.
Mākslas metodes un tehnikas profesionālajā darbā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.04.2019 16:01:20
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_062 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs; Psiholoģija; Sabiedrības veselība; Socioloģija; Veselības vadība; Māszinības; Tirgzinības un reklāma; Medicīnas tehnoloģijas; Uzņēmējdarbības vadība; Politikas zinātne; Vadībzinātne; Klīniskā farmācija; Ārstniecība; Medicīnas pakalpojumi; Zobārstniecība; Tiesību zinātne; Sporta treneris; Dzīvās dabas zinātnes; Civilā un militārā aizsardzība; Pedagoģija; Rehabilitācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Tiesību zinātne; Bioloģija; Sociālā antropoloģija; Komunikācijas zinātne; Personu un īpašuma aizsardzība; Farmācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristīne Vende-Kotova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Pilnveidot izpratni par mākslas, terapeitiskās mākslas un mākslu terapijas jēdzieniem un pamatjautājumiem, mākslu terapijas specializācijām, terapeitiskajām pieejām, faktoriem un daudzveidīgām mākslu metodēm un tehnikām, daļēji apgūstot iemaņas kritiski atlasīt, izvēlēties un adekvāti izmantot mākslu metodes un tehnikas darbā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Mākslas, terapeitiskās mākslas un mākslu terapijas jēdzieni un pamatjautājumi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Mākslu terapijas specializācijas, terapeitiskās pieejas un faktori. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīga un sistemātiska teorētiskā materiāla - norādīto avotu un literatūras apguve. Rakstiska kopsavilkuma par teorētiskā materiāla apguvi un gūtajām atziņām par vienu no studiju kursa tēmām sagatavošana un iesniegšana. Projekta par vienu no dotajām izvēles tēmām sagatavošana - iesniegšanai rakstiskā formātā un praktiskai prezentācijai seminārā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lekciju apmeklējums un aktīva dalība visos semināros (20%). Sistemātiska, patstāvīga teorētiskās materiāla apguve un rakstiska kopsavilkuma iesniegšana par izvēlēto studiju kursa tēmu (20%). Projekta (psihologa darbam ar mākslu metodēm) par vienu no dotajām izvēles tēmām sagatavošana, iesniegšana rakstiskā formātā un praktiska prezentācija seminārā (35%). Studiju kursa noslēguma pārbaudes darbs (25%), kombinētā formā: mutvārdos - par mākslas, terapeitiskās mākslas un mākslu terapijas jēdzieniem un pamatjautājumiem, terapeitiskajām pieejām un faktoriem (10%), un praktiskā daļa - mākslu metodes/tehnikas demonstrējums (15%). Studiju kursa eksāmena vērtējums tiek noteikts akumulējošā formā, kur maģistranta zināšanas, prasmes un iemaņas tiek vērtētas, pamatojoties uz viņa darba rezultātiem visa studiju kursa ietvaros, apkopojot vērtēšanas rezultātus. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Maģistrants analizē informāciju par mākslu, terapeitisko mākslu un mākslu terapiju, izprot mākslu terapijas pamatjautājumus. Izprot mākslu terapijas iedalījumu četrās specializācijās, terapeitiskās pieejas un faktorus. Analizē informāciju par mākslu metodēm un tehnikām, to pielietojumu. | ||||||||
Prasmes: | Maģistrants pielieto teorētiskās zināšanas, lai kritiski izvērtētu un atlasītu adekvātas mākslu metodes un tehnikas pielietošanai psihologa darbā, un pamatotu konkrētās mākslu metodes/ tehnikas izvēli, definējot tās pielietošanas mērķi. | ||||||||
Kompetences: | Maģistrants daļēji demonstrē prasmes adekvāti izvēlēties un pielietot konkrētas mākslu metodes un tehnikas psihologa darbā, pamatojot konkrētās metodes/ tehnikas izvēli, formulējot tās pielietošanas mērķi un teorētisko pamatu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K. (Sast.). (2010). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: Drukātava. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K. (Sast.). (2011). Mākslu terapija. Rīga: RaKa. | ||||||||
3 | Mārtinsone, K. (Red.). (2009). Mākslas terapija: teorija un prakse. Rīga: Drukātava. | ||||||||
4 | Jones, Ph. (2005). The Arts Therapies: A Revalution in Healthcare. East Sussex: Brunner, Routledge. | ||||||||
5 | Karkou, V., Sanderson, P. (2006). Arts Therapies: A Research – Based Map of the Field. Churchill: Livingstone. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K. (sast.). (2010). Pētījumi mākslu terapijā. Rīga: Drukātava. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://acata.org.au/ | ||||||||
2 | http://www.anzata.org | ||||||||
3 | http://www.cathymalchiodi.com/ | ||||||||
4 | http://www.arttherapy.lv/ | ||||||||
5 | http://www.community-arts-therapies.org.uk/ | ||||||||
6 | http://www.nccata.org/ | ||||||||
7 | http://www.ieata.org/ | ||||||||
8 | http://www.psychologytoday.com/blog/the-healing-arts | ||||||||
9 | http://www.mentalhealthcare.org.uk/arts_therapies | ||||||||
10 | The Arts in Psychotherapy | ||||||||
11 | The Applied Arts and Health |