Pārlekt uz galveno saturu

Medicīnas terminoloģija krievu valodā ārvalstu studentiem

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:53
Par studiju kursu
Kursa kods:VC_116LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīnaMērķauditorija:Ārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Svetlana Muhejeva
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas16
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pamatzināšanas krievu valodā vismaz A2 līmenī pēc Eiropas Padomes izstrādātā valodas prasmju līmeņu apraksta (Common European Framework of Reference for Language Learning, Teaching and Assessment).
Mērķis:
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot un sistematizēt krievu valodas lietošanas prasmes studiju un profesionāliem nolūkiem, kā arī veicināt medicīniskās terminoloģijas apguvi un lietošanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Cilvēka ķermeņa daļas un orgānu sistēmas, to funkcijas. Anatomijas terminu pareiza izruna.Nodarbības1.00auditorija
2Veselīgs dzīvesveids. Dot ieteikumus par veselīgu dzīves veidu, brīdināt par kaitīgiem ieradumiem.Nodarbības1.00auditorija
3Sirds un asinsvadu sistēma, funkcijas, mazā un lielā asinsrite. Stenokardija, slimības simptomi, pacienta sūdzības, slimības norise; sāpes aiz krūšu kaula. Saruna ar pacientu.Nodarbības2.00auditorija
4Elpošanas sistēma, funkcijas, elpošanas process. Bronhīts, slimības simptomi, pacienta sūdzības, slimības norise. Saruna ar pacientu.Nodarbības2.00auditorija
5Gremošanas sistēma, funkcijas; gremošanas process. Gastrīts, slimības simptomi, pacienta sūdzības, slimības norise. Saruna ar pacientu. Pareizs uzturs, dot padomus, norādījumus pareizam uzturam.Nodarbības2.00auditorija
6Kauli, locītavas un muskuļi, to funkcijas. Balsta un gaitas aparāta traucējumi. Kaulu, locītavu un muskuļu saslimšanas un traumas. Pacienta sūdzības, slimības norise, profilakse. Saruna ar pacientu.Nodarbības3.00auditorija
7Urīnizvadorgānu sistēma. Nefrīts, slimības simptomi, pacienta sūdzības, slimības norise. Saruna ar pacientu.Nodarbības1.00auditorija
8Grūtniecība un dzemdības. Anamnēzes vākšana, ieteikumu sniegšana.Nodarbības2.00auditorija
9Infekcijas. Patogēni un profilakse. Simptomi, saziņa ar pacientiem.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Mājas darbi ar konkrētiem uzdevumiem; medicīnas leksikas apguve; darbs ar papildmateriāliem un internetu – īsi ziņojumi par konkrētām tēmām, prezentācija. Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu.
Vērtēšanas kritēriji:
Nodarbību apmeklējums 80%, aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi; medicīnas leksikas apguve; īso tekstu analītiskā lasīšana; darbs ar papildmateriāliem un internetu – īsie ziņojumi par orgāniem un to funkcijām, saslimšanām. Kursa beigās eksāmens, ņemot vērā individuālo lasīšanu un kursa nobeiguma testu – rakstisks pārbaudījums funkcionālās valodas lietošanas prasmes pārbaudei – savietošanas, aizvietošanas uzdevumi un daudzizvēļu atbilžu uzdevumi un prezentāciju par kādu no saslimšanām vai orgānu sistēmām. Gala atzīme ir atkarīga no prezentācijas rezultāta (60%) un no rakstīska eksāmena (40%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc sekmīgas studiju kursa apguves studenti spēs: atpazīt un iztulkot medicīnisko terminoloģiju krievu valodā; nosaukt ķermeņa daļas, orgānu sistēmas; aprakstīt pacienta stāvokli, slimības norisi; atpazīt populāri zinātniskai un zinātniskajai literatūrai raksturīgākās valodas struktūras (lietvārdu veidošana, locīšana, saskaņošana ar īpašības vārdu; darbības vārdu laiku lietošanas sistematizācija darāmajā kārtā; vēlējuma un pavēles izteiksmes formu veidošana, divdabju lietošana u.c.).
Prasmes:Pēc sekmīgas kursa apguves studenti pratīs: lietot atbilstošu medicīnisko terminoloģiju sarunās ar pacientiem/klientiem un kolēģiem; veidot jautājumus un uzturēt sarunu ar pacientu; izlasīt ar profesionālo jomu saistītu tekstu, atrast un atzīmēt tekstā atslēgvārdus, galvenu domu, nepieciešamo informāciju.
Kompetences:Studenti spēs ievākt pacienta slimības anamnēzi un izjautāt par sūdzībām un sāpēm, dot padomus, norādījumus ārstēšanā; aizpildīt slimnieka karti; uztvert, pierakstīt un nodot vajadzīgo informāciju par pacienta stāvokli.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Большой толковый медицинский словарь, 1-2 том, Москва, 2001.
Papildu literatūra
1Vārdnīca 7 valodas biežāk lietotie vārdi un to izplatītākās nozīmes, Avots, 2003
2A.A. Марцелли "Латинский язык и основы медицинской терминологии" Ростов-на-Дону 2011