Pārlekt uz galveno saturu

Vertikālās integrācijas projekts psiholoģiskā palīdzība un pašpalīdzība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.11.2021 11:37:57
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_317LKI līmenis:Visiem līmeņiem
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Informācijas un komunikācijas zinātne; Sporta treneris; Vadībzinātne; Ārstniecība; Bioloģija; Pedagoģija; Komunikācijas zinātne; Farmācija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Politikas zinātne; Vecmāšu zinības; Sociālā antropoloģija; Psiholoģija; Māszinības; Dzīvās dabas zinātnes; Uzņēmējdarbības vadība; Tiesību zinātne; Tiesību zinātne; Civilā un militārā aizsardzība; Personu un īpašuma aizsardzība; Socioloģija; Medicīnas pakalpojumi; Medicīnas tehnoloģijas; Zobārstniecība; Tirgzinības un reklāma; Klīniskā farmācija; Veselības vadība; Sabiedrības veselība; Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kristīne Mārtinsone
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Savam studiju līmenim, profesijai un specializācijai atbilstošas vispārējas pētniecības zināšanas. Priekšzināšanas sociālajās zinātnēs ir vēlamas, bet nav priekšnoteikums iesaistei projektā.
Mērķis:
Sniegt iespēju RSU dažādās studiju programmās studējošajiem apgūt kompetenci starpdisciplināri sadarboties pētniecības darba organizēšanā un realizācijā, līdzdarbojoties konkrētu pētījumu veikšanā un pētījuma rezultātu izplatīšanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Iepazīšanās ar studiju kursa dalībniekiem; pārskats par kursa tēmu, tā tematikā veiktajām līdzšinējām aktivitātēm; semestra mērķiem. Kursa ieskaites un novērtējuma principi. Darba plānu un darba laiku saskaņošana. Pētniecības grupu veidošana (ja nepieciešams), pētniecības uzdevumu formulēšana, pētniecības metožu izvēle, darba organizācijas modeļa apspriešana.Nodarbības2.00auditorija
2Darbs komandās pie pētniecības projektiem 1) Profesionālās prakses un darbības mērījumi, un pašpalīdzība profesionālajā darbībā; 2) Dzīvesspēks un veselības uzvedība; 3) Veselīga psiholoģiskā novecošanās' 4) Uz mūziku balstīta izvērtēšanas instrumenta izveide un aprobācija; 5) Profesionālā identitāte un kompetence; 6) Emociju regulācija; 7) Sociālā kapitāla instrumenta izstrāde; 8) Preventīvā uzvedība; 9) Latvijas iedzīvotāju psiholoģiskie aspekti Covid-19 pandēmijas situācijā.Nodarbības2.00auditorija
3Darbs komandās pie pētniecības projektu rezultātu apkopojuma.Nodarbības2.00auditorija
4Individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana. Darba vērtējums. Rezultātu analīze.Nodarbības4.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Students veic grupai un individuāli uzdotos darba uzdevumus noteiktā termiņā, ja nepieciešams, sadarbībā ar citiem kursa dalībniekiem, strādājot komandās.
Vērtēšanas kritēriji:
Tiek vērtēti: • pētījuma rezultātu aprobācija konferencē; • komandas darba prezentācija par sasniegtajiem rezultātiem; • dienasgrāmata par grupas darbu.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti raksturo pētniecības procesa organizācijas principus un sadarbības nosacījumus, lieto pētniecības terminoloģiju, apraksta un analizē pētāmo pazīmi.
Prasmes:Studenti individuāli un sadarbojoties komandā, ievāc, apstrādā un interpretē pētījumā iegūtos datus, sagatavo informāciju pētniecības rezultāta prezentēšanai un prezentē pētījuma rezultātus. Izvērtē savu un/vai komandas biedru devumu pētījuma projekta attīstībā.
Kompetences:Studenti sadarbojas starpdisciplinārā komandā, atbilstoši studiju līmenim veicot pētniecības darba organizēšanu un realizāciju, kā arī pētījuma rezultātu izplatīšanu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Lawrence Neuman, W. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches.
2Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Sage.
3Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. RaKa.
4Appelbaum, M., Cooper, H., Kline, R. B., Mayo-Wilson, E., Nezu, A. M., & Rao, S. M. (2018). Journal article reporting standards for quantitative research in psychology: The APA publications and communications board task force report. American Psycholgy
5Becker, L. (2014). Writing successful reports and dissertations. Sage.
6Levitt, H.M., Bamberg, M., Creswell, J.W., Frost, D.M., Josselson, & R., Suárez-Orozco, C. (2018) Journal article reporting standards for qualitative primary, qualitative meta-analytic, and mixed methods research in psychology. The APA publications
7Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.) (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU
Papildu literatūra
1Leech, N.L., Barrett, K.C., & Morgan, G.A. (2008). SPSS for intermediate statistics: Use and interpretation. Third Edition. Lawrence Erlbaum Associates.
2Guest, G., Namely, E. E., &Mitchell, M. L. (2013). Collecting Qualitative Data: A Field Manual for Applied Research. Sage.
3American Psychological Association (2020). Publication Manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association.
4De Vaus, D. (2013). Research Design in Social Research. Sage.
5Robson, C. (2017) Real World Research: a Resource for Users of Social Research Methods in Applied Settings. John Wiley & Sons.
Citi informācijas avoti
1Zinātniskie raksti no atbilstošām datu bāzēm.
2Mārtinsone, K. un Zakriževska-Belogrudova, M. (19.janvāris, 2021). Psiholoģiskā palīdzība. Nacionālā enciklopēdija.