.
Mūzikas terapija II
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:10.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2023 15:58:02
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_075 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inese Paiča | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati, Individuālā konsultēšana MT un psihodinamika, Izvērtēšanas principi un process mākslu terapijā, Mākslu terapijas procesa pamatprincipi dažādām pacientu grupām, Mūzikas terapija I. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt maģistrantu prasmes izvēlēties un lietot metodes un tehnikas atbilstoši situācijai, klientu/ pacientu grupas specifikai, radīt maģistrantiem iespēju apgūt mūzikas terapijas metodes un tehnikas darbam ar dažādām klientu/pacientu grupām, attīstīt prasmes atbilstoši izmantot terapeitiskās intervences un tehnikas terapeitiskajā procesā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Mūzikas terapijas process un stadijas: kontrakts, procesa un sesijas struktūra. MT pieejas darbā ar dažādām pacientu grupām | Lekcijas | 0.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
2 | MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar bērniem rehabilitācijā un psihiatrijā. MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar pieaugušajiem rehabilitācijā un psihiatrijā | Lekcijas | 0.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
3 | Prasmju treniņš individuālam darbam ar bērniem. Prasmju treniņš individuālam darbam ar pieaugušajiem | Lekcijas | 0.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
4 | MT metodes un tehnikas darbā ar bērnu un pusaudžu grupām. MT metodes un tehnikas darbā ar pieaugušo grupām dažādās vidēs | Lekcijas | 0.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
5 | Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām | Lekcijas | 0.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
6 | Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupām | Lekcijas | 0.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi nostiprināt lekciju materiālu, sistemātiski lasot norādītos avotus; apkopot MT metodes darbam ar konkrētu klientu/ pacientu grupu; izstrādāt mākslas terapijas plānu divām konkrētām klientu/ pacientu grupām (individuāli un grupā); gatavoties praktiski novadīt vienu MT sesiju pēc izstrādātā plāna studentu grupai, modelējot darbu ar noteiktu klientu/pacientu grupu. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Izstrādā MT plānu divām konkrētām klientu/pacientu grupām (individuāli un grupā) (50%); praktiski novada vienu MT sesiju pēc izstrādātā plāna un veic pašrefleksija par novadīto sesiju (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izskaidro dažādu MT metožu un tehniku teorētisko pamatojumu, salīdzina dažādas MT teorētiskās pieejas darbam ar dažādām klientu/ pacientu grupām dažādās vidēs; raksturo mākslas darbu analīzes pamatprincipus; nosauc un pamato MT procesa organizācijas īpatnības un intervences darbam ar dažādām klientu/ pacientu grupām dažādas prakses/ darba vietās veselības aprūpē. | ||||||||
Prasmes: | Izvirza un formulē klientu/ pacientu grupai atbilstošus mūzikas terapijas mērķus un uzdevumus, izvēlas teorētiskās pieejas, saskaņā ar kurām veido mūzikas terapijas plānu, ņemot vērā klientu/pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus; lieto atbilstošas MT metodes, tehnikas un intervences; analizē un novērtē MT procesu un rezultātu; noformē protokolus. | ||||||||
Kompetences: | Pielieto MT metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar klientu/ pacientu grupas specifiku un MT mērķiem; organizē un vada atsevišķas MT sesijas individuāli un grupā, analizē to struktūru, saturu un terapeitiskās attiecības, novērtē rezultātus; atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas; demonstrē empātisku, cieņā un izpratnē balstītu attieksmi pret klientiem/ pacientiem; veic pašrefleksiju. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Paipare, M. (2021). Mūzikas terapija: Metodes un tehnikas : Rokasgrāmata ne tikai mūzikas terapeitiem. Latvijas Mūzikas terapijas asociācija; LiePA | ||||||||
2 | Edwards, J. (Ed.) (2017). The Oxford handbook of music therapy. Oxford University Press | ||||||||
3 | Cohen, N. (2017). Advanced Methods of Music Therapy Practice. London: Jessica Kingsley. | ||||||||
4 | Allen, J. (Ed.) (2012). Guidelines for Music Therapy Practice in Adult Medical Care. Barcelona. | ||||||||
5 | Grocke, D.E., Wigram, T. (2007). Receptive methods in music therapy: techniques and clinical applications for music therapy clinicians, educators and students. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Paipare M. (2011). Mūzikas terapija. No: Mākslu terapija. Sastādītāja K. Mārtinsone. Rīga: Raka. 340.-373.lpp. | ||||||||
2 | Baker, F. & Tamplin, J.(2006). Music therapy methods in neurorehabilitation : A clinician's manual Philadelphia: J. Kingsley Publishers. | ||||||||
3 | Baker, F., Wigram, T. (2005). Songwriting: methods, techniques and clinical applications for music therapy clinicians, educators and students. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | The Arts in psychotherapy | ||||||||
2 | The Nordic Journal of Music Therapy | ||||||||
3 | Journal of Music therapy | ||||||||
4 | Paipare, M. (Sast). (2014). Mūzikas terapija: izglītība un pētniecība, pieredze un prakse. Liepāja: Liepa. | ||||||||
5 | Wosch, T., Wigram, T. (2007). Microanalysis in music therapy methods, techniques and applications for clinicians, researchers, educators and students. Jessica Kingsley Publishers London and Philadelphia. | ||||||||
6 | Mārtinsone, K. (Sast). (2020). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: Raka. |