Pārlekt uz galveno saturu

Supervīzijas grupa

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:28.03.2022 11:45:38
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_225LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpeMērķauditorija:Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inese Paiča
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas24
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati, Izvērtēšanas principi un process mākslu terapijā, Personības un attīstības psiholoģija, Individuālā konsultēšana mākslu terapijā un psihodinamika, Mākslu terapijas procesa pamatprincipi dažādām pacientu grupām.
Mērķis:
Attīstīt un pilnveidot mākslas terapeita profesijai nepieciešamo kompetenci veikt pašrefleksiju, sniegt un saņemt atgriezenisko saikni. Nodrošināt profesionālu supervizora atbalstu klīniskās prakses ar individuālu pacientu un pacientu grupu laikā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Informācija par prakses saturu, prasībām, vērtēšanas kritērijiem. Kā rakstīt gadījuma analīzi.Nodarbības1.00auditorija
2Prakses supervīzija par individuālu darbu ar klientiem/pacientiem.Nodarbības11.00auditorija
3Prakses supervīzija par darbu ar grupām divās dažādās vidēs.Nodarbības12.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Prakse mentora un supervizora pārraudzībā atbilstoši prakses nolikuma prasībām. Veikt rakstisku prakses atskaites dokumentāciju par katru individuālo pacientu un pacientu grupu. Veikt savas pieredzes analīzi prakses dienasgrāmatā. Patstāvīgi apgūst norādītos literatūras avotus.
Vērtēšanas kritēriji:
Supervīziju apmeklējums (ieskaitīts pie 80% apmeklējuma). Students prezentē vismaz vienu gadījumu individuāli un vienu grupā (klientu/pacientu attīstības vēsture, mākslā balstīta izvērtēšana un pārskats par darbu sesijās), analizē savu darbību, reflektē par savu un citu profesionālo darbu. Ir veicis prakses video ierakstu. Supervīziju protokoli atbilst prasībām, ir korekti aizpildīti. Rakstiska prakses atskaite (ieskaitīta/ neieskaitīta), mentora vērtējums (ieskaitīts/ neieskaitīts), supervizora vērtējums (ieskaitīts/ neieskaitīts), pašrefleksija prakses dienasgrāmatā (ieskaitīta/ neieskaitīta).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Mutisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Nosauc, izskaidro un teorētiski raksturo nozīmīgākos mākslu terapijas teorētiskos konceptus, vadlīnijas un empīriski pamatotos principus, uz kuriem balstās mākslu terapija darbā ar pacientiem individuāli psihiatrijā, rehabilitācijā un sociālajā aprūpē. Nosauc un izskaidro dažādu mākslas terapijas tehniku, metožu un intervenču teorētisko pamatojumu darbā ar individuāliem pacientiem dažādās vidēs. Teorētiski raksturo sadarbības pamatprincipus saskarsmē ar pacientu un/ vai viņa aprūpētājiem un darba/ prakses vietās strādājošajiem speciālistiem.
Prasmes:Atbilstoši biopsihosociālajai pieejai izvērtē pacientu, izvirza un formulē atbilstošus mākslas terapijas mērķus un uzdevumus, izvēlās teorētiskās pieejas, saskaņā ar kurām plāno mākslas terapijas procesu konkrētam pacientam, ņemot vērā pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus; integrē MT mērķus multidisciplināras komandas darbā; izvēlas un lieto atbilstošas MT metodes, tehnikas un intervences; analizē un novērtē mākslas terapijas procesu; noformē protokolus; izstrādā rekomendācijas; izskaidro pacientam un/vai viņa vecākiem/ aprūpētājiem un citiem speciālistiem MT rezultātus.
Kompetences:Praksē pielieto MT metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar pacientu grupas specifiku un MT mērķi; organizē un vada MT procesu; analizē MT dinamiku un interpretē MT rezultātus; izmanto pacienta refleksiju un sniedz atgriezenisko saiti par radošo procesu un rezultātu; atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas; ievēro profesionālo ētiku; veic savas pieredzes analīzi prakses dienasgrāmatā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Springham, N., & Huet, V. (2020). Facing our shadows: Understanding harm in the arts therapies. In: International Journal of Art Therapy, 25(1), 5-18.
2Mārtinsone, K. un Krēvica, E. (sast.) (2014). Mākslu terapija dažādām klientu/pacientu grupām. Rakstu krājums. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte.
3Mārtinsone, K. (Sast.) (2010). Supervīzija un tās specifika mākslu terapijā. Rakstu krājums. Rīga: Drukātava. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Teoli, L. (2021). Companioning artmaking: Creating art alongside clients in group art therapy. The Arts in Psychotherapy, 75, 101806.
2Mārtinsone, K. (Sast.) (2020). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: RaKa
3Karkou V. (Ed.) Christensen, J., Elefant, C., Karkou, V., et.al. (2010). Arts Therapies in Schools : Research and Practice. London: Jessica Kingsley.
Citi informācijas avoti
1The Arts in psychotherapy
2International Journal of Arts Medicine
3Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association
4Rehabilitation Counselling Bulletin
5Исцеляющее искусство. Журнал Арт-терапевтической Ассоциации СПб