.
Pētījuma metodoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:21.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.02.2024 13:13:48
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_096 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sanita Šuriņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bakalaura pieredze pētniecībā, ievads profesionālajā darbībā un profesionālās darbības vēsture. | ||||||||
Mērķis: | Padziļināt maģistrantu izpratni par pētniecību, pilnveidot prasmi apkopot un analizēt publicētos pētījumus, attīstīt spēju izveidot un pamatot pētniecības pamatprincipiem profesijā atbilstošu pētījuma projektu un prezentēt to. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads zinātniskās darbības metodoloģijā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētījuma stratēģijas | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Kvalitatīvo pētījumu stratēģija un dizaini. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Kvalitatīvo datu analīzes metodes | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
5 | Kvantitatīvo un jaukto pētījumu dizaini, sistemātiskie pārskati, datu ieguves avoti. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Datu ieguves metodes, Instrumentārijs, psihometrika | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Pētījuma projekta izveide | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Kvantitatīvo datu analīzes metodes. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
9 | Kvantitatīvo datu analīze metodes | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
10 | Tests par terminiem | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
11 | Pētījumu analīze un prezentēšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
12 | Pētījuma projekta plānošana, izstrāde un prezentācija. | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Patstāvīgi lasīt norādītos literatūras avotus un sagatavoties kontroldarbam par terminiem. 2. Izveidot literatūras pārskatu par pētījuma projekta tēmu. 3. Sagatavoti un izpildīti patstāvīgie darbi par konkrētajām studiju kursā apgūtajām tēmām uz katru lekciju un nodarbību. 4. Atbilstoši dotajiem kritērijiem, izanalizēt 2 pētījumus, iesniegt Word formātā un prezentēt to grupai. 5. Apmeklēt 10. Starptautisko zinātniski praktisko konferenci VESELĪBA UN PERSONĪBAS ATTĪSTĪBA: STARPDISCIPLINĀRĀ PIEEJA un izpildīt uzdevumus atbilstoši studiju kursā ievietotajam aprakstam. 6. Sagatavot pētījuma projektu, atbilstoši dotajiem kritērijiem, iesniegt Word formātā, sagatavot prezentāciju un prezentēt to. 7. Aizpildīt kursa atgriezeniskās saite. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Patstāvīgie darbi - Ieskaitīts /Neieskaitīts; 2. Literatūras apskats par izvēlēto pētījuma projekta tēmu - Ieskaitīts/ Neieskaitīts; 3. Tests par terminiem (atzīme) - 20%; 4. Pētījumu analīze un prezentēšana (atzīme) - 20%; 5. Uzdevums saistībā ar konferenci – Ieskaitīts / Neieskaitīts; 6. Eksāmens. Sava pētījuma projekta izstrāde un prezentācija (atzīme) – kopā 60%. Lai kārtotu eksāmenu, visiem studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem un uzdevumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi. 7. Saskaņā ar RSU Studiju reglamenta I 3.9. punktu, nodarbību apmeklējums ir obligāts un tiek reģistrēts. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc kursa apguves spēs: Lietot pētniecības terminoloģiju; izskaidrot atšķirības starp kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu stratēģiju un dažādiem pētījuma dizainiem; aprakstīt pētniecības procesu. | ||||||||
Prasmes: | Identificēt, analizēt, salīdzināt un kritiski izvērtēt publicētos pētījumus, atbilstoši pētījuma stratēģijas un dizaina zinātniskā stipruma kritērijiem. Identificēt aktuālās pētījumu problēmas, formulēt pētāmo problēmu, izvirzīt atbilstošus pētījuma jautājumus vai hipotēzes. Izvēlēties pētāmai problēmai atbilstošu pētījuma stratēģiju un pētījuma dizainu. Izvēlēties piemērotas datu ieguves un analīzes metodes, izstrādāt pētījuma teorētisko pamatojumu, identificēt potenciālos pētījuma riskus un draudus. | ||||||||
Kompetences: | Izveido sava potenciālā pētījuma projektu, pamatojot pētījuma aktualitāti, problēmu, formulējot mērķi, pētniecisko jautājumu/ hipotēzi, veidojot mērķtiecīgu literatūras apskatu, izvēloties piemērotas datu ieguves un analīzes metodes un integrējot zinātniskā pētījuma ētikas prasības; kritiski izvērtē sava pētījuma projekta īstenošanas iespējas un ierobežojumus; prezentē un aizstāv pētījuma projektu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K., Pipere, A. (Zin.red.) (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. | ||||||||
2 | Mārtinsones, K., Šneideres, K. (Red.). (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU psiholoģijas, mākslas terapijas un supervīzijas programmās. E-publikācija. Rīga: RSU. Tiešsaistē | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ansdell, G. (2001). Beginning Research in the Arts Therapies. London: Jessica Kingsley. EBSCOhost Ebook Academic Collection; Ebook Central Academic Complete | ||||||||
2 | Denzin, K. N., & Lincoln, Y. S. (2013). Strategies of Qualitative Inquiy. Los Angeles: SAGE. | ||||||||
3 | Emmison, M. (2004). The conceptualization and analysis of visual data. In Silverman, D. (Ed.). 4. Qualitative Research: Theory, Methodand Practise. (pp. 283-305). London: SAGE | ||||||||
4 | Gilroy, A. (2006). Art Therapy, Research and Evidence Based Practice. London: SAGE | ||||||||
5 | Krevica, E., Mārtinsone, K. (sast.). (2013). Arts Therapies for Different Client/ Patient Groups. Collection of articles. Rīga: RSU | ||||||||
6 | Kroplijs, A., Raščevska, M. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka. | ||||||||
7 | Mārtinsone, K. (red.). (2011). Mākslu terapija. Rīga: RaKa. | ||||||||
8 | Мартинсоне, К. (ред.). (2014). Искусствотерапия. Пер. с латыш. А. Карповой. СПб. Речь. | ||||||||
9 | Raščevska, M. (2005). Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: Raka. | ||||||||
10 | Silverman, D. (1993). Interpreting Qualitative Data: Methods for Analysing Talk, Text and Interaction. London: SAGE. | ||||||||
11 | Silverman, D. (2020). Qualitative Research: Theory, Method and Practise. London: SAGE. | ||||||||
12 | Rose, G. (2016). Visual methodologies : an introduction to the interpretation of visual materials. London: SAGE | ||||||||
13 | Reavey, P. (2016). Visual Methods in Psychology : using and interpreting images in qualitative research. Routlege; E-grāmata. EBSCO | ||||||||
14 | Creswell, J. W. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. London: SAGE. | ||||||||
15 | Neuman, William Lawrence. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches | ||||||||
16 | Guest, G., Namely, E. E., & Mitchell, M. L. (2013). Collecting Qualitative Data: A Field Manual for Applied Research. Los Angeles: SAGE. | ||||||||
17 | Leech, N. L., Barrett, K. C., Morgan, G. A. (2015). SPSS for intermediate statistics: Use and interpretation. 3rd Edition. New York: London: Lawrence Erlbaum Associates. | ||||||||
18 | Kapitan, L. (2010). Introduction to Art Therapy Research. 2nd Edition. Routledge. | ||||||||
19 | Mārtinsone, K., Krevica, E. (sast.). (2014). Mākslu terapijas dažādām klientu/ pacientu grupām. Rakstu krājums. Rīga: RSU. | ||||||||
20 | Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa. | ||||||||
21 | Mārtinsone, K. (sast.). (2010). Pētījumi mākslu terapijā. Rīga: Drukātava. | ||||||||
22 | Jacobson, N., Truax, P. (1991). Clinical Significance: A Statistical Approach to Defining Meaningful Change in Psychotherapy Research; APA PsycARTICLES | ||||||||
23 | American Psychological Association. (2020). Publication Manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | American Journal of Dance Therapy. ProQuest | ||||||||
2 | Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association | ||||||||
3 | Body, Movement and Dance in Psychotherapy | ||||||||
4 | Drama Review | ||||||||
5 | Dramatherapy SAGE | ||||||||
6 | International Journal of Art Therapy | ||||||||
7 | International Journal of Arts Medicine open access | ||||||||
8 | Narrative Inquiry | ||||||||
9 | The Arts in Psychotherapy ScienceDirect | ||||||||
10 | The Canadian Art Therapy Association Journal | ||||||||
11 | Datu bāzes: ClinicalKey; CochraneLibrary; DynaMed Plus; EbraryeBooks; EBSCO; OVID; ProQuest; PubMed; SAGE Publications; ScienceDirect; Scopus; Web ofScience; WileyOnlineLibrary; PsychInfo | ||||||||
12 | https://panopto.rsu.lv/Panopto/Pages/Sessions/List.aspx#fol…"efb52e30-7988-4442-a988-aa5a0085c5fd" | ||||||||
13 | https://panopto.rsu.lv/Panopto/Pages/Sessions/List.aspx#fol…"d24b02d4-3187-4cef-b3cb-aa5a0085cbf5" | ||||||||
14 | https://panopto.rsu.lv/Panopto/Pages/Sessions/List.aspx#fol…"f20efe6a-a208-4abc-9e99-aae70051cf6e" |