Pārlekt uz galveno saturu

Profesionālās izaugsmes grupa

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:10.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:28.08.2023 09:07:55
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_105LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Elīna Akmane
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas24
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati.
Mērķis:
Radīt iespēju maģistrantiem iegūt pieredzi un apgūt dažādas metodes un tehnikas darbam grupā visās mākslu terapijas specializācijās.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana.Nodarbības2.00auditorija
2Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšanaNodarbības2.00auditorija
3Vizuāli plastiskās māklas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana.Nodarbības2.00auditorija
4Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana.Nodarbības2.00auditorija
5Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā.Nodarbības2.00auditorija
6Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā.Nodarbības2.00auditorija
7Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā.Nodarbības2.00auditorija
8Vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā.Nodarbības2.00auditorija
9Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās.Nodarbības2.00auditorija
10Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās.Nodarbības2.00auditorija
11Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās.Nodarbības2.00auditorija
12Vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Profesionālās izaugsmes dienasgrāmatas rakstīšana. 2. Noslēguma eseja par pieredzi profesionālās izaugsmes grupā, balstoties uz pašrefleksiju no profesionālās izaugsmes dienasgrāmatas. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
1. Dalība profesionālās izaugsmes grupu nodarbībās, saskaņā ar RSU studējošo reglamentu, ir obligāta. Ja kādu attaisnojošu iemeslu dēļ students nevar apmeklēt kādu no nodarbībām, studentam ir jāsazinās ar grupas nodarbības docētāju un jāvienojas par veidu kā atstrādāt neapmeklēto nodarbību. 2. Visa studiju kursa laikā studenta uzdevums ir fiksēt savu pieredzi, kas gūta profesionālās izaugsmes grupu nodarbībās, savā personīgajā profesionālās izaugsmes dienasgrāmatā. Dienasgrāmata netiek vērtēta, tomēr tā ir nozīmīgs atbalsts studentam, lai tas varētu veiksmīgi uzrakstīt noslēguma eseju. 3. Noslēguma eseja par pieredzi profesionālās izaugsmes grupā tiek vērtēta saskaņā ar vērtēšanas kritērijiem: 1) esejā ir iekļauts pārskats par profesionālās izaugsmes grupā izvēlētajiem uzdevumiem, aprakstoši iekļaujot atbildes uz jautājumiem: Kādi uzdevumi tika iekļauti grupu nodarbībās? Kāds, pēc studenta domām, bija šo uzdevumu mērķis? Kādām pacientu/klientu grupām un kādam mērķim šos uzdevumus varētu piemērot? Kā šie uzdevumi varētu tikt modificēti, lai sasniegtu kādu mērķi ar vēl kādu pacientu/klientu grupu? 2) esejā ir iekļauts studenta pieredzes apraksts/pašrefleksija par piedzīvoto grupas nodarbībās, aprakstoši iekļaujot atbildes uz jautājumiem: Kādas mākslas terapijas tehnikas dažādās specializācijās tika izmantotas grupu nodarbībās? Kādas mākslas terapijas tehnikas no citas specializācijas es varētu izmantot/integrēt savā darbā, strādājot savā specializācijā? Kā es izjutu/pieredzēju dažādas mākslas terapijas tehnikas? Kā dažādu specializāciju mākslas terapijas tehniku iepazīšana un pieredzēšana man noderēs manā personiskajā un profesionālajā izaugsmē? 3) esejā ir iekļauta studenta pašrefleksija par piedzīvoto grupas nodarbībās, aprakstoši iekļaujot atbildes uz jautājumiem: Kā es piedzīvoju darbošanos grupā? Ko es iemācījos par darba grupā specifiku? Kādus terapeitiskus procesus es pamanīju, darbojoties nodarbībā grupā? Kā pieredze grupā noderēs manā personīgajā un profesionālajā izaugsmē? 4) esejā ir iekļauta studenta pašrefleksija par piedzīvoto grupas nodarbībās, aprakstoši iekļaujot atbildes uz jautājumiem: Kā grupas nodarbībās piedzīvotais kopumā man noderēs personīgajā un profesionālajā izaugsmē? Kādas emocijas, izjūtas, sajūtas, pārdomas manī raisījās grupu nodarbību laikā un pēc tām? Kādas atklāsmes, pārsteigumus es pieredzēju grupu nodarbībās? Ar kādām grūtībām es saskāros grupu nodarbībās? 5) esejā ir integrēts teorētiskais pamatojums (grupu nodarbībās pieredzētais un esejā aprakstītais ir jāpamato ar atsaucēm no literatūras (zinātniskajiem pētījumiem, grāmatām u.c. atbilstošiem avotiem)). Par katru kritēriju iespējams iegūt 0 - 4 punktus. 20 punkti = 10 balles 19 punkti = 9 balles 18 punkti = 8 balles 17 punkti = 7 balles 16 punkti = 6 balles 14-15 punkti = 5 balles 12-13 punkti = 4 balles līdz 11 punkti = nav ieskaitīts
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Nosauc un izprot dažādas metodes un tehnikas katrā no mākslas terapijas specializācijām.
Prasmes:Analizē personisko pieredzi ar dažādām mākslas terapijas metodēm un tehnikām. Reflektē par savu pieredzi, izjūtām, jūtām, domām un atklāsmēm saistībā ar dažādām mākslas terapijas metodēm un tehnikām un grupas procesu. Sniedz atgriezenisko saiti kursabiedriem par kopīgo pieredzi ar mākslas terapijas metodēm un tehnikām dažādās mākslas terapijas specializācijās.
Kompetences:Dalās un analizē savu personisko (emocionālo, kognitīvo, saskarsmes) pieredzi darbā ar dažādu specialitāšu MT tehnikām un darbu grupā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Grupu psiholoģiskā konsultēšana un psihoterapija / Velga Sudraba, Kristīne Mārtinsone. Rīga : Rīgas Stradiņa universitāte, 2019.
Papildu literatūra
1Mārtinsone, K. (Red.) 2011. Mākslu terapija. Rīga: RaKa.
2Mārtinsone, K. (Sast.) 2020. Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga.
3Mārtinsone, K. (Sast.) 2009. Mākslas terapija: teorija un prakse. Rīga: Drukātava.
4Karkou, V. & Sanderson, P. 2006. Arts Therapies: A Research-Based Map of the Field. London: Elsevier Churchill Livingstone.
5Toseland, R.W. 2017. An Introduction to Group Work Practice. Harlow: Pearson
6Handbook of Group Counseling and Psychotherapy. 2014. (eds) DeLucia-Waack, J.L., Kalodner, C.R., Riva, M.T. London: Sage.
Citi informācijas avoti
1The Arts in psychotherapy
2Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association
3International Journal of Art Therapy: Inscape
4International Journal of Arts Medicine