Pārlekt uz galveno saturu

Psiholoģiskās izpētes un konsultēšanas prakse II

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:23.01.2024 08:59:29
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_265LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:14.00ECTS:21.00
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģijaMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Zane Gulbe
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)16Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas32
Kopā kontaktstundas38
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas10
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūti studiju kursi: Vispārīgā psiholoģija, Psihes bioloģiskie pamati, Attīstības psiholoģija, Personības psiholoģija, Diferenciālā psiholoģija, Klīniskā psiholoģija, Psiholoģiskā izpēte un konsultēšana.
Mērķis:
Nodrošināt studentiem iespēju attīstīt un padziļināt kompetenci psiholoģiskajā konsultēšanā un palīdzībā, psihologa pārraudzībā attīstīt un pilnveidot prasmi veidot kontaktu ar klientu / pacientu / grupu, izprast klienta / pacienta/ grupas pieprasījumu un vajadzības, izvirzīt un saskaņot ar klientu / pacientu / grupu psiholoģiskās palīdzības sniegšanas mērķus, izstrādāt psiholoģiskās palīdzības plānu, īstenot to, rakstīt sadarbības pārskatu par psiholoģiskās konsultēšanas procesu, informēt klientu / pacientu / grupu par psiholoģiskās palīdzības rezultātiem un sniegt rekomendācijas.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads psiholoģiskajā konsultēšanā un palīdzībāLekcijas3.00auditorija
2Pārraudzības sesijasNodarbības16.00auditorija
3Psiholoģiskā konsultēšana un palīdzībaLekcijas1.00auditorija
4Pārradzības sesijasNodarbības4.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi veikt psiholoģisko konsultēšanu, lasīt norādītos avotus un literatūru, izdarot kopsavilkumus pēc dotā parauga. Veikt rakstisku izpētes gadījuma analīzi, atbilstoši kritērijiem un prezentēt to. Sagatavot izpētes gadījumu supervīzijai. Veikt pašrefleksiju par praksi un supervīziju.
Vērtēšanas kritēriji:
1. Vismaz 85% apmeklētas pārraudzības sesijas. 2. Prakses vadītāju vērtējumi par maģistranta darbu prakses vietā (30%). 3. Prakses dokumentācija sagatavota, ievērojot prasības un nodota paredzētāja laikā (20%). 4. Prakses aizstāvēšanas laikā (pēc noteiktajiem kritērijiem) prezentēts viens sadarbības pārskats (50%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Prakse)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie demonstrē izpratni un kritiski izvērtē psiholoģiskās konsultēšanas procesu, kā arī izskaidro psiholoģiskās konsultēšanas procesa nosacījumus, ievērojot dažādu vecumposmu psiholoģiskās īpatnības. Analizē un kritiski izvērtē dažādus mijiedarbības aspektus starp bioloģiskajiem, psiholoģiskajiem un sociālajiem procesiem psiholoģiskās palīdzības kontekstā dažādām klientu / pacientu grupām. Izskaidro sadarbības pārskata principus un struktūru.
Prasmes:Formulē psiholoģiskās konsultēšanas mērķi, atbilstoši konkrētai situācijai un klientu / pacientu / grupas vajadzībām. Veido psiholoģiskās konsultēšanas plānu, izvēloties un lietojot zinātniski pamatotas psiholoģiskās metodes un veic psiholoģiskās konsultēšanu. Sagatavo sadarbības pārskatu par psiholoģiskās konsultēšanas procesu, kā arī kritiski novērtē sava darba efektivitāti.
Kompetences:Veic psiholoģisko konsultēšanu un psiholoģisko palīdzību, lietojot zinātniski pamatotas metodes, ievērojot profesionālās darbības tiesiskos un ētiskos aspektus. Ņemot vērā dažādus mijiedarbības aspektus starp psiholoģiskiem, sociāliem un bioloģiskiem aspektiem, patstāvīgi formulē un kritiski analizē sarežģītas psiholoģijas problēmas, pamato pieņemtos lēmumus, sagatavo sadarbības pārskatu, izprotot savas profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz klientu / pacientu, grupu, sabiedrību un vidi.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders – 5 (5th ed.). Washington
2Butcher, J. N., Hooley, J. M., Mineka, S. M., & Nock, M. K. (2017). Abnormal Psychology. Pearson.
3Hunter, C. M., Hunter, C. L., & Kessler, R. (2013). Handbook of Clinical Psychology in Medical Settings. Springer.
4Mārtinsone, K., Bite, J., Sudraba, V. (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Izdevniecība: Zvaigzne ABC.
Papildu literatūra
1Bersoff, D. N. (2008). Ethical Conflicts in Psychology. Washington, DC: American Psychological Association.
2Corey, G. (2009). Theory and Practice of Counseling and Psychotherapy. Cengage Lerning.
3Groth-Marnat, G., Wright, J. (2016). Handbook of psychological assessment. New Jersey. eBook.
4Psihologu likums.
Citi informācijas avoti
1Journal of Consulting & Clinical Psychology.
2Journal of Counselling & Psychotherapy