Pārlekt uz galveno saturu

Projektu radīšana un vadīšana

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.07.2021 11:37:59
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_221LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:VadībzinātneMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Jana Duhovska
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Sekmēt teorētisku zināšanu par projektu izstrādi un vadīšanu apguvi un praktisku to pielietojumu, studentiem grupā izstrādājot un prezentējot savām interesēm un iesniegšanai kādā no pašu izvēlētiem nacionālajiem vai starptautiskajiem projektu konkursiem atbilstošu projektu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Projektu veidi un finansēšanas avoti: nacionālie un starptautiskie projektu konkursi. Citi resursi (mecenātisms, sponsorēšana).Lekcijas2.00auditorija
2Projekta idejas izstrāde, inovācijas un radošuma aspekti. Projekta mērķauditorija un ieinteresētās puses (stakeholders). Projekta mērķis, uzdevumi.Nodarbības2.00auditorija
3Projekta komanda (komanda un vadīšana, plānošanas nozīme komandas darbā, komandas attīstības posmi, komandas saskarsmes attīstība). Speciālistu un apakšuzņēmēju piesaiste.Lekcijas2.00auditorija
4Projekta plānošana, vadība, uzraudzība un kontrole. Projekta riska faktoru izvērtēšana. Projekta struktūrplāna, projekta gaitas plāna un projekta darbu grafika izstrāde.Nodarbības2.00auditorija
5Projekta finanšu plānošana un kontrole.Lekcijas2.00auditorija
6Projekta idejas prezentēšana dažādām mērķauditorijām, projekta gaitas un rezultātu komunicēšana (dissemination), tradicionālo un sociālo mediju iesaiste.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi nostiprināt lekciju materiālu, sistemātiski lasot norādītos avotus. Strādājot 4–5 studējošo grupās, veikt savām profesionālajām interesēm un iesniegšanai kādā no pašu izvēlētiem nacionālajiem vai starptautiskajiem projektu konkursiem atbilstoša projekta izstrādi. Prezentēt projektu.
Vērtēšanas kritēriji:
Atbilstoši pašu izvēlētā nacionālā vai starptautiskā projektu konkursa dotajiem kritērijiem un struktūrai rakstiski sagatavots un prezentēts projekta pieteikums. Gala vērtējumu, balstoties uz projekta izklāstu prezentācijas veidā, veido: 1) kursa docētāja vērtējums (50%), 2) motivēts kursa biedru projekta prezentācijas vērtējums (25%), 3) prezentējošās grupas pašu motivēts projekta vērtējums (25%). Prezentējamā projekta struktūra: 1. Projekta nepieciešamības pamatojums (problēma, aktualitāte) 2. Mērķi un uzdevumi 3. Mērķauditorija 4. Plānotās aktivitātes 5. Publicitātes aktivitātes (ja atbilstoši) 6. Projekta laika plāns 7. Projekta resursu plāns Vērtēšanas kritēriji: 1. Projekta risināmās problēmas un tās aktualitātes izklāsts ir skaidri saprotams un pamato projekta nepieciešamību. 2. Projektam ir skaidri definēts mērķis un tam atbilstoša mērķauditorija. 3. Ir skaidri saprotams, kādi ir secīgie soļi (uzdevumi un aktivitātes) mērķa sasniegšanai. 4. Ir skaidri saprotams, kā, kad un kāpēc notiks komunikācija ar mērķauditoriju. 5. Prezentācija un atbildes uz jautājumiem ir skaidri saprotamas un pārliecinošas.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Mutisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošais izskaidro projekta jēdzienu, nosauc tā veidošanas, plānošanas, īstenošanas un vadīšanas, kā arī komandas veidošanas, finanšu piesaistes un risku izvērtēšanas pamatprincipus.
Prasmes:Studējošais atlasa un apkopo informāciju par pieejamajiem projektu konkursiem, formulē aktuālu un radošu projekta ideju, veic aktivitāšu, finanšu, kontroles, risku vadības, komunikācijas un komandas darba aspektu plānošanu, kā arī sadarbības partneru atlasi. Apraksta projektu atbilstoši izvēlētajā projektu konkursā dotajiem kritērijiem un struktūrai. Prezentē savu ideju un projektu.
Kompetences:Darbojoties projekta komandā, studējošais plāno un apraksta projekta vadības pamatprincipiem atbilstošu projektu un prezentē to auditorijai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1De Bono, E. (2009). Sešas domāšanas cepures. Rīga: Zvaigzne
2De Bono, E. (2011). Kā gūt radošas idejas: 62 vingrinājumi domāšanas attīstīšanai. Rīga: Zvaigzne
3Kerzner, H. (2009). Project management: a systemsapproach to planning, scheduling, andcontrolling. NewJersey: JohnWiley&Sons
4Kotlers, F. (2007). Mārketings no A līdz Z: 80 koncepcijas, kas jāzina katram vadītājam. Rīga: Jumava
5Jangs, T. (2009). Kā vadīt projektu: zelta padomi veiksmīgai projektu vadīšanai. Rīga: Zvaigzne ABC
6Programma Erasmus+: Jaunatne darbībā: http://jaunatne.gov.lv/lv/erasmus/par-erasmus-jaunatnes-jomu
7Programma Nordplus: http://www.nordplusonline.org/
8Programma Norden: http://www.norden.lv/lv/grantu-programmas
9Teterevu fonda projektu konkurss: http://www.teterevufonds.lv/
10Sabiedrības Integrācijas fonda projektu konkurss: http://www.sif.gov.lv
11Valsts Kultūrkapitāla fonda projektu konkurss: http://www.kkf.lv
12Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta projektu konkursi: http://www.iksd.riga.lv