.
Medicīnas terminoloģija krievu valodā ārvalstu studentiem
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:53
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_116 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Svetlana Muhejeva | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas krievu valodā vismaz A2 līmenī pēc Eiropas Padomes izstrādātā valodas prasmju līmeņu apraksta (Common European Framework of Reference for Language Learning, Teaching and Assessment). | ||||||||
Mērķis: | Studiju kursa mērķis ir pilnveidot un sistematizēt krievu valodas lietošanas prasmes studiju un profesionāliem nolūkiem, kā arī veicināt medicīniskās terminoloģijas apguvi un lietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Cilvēka ķermeņa daļas un orgānu sistēmas, to funkcijas. Anatomijas terminu pareiza izruna. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Veselīgs dzīvesveids. Dot ieteikumus par veselīgu dzīves veidu, brīdināt par kaitīgiem ieradumiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Sirds un asinsvadu sistēma, funkcijas, mazā un lielā asinsrite. Stenokardija, slimības simptomi, pacienta sūdzības, slimības norise; sāpes aiz krūšu kaula. Saruna ar pacientu. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Elpošanas sistēma, funkcijas, elpošanas process. Bronhīts, slimības simptomi, pacienta sūdzības, slimības norise. Saruna ar pacientu. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Gremošanas sistēma, funkcijas; gremošanas process. Gastrīts, slimības simptomi, pacienta sūdzības, slimības norise. Saruna ar pacientu. Pareizs uzturs, dot padomus, norādījumus pareizam uzturam. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Kauli, locītavas un muskuļi, to funkcijas. Balsta un gaitas aparāta traucējumi. Kaulu, locītavu un muskuļu saslimšanas un traumas. Pacienta sūdzības, slimības norise, profilakse. Saruna ar pacientu. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
7 | Urīnizvadorgānu sistēma. Nefrīts, slimības simptomi, pacienta sūdzības, slimības norise. Saruna ar pacientu. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Grūtniecība un dzemdības. Anamnēzes vākšana, ieteikumu sniegšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Infekcijas. Patogēni un profilakse. Simptomi, saziņa ar pacientiem. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Mājas darbi ar konkrētiem uzdevumiem; medicīnas leksikas apguve; darbs ar papildmateriāliem un internetu – īsi ziņojumi par konkrētām tēmām, prezentācija. Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Nodarbību apmeklējums 80%, aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi; medicīnas leksikas apguve; īso tekstu analītiskā lasīšana; darbs ar papildmateriāliem un internetu – īsie ziņojumi par orgāniem un to funkcijām, saslimšanām. Kursa beigās eksāmens, ņemot vērā individuālo lasīšanu un kursa nobeiguma testu – rakstisks pārbaudījums funkcionālās valodas lietošanas prasmes pārbaudei – savietošanas, aizvietošanas uzdevumi un daudzizvēļu atbilžu uzdevumi un prezentāciju par kādu no saslimšanām vai orgānu sistēmām. Gala atzīme ir atkarīga no prezentācijas rezultāta (60%) un no rakstīska eksāmena (40%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgas studiju kursa apguves studenti spēs: atpazīt un iztulkot medicīnisko terminoloģiju krievu valodā; nosaukt ķermeņa daļas, orgānu sistēmas; aprakstīt pacienta stāvokli, slimības norisi; atpazīt populāri zinātniskai un zinātniskajai literatūrai raksturīgākās valodas struktūras (lietvārdu veidošana, locīšana, saskaņošana ar īpašības vārdu; darbības vārdu laiku lietošanas sistematizācija darāmajā kārtā; vēlējuma un pavēles izteiksmes formu veidošana, divdabju lietošana u.c.). | ||||||||
Prasmes: | Pēc sekmīgas kursa apguves studenti pratīs: lietot atbilstošu medicīnisko terminoloģiju sarunās ar pacientiem/klientiem un kolēģiem; veidot jautājumus un uzturēt sarunu ar pacientu; izlasīt ar profesionālo jomu saistītu tekstu, atrast un atzīmēt tekstā atslēgvārdus, galvenu domu, nepieciešamo informāciju. | ||||||||
Kompetences: | Studenti spēs ievākt pacienta slimības anamnēzi un izjautāt par sūdzībām un sāpēm, dot padomus, norādījumus ārstēšanā; aizpildīt slimnieka karti; uztvert, pierakstīt un nodot vajadzīgo informāciju par pacienta stāvokli. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Большой толковый медицинский словарь, 1-2 том, Москва, 2001. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Vārdnīca 7 valodas biežāk lietotie vārdi un to izplatītākās nozīmes, Avots, 2003 | ||||||||
2 | A.A. Марцелли "Латинский язык и основы медицинской терминологии" Ростов-на-Дону 2011 |