Pārlekt uz galveno saturu

Mūzikas terapija II

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:10.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2023 15:58:02
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_075LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inese Paiča
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas24
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati, Individuālā konsultēšana MT un psihodinamika, Izvērtēšanas principi un process mākslu terapijā, Mākslu terapijas procesa pamatprincipi dažādām pacientu grupām, Mūzikas terapija I.
Mērķis:
Attīstīt maģistrantu prasmes izvēlēties un lietot metodes un tehnikas atbilstoši situācijai, klientu/ pacientu grupas specifikai, radīt maģistrantiem iespēju apgūt mūzikas terapijas metodes un tehnikas darbam ar dažādām klientu/pacientu grupām, attīstīt prasmes atbilstoši izmantot terapeitiskās intervences un tehnikas terapeitiskajā procesā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Mūzikas terapijas process un stadijas: kontrakts, procesa un sesijas struktūra. MT pieejas darbā ar dažādām pacientu grupāmLekcijas0.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
2MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar bērniem rehabilitācijā un psihiatrijā. MT metodes un tehnikas individuālā darbā ar pieaugušajiem rehabilitācijā un psihiatrijāLekcijas0.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
3Prasmju treniņš individuālam darbam ar bērniem. Prasmju treniņš individuālam darbam ar pieaugušajiemLekcijas0.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
4MT metodes un tehnikas darbā ar bērnu un pusaudžu grupām. MT metodes un tehnikas darbā ar pieaugušo grupām dažādās vidēsLekcijas0.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
5Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupāmLekcijas0.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
6Prasmju treniņš darbam ar grupām dažādās vidēs, ar dažādām klientu/pacientu grupāmLekcijas0.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi nostiprināt lekciju materiālu, sistemātiski lasot norādītos avotus; apkopot MT metodes darbam ar konkrētu klientu/ pacientu grupu; izstrādāt mākslas terapijas plānu divām konkrētām klientu/ pacientu grupām (individuāli un grupā); gatavoties praktiski novadīt vienu MT sesiju pēc izstrādātā plāna studentu grupai, modelējot darbu ar noteiktu klientu/pacientu grupu. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Izstrādā MT plānu divām konkrētām klientu/pacientu grupām (individuāli un grupā) (50%); praktiski novada vienu MT sesiju pēc izstrādātā plāna un veic pašrefleksija par novadīto sesiju (50%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Izskaidro dažādu MT metožu un tehniku teorētisko pamatojumu, salīdzina dažādas MT teorētiskās pieejas darbam ar dažādām klientu/ pacientu grupām dažādās vidēs; raksturo mākslas darbu analīzes pamatprincipus; nosauc un pamato MT procesa organizācijas īpatnības un intervences darbam ar dažādām klientu/ pacientu grupām dažādas prakses/ darba vietās veselības aprūpē.
Prasmes:Izvirza un formulē klientu/ pacientu grupai atbilstošus mūzikas terapijas mērķus un uzdevumus, izvēlas teorētiskās pieejas, saskaņā ar kurām veido mūzikas terapijas plānu, ņemot vērā klientu/pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus; lieto atbilstošas MT metodes, tehnikas un intervences; analizē un novērtē MT procesu un rezultātu; noformē protokolus.
Kompetences:Pielieto MT metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar klientu/ pacientu grupas specifiku un MT mērķiem; organizē un vada atsevišķas MT sesijas individuāli un grupā, analizē to struktūru, saturu un terapeitiskās attiecības, novērtē rezultātus; atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas; demonstrē empātisku, cieņā un izpratnē balstītu attieksmi pret klientiem/ pacientiem; veic pašrefleksiju.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Paipare, M. (2021). Mūzikas terapija: Metodes un tehnikas : Rokasgrāmata ne tikai mūzikas terapeitiem. Latvijas Mūzikas terapijas asociācija; LiePA
2Edwards, J. (Ed.) (2017). The Oxford handbook of music therapy. Oxford University Press
3Cohen, N. (2017). Advanced Methods of Music Therapy Practice. London: Jessica Kingsley.
4Allen, J. (Ed.) (2012). Guidelines for Music Therapy Practice in Adult Medical Care. Barcelona.
5Grocke, D.E., Wigram, T. (2007). Receptive methods in music therapy: techniques and clinical applications for music therapy clinicians, educators and students. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Paipare M. (2011). Mūzikas terapija. No: Mākslu terapija. Sastādītāja K. Mārtinsone. Rīga: Raka. 340.-373.lpp.
2Baker, F. & Tamplin, J.(2006). Music therapy methods in neurorehabilitation : A clinician's manual Philadelphia: J. Kingsley Publishers.
3Baker, F., Wigram, T. (2005). Songwriting: methods, techniques and clinical applications for music therapy clinicians, educators and students. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers
Citi informācijas avoti
1The Arts in psychotherapy
2The Nordic Journal of Music Therapy
3Journal of Music therapy
4Paipare, M. (Sast). (2014). Mūzikas terapija: izglītība un pētniecība, pieredze un prakse. Liepāja: Liepa.
5Wosch, T., Wigram, T. (2007). Microanalysis in music therapy methods, techniques and applications for clinicians, researchers, educators and students. Jessica Kingsley Publishers London and Philadelphia.
6Mārtinsone, K. (Sast). (2020). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: Raka.