Pārlekt uz galveno saturu

Pētījuma metodoloģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:21.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.02.2024 13:13:48
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_096LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Sanita Šuriņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)10Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas20
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas24
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Bakalaura pieredze pētniecībā, ievads profesionālajā darbībā un profesionālās darbības vēsture.
Mērķis:
Padziļināt maģistrantu izpratni par pētniecību, pilnveidot prasmi apkopot un analizēt publicētos pētījumus, attīstīt spēju izveidot un pamatot pētniecības pamatprincipiem profesijā atbilstošu pētījuma projektu un prezentēt to.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads zinātniskās darbības metodoloģijāLekcijas1.00auditorija
2Pētījuma stratēģijasLekcijas2.00auditorija
3Kvalitatīvo pētījumu stratēģija un dizaini.Lekcijas2.00auditorija
4Kvalitatīvo datu analīzes metodesNodarbības2.00cits
5Kvantitatīvo un jaukto pētījumu dizaini, sistemātiskie pārskati, datu ieguves avoti.Lekcijas2.00auditorija
6Datu ieguves metodes, Instrumentārijs, psihometrikaLekcijas2.00auditorija
7Pētījuma projekta izveideLekcijas2.00auditorija
8Kvantitatīvo datu analīzes metodes.Lekcijas1.00cits
9Kvantitatīvo datu analīze metodesNodarbības1.00cits
10Tests par terminiemNodarbības1.00E-studiju vide
11Pētījumu analīze un prezentēšanaNodarbības2.00auditorija
12Pētījuma projekta plānošana, izstrāde un prezentācija.Nodarbības6.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Patstāvīgi lasīt norādītos literatūras avotus un sagatavoties kontroldarbam par terminiem. 2. Izveidot literatūras pārskatu par pētījuma projekta tēmu. 3. Sagatavoti un izpildīti patstāvīgie darbi par konkrētajām studiju kursā apgūtajām tēmām uz katru lekciju un nodarbību. 4. Atbilstoši dotajiem kritērijiem, izanalizēt 2 pētījumus, iesniegt Word formātā un prezentēt to grupai. 5. Apmeklēt 10. Starptautisko zinātniski praktisko konferenci VESELĪBA UN PERSONĪBAS ATTĪSTĪBA: STARPDISCIPLINĀRĀ PIEEJA un izpildīt uzdevumus atbilstoši studiju kursā ievietotajam aprakstam. 6. Sagatavot pētījuma projektu, atbilstoši dotajiem kritērijiem, iesniegt Word formātā, sagatavot prezentāciju un prezentēt to. 7. Aizpildīt kursa atgriezeniskās saite.
Vērtēšanas kritēriji:
1. Patstāvīgie darbi - Ieskaitīts /Neieskaitīts; 2. Literatūras apskats par izvēlēto pētījuma projekta tēmu - Ieskaitīts/ Neieskaitīts; 3. Tests par terminiem (atzīme) - 20%; 4. Pētījumu analīze un prezentēšana (atzīme) - 20%; 5. Uzdevums saistībā ar konferenci – Ieskaitīts / Neieskaitīts; 6. Eksāmens. Sava pētījuma projekta izstrāde un prezentācija (atzīme) – kopā 60%. Lai kārtotu eksāmenu, visiem studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem un uzdevumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi. 7. Saskaņā ar RSU Studiju reglamenta I 3.9. punktu, nodarbību apmeklējums ir obligāts un tiek reģistrēts.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc kursa apguves spēs: Lietot pētniecības terminoloģiju; izskaidrot atšķirības starp kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu stratēģiju un dažādiem pētījuma dizainiem; aprakstīt pētniecības procesu.
Prasmes:Identificēt, analizēt, salīdzināt un kritiski izvērtēt publicētos pētījumus, atbilstoši pētījuma stratēģijas un dizaina zinātniskā stipruma kritērijiem. Identificēt aktuālās pētījumu problēmas, formulēt pētāmo problēmu, izvirzīt atbilstošus pētījuma jautājumus vai hipotēzes. Izvēlēties pētāmai problēmai atbilstošu pētījuma stratēģiju un pētījuma dizainu. Izvēlēties piemērotas datu ieguves un analīzes metodes, izstrādāt pētījuma teorētisko pamatojumu, identificēt potenciālos pētījuma riskus un draudus.
Kompetences:Izveido sava potenciālā pētījuma projektu, pamatojot pētījuma aktualitāti, problēmu, formulējot mērķi, pētniecisko jautājumu/ hipotēzi, veidojot mērķtiecīgu literatūras apskatu, izvēloties piemērotas datu ieguves un analīzes metodes un integrējot zinātniskā pētījuma ētikas prasības; kritiski izvērtē sava pētījuma projekta īstenošanas iespējas un ierobežojumus; prezentē un aizstāv pētījuma projektu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mārtinsone, K., Pipere, A. (Zin.red.) (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva.
2Mārtinsones, K., Šneideres, K. (Red.). (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU psiholoģijas, mākslas terapijas un supervīzijas programmās. E-publikācija. Rīga: RSU. Tiešsaistē
Papildu literatūra
1Ansdell, G. (2001). Beginning Research in the Arts Therapies. London: Jessica Kingsley. EBSCOhost Ebook Academic Collection; Ebook Central Academic Complete
2Denzin, K. N., & Lincoln, Y. S. (2013). Strategies of Qualitative Inquiy. Los Angeles: SAGE.
3Emmison, M. (2004). The conceptualization and analysis of visual data. In Silverman, D. (Ed.). 4. Qualitative Research: Theory, Methodand Practise. (pp. 283-305). London: SAGE
4Gilroy, A. (2006). Art Therapy, Research and Evidence Based Practice. London: SAGE
5Krevica, E., Mārtinsone, K. (sast.). (2013). Arts Therapies for Different Client/ Patient Groups. Collection of articles. Rīga: RSU
6Kroplijs, A., Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka.
7Mārtinsone, K. (red.). (2011). Mākslu terapija. Rīga: RaKa.
8Мартинсоне, К. (ред.). (2014). Искусствотерапия. Пер. с латыш. А. Карповой. СПб. Речь.
9Raščevska, M. (2005). Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: Raka.
10Silverman, D. (1993). Interpreting Qualitative Data: Methods for Analysing Talk, Text and Interaction. London: SAGE.
11Silverman, D. (2020). Qualitative Research: Theory, Method and Practise. London: SAGE.
12Rose, G. (2016). Visual methodologies : an introduction to the interpretation of visual materials. London: SAGE
13Reavey, P. (2016). Visual Methods in Psychology : using and interpreting images in qualitative research. Routlege; E-grāmata. EBSCO
14Creswell, J. W. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. London: SAGE.
15Neuman, William Lawrence. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches
16Guest, G., Namely, E. E., & Mitchell, M. L. (2013). Collecting Qualitative Data: A Field Manual for Applied Research. Los Angeles: SAGE.
17Leech, N. L., Barrett, K. C., Morgan, G. A. (2015). SPSS for intermediate statistics: Use and interpretation. 3rd Edition. New York: London: Lawrence Erlbaum Associates.
18Kapitan, L. (2010). Introduction to Art Therapy Research. 2nd Edition. Routledge.
19Mārtinsone, K., Krevica, E. (sast.). (2014). Mākslu terapijas dažādām klientu/ pacientu grupām. Rakstu krājums. Rīga: RSU.
20Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa.
21Mārtinsone, K. (sast.). (2010). Pētījumi mākslu terapijā. Rīga: Drukātava.
22Jacobson, N., Truax, P. (1991). Clinical Significance: A Statistical Approach to Defining Meaningful Change in Psychotherapy Research; APA PsycARTICLES
23American Psychological Association. (2020). Publication Manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association.
Citi informācijas avoti
1American Journal of Dance Therapy. ProQuest
2Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association
3Body, Movement and Dance in Psychotherapy
4Drama Review
5Dramatherapy SAGE
6International Journal of Art Therapy
7International Journal of Arts Medicine open access
8Narrative Inquiry
9The Arts in Psychotherapy ScienceDirect
10The Canadian Art Therapy Association Journal
11Datu bāzes: ClinicalKey; CochraneLibrary; DynaMed Plus; EbraryeBooks; EBSCO; OVID; ProQuest; PubMed; SAGE Publications; ScienceDirect; Scopus; Web ofScience; WileyOnlineLibrary; PsychInfo
12https://panopto.rsu.lv/Panopto/Pages/Sessions/List.aspx#fol…"efb52e30-7988-4442-a988-aa5a0085c5fd"
13https://panopto.rsu.lv/Panopto/Pages/Sessions/List.aspx#fol…"d24b02d4-3187-4cef-b3cb-aa5a0085cbf5"
14https://panopto.rsu.lv/Panopto/Pages/Sessions/List.aspx#fol…"f20efe6a-a208-4abc-9e99-aae70051cf6e"