.
Angļu valoda komunikācijas zinātnē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:06
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_084 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Zita Goldšmite | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt angļu valodas lietošanas iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākā specialitātē un veicināt speciālās ar turpmāko profesiju saistītās terminoloģijas apgūšanu un tās praktisku lietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Socioloģijas definīcija, socioloģijas speciālistu galvenie darba virzieni. 1.1. Kursa "Angļu valoda komunikācijas zinātnē" pārskats, mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības, pārbaudījumi un eksāmeni. 1.2. Dažādas 'Socioloģijas' definīcijas. Socioloģijas sfēras. Vārdu lietojums un nozīme vispārīgajā angļu valodā un socioloģijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Akadēmiskā angļu valoda 2.1. Angļu-angļu vārdnīcu lietošana: šķirkļi, definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. (www.macmillandictionary.com; www.merriam-webster.com; www.thesaurus.com; www.collinsdictionary.com; www.ozdic.com/collocation-dictionary) Vārdu veidošana: sakne, priedēklis, piedēklis. Biežāk lietotie lietvārda, darbības vārda un īpašības vārda piedēkļi angļu valodā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Akadēmiskā angļu valoda 2.2. Prezentācijas. Prezentāciju uzbūve. Biežāk lietotie izteicieni prezentācijās. Prezentāciju vērtēšana. 2.3. Lekcija. Piezīmes lekcijas laikā. Dažādi pierakstu veidi. Piezīmju izmantošana runājot. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
4 | Karjeras iespēju izpēte, izmantojot tehnoloģijas 3.1. Saīsinājumi un akronīmi. Lietvārda un darbības vārda piedēkļi. 3.2. Darba sludinājumi socioloģijas jomā. Interneta meklēšanas rezultātu analīze, ziņojums par iegūtajiem rezultātiem. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
5 | Kopsavilkums: galvenie principi; tēzes teikums; kopsavilkuma rediģēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Tehnoloģiju attīstība un socioloģija. Sociālo mediju loma socioloģisko pētījumu veikšanā. Ziņojumi par pētījumiem. Atsauces. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
7 | Pētījumi socioloģijā 5.1. Pētījumu terminoloģija. Kvantitatīvie un kvalitatīvie pētījumi. Pētījumu metodes un datu avoti. Datu iegūšanas metodes. 5.2. Aptaujas anketas: Jautājumu veidi aptaujas anketās. Vērtēšanas skalas. 5.3. Ziņojumi: uzbūve; virsraksti un apakšvirsraksti; pozitīvo un negatīvo aspektu novērtēšana. Stāstījuma laiki: vienkāršā pagātne, ilgstošā pagātne un saliktā pagātne. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
9 | Drukātie mediji un socioloģija 6.1. Laikraksti: sadaļas, redaktora sleja, avīžraksti; saikļu lietošana. 6.2. Žurnāli: saturs, fotogrāfiju un attēlu nozīme žurnālos; slavenību apraksti. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Radio/ televīzija un socioloģija Radio un televīzijā strādājošie. Radio stacijas un raidījumi. Televīzijas kanāli un raidījumi. Intervijas radio/ televīzijā. Dažādi jautājumu veidi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Formālas un neformālas vēstules 9.1. Vēstules izkārtojums, biežāk lietotās frāzes, formāls, neitrāls un neformāls valodas lietojums, elektroniskās vēstules. 9.2. CV sadaļas. Europass CV aizpildīšana. 9.3. Pieteikuma vēstules. Biežāk lietotās frāzes un izteicieni. Izglītības, pieredzes un pozitīvo personīgo īpašību apraksts. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
12 | Bezpeļņas organizācijas 10.1. Bezpeļņas organizāciju darbības veidi, logo, apraksti. 10.2. Tendences: izmaiņu aprakstīšana; biežāk lietotie īpašības vārdi, apstākļa vārdi, lietvārdi un darbības vārdi. Diagrammas. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
13 | Krīzes situācijas 11.1. Krīzes cēloņi. Krīžu veidi. Krīzes cēloņu izpēte. 11.2. Krīzes vadība. Pārvaldības plāns. Salikti sakārtoti un salikti pakārtoti teikumi | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
14 | Socioloģija un mārketings 12.1. Mārketinga stratēģijas. Vārdu veidošana: lietvārdu veidošana no darbības vārdiem. Sinonīmi un antonīmi. 12.2. Socioloģija un mārketings 21. gadsimtā. Mārketinga terminoloģija. Salikti teikumi ciešamajā kārtā. 12.3. Reklāma. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie sagatavo gan individuālas, gan grupas prezentācijas par kursa laikā apgūtamajiem tematiem; studenti veic rakstiskus uzdevumus, lasa autentiskus tekstus par kursa laikā apgūstamajiem tematiem un izpilda teksta izpratnes uzdevumus; studējošie patstāvīgi strādā ar angļu-angļu vārdnīcām un sagatavo terminoloģijas definīcijas un tulkojumus latviešu valodā. Studējošie raksta vēstules, kopsavilkumus, ziņojumus. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1) aktīva piedalīšanās nodarbībās, laikus un atbilstošā kvalitātē izpildīti rakstiskie uzdevumi; sagatavotas prezentācijas atbilstoši kursa tematiem; sekmīgi uzrakstīti īsie pārbaudes darbi(terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaude) – 25% 2) I semestra pārbaudījums – 25% 2) Kursa noslēguma eksāmena rakstiskā daļa, kurā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un to praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne un rakstu valodas lietojums – 25% 3) Kursa noslēguma eksāmena mutiskā daļa – individuāla prezentācija par kādu no kursa laikā apgūtajiem tematiem – 25% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc studiju kursa sekmīgas apguves studenti spēs: • atpazīt, iztulkot un izskaidrot ar socioloģijas jomu saistīto terminoloģiju; • atrast un reproducēt svarīgāko informāciju autentiskos tekstos gan mutvārdos, gan rakstiski; • noteikt un atstāstīt runātāja viedokli. | ||||||||
Prasmes: | Pēc sekmīgas studiju kursa pabeigšanas studējošie pratīs: • lietot ar profesionālo jomu saistīto terminoloģiju atbilstoši to nozīmei gan mutvārdos, gan rakstiski; • sagatavot un sniegt prezentācijas par jautājumiem saistībā ar socioloģijas jomu; • izteikt un pamatot savu viedokli, pielietojot atbilstošu vārdu krājumu; • sagatavot dažāda veida jautājumus un intervēt cilvēkus; • uzrakstīt kopsavilkumu, formālas un neformālas vēstules, aprakstu, utt. • izveidot aptaujas anketu. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie spēs sekmīgi darboties komandā, pamatojot savu viedokli profesionālos jautājumos; spēs loģiski izteikt savu viedokli gan rakstiski, gan mutiski, izmantojot apgūto profesionālo terminoloģiju. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Marie McLisky. Series editor: Terry Phillips. English for Public Relations in Higher Education Studies. Garnet Publishing Ltd. Reading, 2011. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ceramella, Nick & Lee, Elizabeth. Cambridge English for Media. Cambridge University Press. 2008. | ||||||||
2 | Santiago Remacha Esteras, Elena Marco Fabre. Professional English in Use. For Computers and the Internet. Cambridge University Press, 3rd printing, 2010. | ||||||||
3 | Ruth Gairns and Stuart Redman. Oxford Word Skills. OUP, 2009. | ||||||||
4 | Michael McCarthy, Felicity O'Dell. Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press, 2014 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.uefap.com | ||||||||
2 | http://www.macmillandictionary.com | ||||||||
3 | http://www.bbc.co.uk/skillswise | ||||||||
4 | http://www.britishcouncil.org/professionals-business.htm |