.
Ievads projektu vadīšanā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.06.2021 15:09:54
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VPUPK_222 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jana Duhovska | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, J. Asara iela 5, vppkrsu[pnkts]lv, +37167061587 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt teorētiskās zināšanas par projektu izstrādi un vadīšanu un sekmēt praktisku to pielietojumu, studentiem grupā izstrādājot un prezentējot savām interesēm un iesniegšanai kādā no pašu izvēlētiem nacionālajiem vai starptautiskajiem projektu konkursiem atbilstošu projektu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Projekta idejas izstrāde, inovācijas un radošuma aspekti. Projekta mērķauditorija un ieinteresētās puses (stakeholders). Projekta misija, uzdevumi, mērķi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Projektu veidi un finansēšanas avoti: nacionālie un starptautiskie projektu konkursi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Projekta komanda (komandas un vadīšana, plānošanas nozīme komandas darbā, komandas attīstības posmi, komandas saskarsmes attīstība). Speciālistu un apakšuzņēmēju piesaiste. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Projekta plānošana, vadība, uzraudzība un kontrole. Projekta riska faktoru izvērtēšana. Projekta struktūrplāna, projekta gaitas plāna un projekta darbu grafika izstrāde. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Projekta finanšu plānošana un kontrole. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Projekta idejas prezentēšana dažādām mērķauditorijām, projekta gaitas un rezultātu komunicēšana (dissemination), tradicionālo un sociālo mediju iesaiste. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Projekta idejas izstrāde, inovācijas un radošuma aspekti. Projekta mērķauditorija un ieinteresētās puses (stakeholders). Projekta misija, uzdevumi, mērķi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Projektu veidi un finansēšanas avoti: nacionālie un starptautiskie projektu konkursi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Projekta komanda (komandas un vadīšana, plānošanas nozīme komandas darbā, komandas attīstības posmi, komandas saskarsmes attīstība). Speciālistu un apakšuzņēmēju piesaiste. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
4 | Projekta plānošana, vadība, uzraudzība un kontrole. Projekta riska faktoru izvērtēšana. Projekta struktūrplāna, projekta gaitas plāna un projekta darbu grafika izstrāde. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
5 | Projekta finanšu plānošana un kontrole. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Projekta idejas prezentēšana dažādām mērķauditorijām, projekta gaitas un rezultātu komunicēšana (dissemination), tradicionālo un sociālo mediju iesaiste. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi nostiprināt lekciju materiālu, sistemātiski lasot norādītos avotus. Strādājot 4-5 studējošo grupās, veikt savām profesionālajām interesēm atbilstoša projekta izstrādi. Prezentēt projektu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Atbilstoši pašu izvēlētā nacionālā vai starptautiskā projektu konkursa dotajiem kritērijiem un struktūrai rakstiski sagatavots un prezentēts projekta pieteikums. Gala vērtējumu, balstoties uz projekta izklāstu prezentācijas veidā, veido: 1) kursa docētāja vērtējums (50%), 2) motivēts kursa biedru projekta prezentācijas vērtējums (25%), 3) prezentējošās grupas pašu motivēts projekta vērtējums (25%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošais spēs izskaidrot projekta jēdzienu, nosaukt tā veidošanas, plānošanas, īstenošanas un vadīšanas, kā arī komandas veidošanas, finanšu piesaistes un risku izvērtēšanas pamatprincipus. | ||||||||
Prasmes: | Studējošais atlasīs un apkopos informāciju par pieejamajiem projektu konkursiem, formulēs aktuālu un radošu projekta ideju, veiks aktivitāšu, finanšu, kontroles, risku vadības, komunikācijas un komandas darba aspektu plānošanu, kā arī sadarbības partneru atlasi. Aprakstīs projektu atbilstoši izvēlētajā projektu konkursā dotajiem kritērijiem un struktūrai. Prezentēs savu ideju un projektu. | ||||||||
Kompetences: | Darbojoties projekta komandā, studējošais plānos un aprakstīs projekta vadības pamatprincipiem atbilstošu projektu un prezentēs to auditorijai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | De Bono, E. (2011). Kā gūt radošas idejas: 62 vingrinājumi domāšanas attīstīšanai. Rīga: Zvaigzne | ||||||||
2 | Jangs, T. (2009). Kā vadīt projektu: zelta padomi veiksmīgai projektu vadīšanai. Rīga: Zvaigzne ABC | ||||||||
3 | Lock, D. (2012). Project Management (10th ed.). Burlington, V: Routledge. | ||||||||
4 | Rokasgrāmata projektu vadīšanā (2013). Izstrādājis SIA "NK Konsultāciju birojs ESF projekta Nr.1DP/1.5.2.2.3/11/APIA/SIF/105 ietvaros. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Programma Erasmus+ : Jaunatne darbībā. Pieejams no: http://jaunatne.gov.lv/lv/erasmus/par-erasmus-jaunatnes-jomu | ||||||||
2 | Programma Nordplus. Pieejams no: http://www.nordplusonline.org/ | ||||||||
3 | Programma Norden. Pieejams no: http://www.norden.lv/lv/grantu-programmas | ||||||||
4 | Borisa un Ināras Teterevu fonda projektu konkurss. Pieejams no: http://www.teterevufonds.lv/ | ||||||||
5 | Sabiedrības Integrācijas fonda projektu konkurss. Pieejams no: http://www.sif.gov.lv | ||||||||
6 | Valsts Kultūrkapitāla fonda projektu konkurss. Pieejams no: http://www.kkf.lv | ||||||||
7 | Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta projektu konkursi. Pieejams no: http://www.iksd.riga.lv |