.
Profesionālās izaugsmes grupa
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:10.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:28.08.2023 09:07:55
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_105 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Elīna Akmane | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati. | ||||||||
Mērķis: | Radīt iespēju maģistrantiem iegūt pieredzi un apgūt dažādas metodes un tehnikas darbam grupā visās mākslu terapijas specializācijās. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Vizuāli plastiskās māklas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas sākuma posmā – iepazīšanās, grupas saliedēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas darba posmā – grupas darba konflikta stadijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Deju un kustību terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Mūzikas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Drāmas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
12 | Vizuāli plastiskās mākslas terapijas metodes un tehnikas mākslas terapijas noslēguma posmā – resursu izpēte, noslēgums, rezultātu apkopojums, šķiršanās, atvadīšanās. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Profesionālās izaugsmes dienasgrāmatas rakstīšana. 2. Noslēguma eseja par pieredzi profesionālās izaugsmes grupā, balstoties uz pašrefleksiju no profesionālās izaugsmes dienasgrāmatas. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Dalība profesionālās izaugsmes grupu nodarbībās, saskaņā ar RSU studējošo reglamentu, ir obligāta. Ja kādu attaisnojošu iemeslu dēļ students nevar apmeklēt kādu no nodarbībām, studentam ir jāsazinās ar grupas nodarbības docētāju un jāvienojas par veidu kā atstrādāt neapmeklēto nodarbību. 2. Visa studiju kursa laikā studenta uzdevums ir fiksēt savu pieredzi, kas gūta profesionālās izaugsmes grupu nodarbībās, savā personīgajā profesionālās izaugsmes dienasgrāmatā. Dienasgrāmata netiek vērtēta, tomēr tā ir nozīmīgs atbalsts studentam, lai tas varētu veiksmīgi uzrakstīt noslēguma eseju. 3. Noslēguma eseja par pieredzi profesionālās izaugsmes grupā tiek vērtēta saskaņā ar vērtēšanas kritērijiem: 1) esejā ir iekļauts pārskats par profesionālās izaugsmes grupā izvēlētajiem uzdevumiem, aprakstoši iekļaujot atbildes uz jautājumiem: Kādi uzdevumi tika iekļauti grupu nodarbībās? Kāds, pēc studenta domām, bija šo uzdevumu mērķis? Kādām pacientu/klientu grupām un kādam mērķim šos uzdevumus varētu piemērot? Kā šie uzdevumi varētu tikt modificēti, lai sasniegtu kādu mērķi ar vēl kādu pacientu/klientu grupu? 2) esejā ir iekļauts studenta pieredzes apraksts/pašrefleksija par piedzīvoto grupas nodarbībās, aprakstoši iekļaujot atbildes uz jautājumiem: Kādas mākslas terapijas tehnikas dažādās specializācijās tika izmantotas grupu nodarbībās? Kādas mākslas terapijas tehnikas no citas specializācijas es varētu izmantot/integrēt savā darbā, strādājot savā specializācijā? Kā es izjutu/pieredzēju dažādas mākslas terapijas tehnikas? Kā dažādu specializāciju mākslas terapijas tehniku iepazīšana un pieredzēšana man noderēs manā personiskajā un profesionālajā izaugsmē? 3) esejā ir iekļauta studenta pašrefleksija par piedzīvoto grupas nodarbībās, aprakstoši iekļaujot atbildes uz jautājumiem: Kā es piedzīvoju darbošanos grupā? Ko es iemācījos par darba grupā specifiku? Kādus terapeitiskus procesus es pamanīju, darbojoties nodarbībā grupā? Kā pieredze grupā noderēs manā personīgajā un profesionālajā izaugsmē? 4) esejā ir iekļauta studenta pašrefleksija par piedzīvoto grupas nodarbībās, aprakstoši iekļaujot atbildes uz jautājumiem: Kā grupas nodarbībās piedzīvotais kopumā man noderēs personīgajā un profesionālajā izaugsmē? Kādas emocijas, izjūtas, sajūtas, pārdomas manī raisījās grupu nodarbību laikā un pēc tām? Kādas atklāsmes, pārsteigumus es pieredzēju grupu nodarbībās? Ar kādām grūtībām es saskāros grupu nodarbībās? 5) esejā ir integrēts teorētiskais pamatojums (grupu nodarbībās pieredzētais un esejā aprakstītais ir jāpamato ar atsaucēm no literatūras (zinātniskajiem pētījumiem, grāmatām u.c. atbilstošiem avotiem)). Par katru kritēriju iespējams iegūt 0 - 4 punktus. 20 punkti = 10 balles 19 punkti = 9 balles 18 punkti = 8 balles 17 punkti = 7 balles 16 punkti = 6 balles 14-15 punkti = 5 balles 12-13 punkti = 4 balles līdz 11 punkti = nav ieskaitīts | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Nosauc un izprot dažādas metodes un tehnikas katrā no mākslas terapijas specializācijām. | ||||||||
Prasmes: | Analizē personisko pieredzi ar dažādām mākslas terapijas metodēm un tehnikām. Reflektē par savu pieredzi, izjūtām, jūtām, domām un atklāsmēm saistībā ar dažādām mākslas terapijas metodēm un tehnikām un grupas procesu. Sniedz atgriezenisko saiti kursabiedriem par kopīgo pieredzi ar mākslas terapijas metodēm un tehnikām dažādās mākslas terapijas specializācijās. | ||||||||
Kompetences: | Dalās un analizē savu personisko (emocionālo, kognitīvo, saskarsmes) pieredzi darbā ar dažādu specialitāšu MT tehnikām un darbu grupā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Grupu psiholoģiskā konsultēšana un psihoterapija / Velga Sudraba, Kristīne Mārtinsone. Rīga : Rīgas Stradiņa universitāte, 2019. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K. (Red.) 2011. Mākslu terapija. Rīga: RaKa. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K. (Sast.) 2020. Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga. | ||||||||
3 | Mārtinsone, K. (Sast.) 2009. Mākslas terapija: teorija un prakse. Rīga: Drukātava. | ||||||||
4 | Karkou, V. & Sanderson, P. 2006. Arts Therapies: A Research-Based Map of the Field. London: Elsevier Churchill Livingstone. | ||||||||
5 | Toseland, R.W. 2017. An Introduction to Group Work Practice. Harlow: Pearson | ||||||||
6 | Handbook of Group Counseling and Psychotherapy. 2014. (eds) DeLucia-Waack, J.L., Kalodner, C.R., Riva, M.T. London: Sage. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | The Arts in psychotherapy | ||||||||
2 | Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association | ||||||||
3 | International Journal of Art Therapy: Inscape | ||||||||
4 | International Journal of Arts Medicine |