības vārdi. Diagrammas.Nodarbības4.00auditorija
13Krīzes situācijas 11.1. Krīzes cēloņi. Krīžu veidi. Krīzes cēloņu izpēte. 11.2. Krīzes vadība. Pārvaldības plāns. Salikti sakārtoti un salikti pakārtoti teikumiNodarbības4.00auditorija
14Socioloģija un mārketings 12.1. Mārketinga stratēģijas. Vārdu veidošana: lietvārdu veidošana no darbības vārdiem. Sinonīmi un antonīmi. 12.2. Socioloģija un mārketings 21. gadsimtā. Mārketinga terminoloģija. Salikti teikumi ciešamajā kārtā. 12.3. Reklāma.Nodarbības4.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošie sagatavo gan individuālas, gan grupas prezentācijas par kursa laikā apgūtamajiem tematiem; studenti veic rakstiskus uzdevumus, lasa autentiskus tekstus par kursa laikā apgūstamajiem tematiem un izpilda teksta izpratnes uzdevumus; studējošie patstāvīgi strādā ar angļu-angļu vārdnīcām un sagatavo terminoloģijas definīcijas un tulkojumus latviešu valodā. Studējošie raksta vēstules, kopsavilkumus, ziņojumus.
Vērtēšanas kritēriji:
1) aktīva piedalīšanās nodarbībās, laikus un atbilstošā kvalitātē izpildīti rakstiskie uzdevumi; sagatavotas prezentācijas atbilstoši kursa tematiem; sekmīgi uzrakstīti īsie pārbaudes darbi(terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaude) – 25% 2) I semestra pārbaudījums – 25% 2) Kursa noslēguma eksāmena rakstiskā daļa, kurā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un to praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne un rakstu valodas lietojums – 25% 3) Kursa noslēguma eksāmena mutiskā daļa – individuāla prezentācija par kādu no kursa laikā apgūtajiem tematiem – 25%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc studiju kursa sekmīgas apguves studenti spēs: • atpazīt, iztulkot un izskaidrot ar socioloģijas jomu saistīto terminoloģiju; • atrast un reproducēt svarīgāko informāciju autentiskos tekstos gan mutvārdos, gan rakstiski; • noteikt un atstāstīt runātāja viedokli.
Prasmes:Pēc sekmīgas studiju kursa pabeigšanas studējošie pratīs: • lietot ar profesionālo jomu saistīto terminoloģiju atbilstoši to nozīmei gan mutvārdos, gan rakstiski; • sagatavot un sniegt prezentācijas par jautājumiem saistībā ar socioloģijas jomu; • izteikt un pamatot savu viedokli, pielietojot atbilstošu vārdu krājumu; • sagatavot dažāda veida jautājumus un intervēt cilvēkus; • uzrakstīt kopsavilkumu, formālas un neformālas vēstules, aprakstu, utt. • izveidot aptaujas anketu.
Kompetences:Studējošie spēs sekmīgi darboties komandā, pamatojot savu viedokli profesionālos jautājumos; spēs loģiski izteikt savu viedokli gan rakstiski, gan mutiski, izmantojot apgūto profesionālo terminoloģiju.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Marie McLisky. Series editor: Terry Phillips. English for Public Relations in Higher Education Studies. Garnet Publishing Ltd. Reading, 2011.
Papildu literatūra
1Ceramella, Nick & Lee, Elizabeth. Cambridge English for Media. Cambridge University Press. 2008.
2Santiago Remacha Esteras, Elena Marco Fabre. Professional English in Use. For Computers and the Internet. Cambridge University Press, 3rd printing, 2010.
3Ruth Gairns and Stuart Redman. Oxford Word Skills. OUP, 2009.
4Michael McCarthy, Felicity O'Dell. Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press, 2014
Citi informācijas avoti
1http://www.uefap.com
2http://www.macmillandictionary.com
3http://www.bbc.co.uk/skillswise
4http://www.britishcouncil.org/professionals-business.htm