Pārlekt uz galveno saturu

Farmaceitiskais mārketings

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.07.2022 10:58:53
Par studiju kursu
Kursa kods:ZFTK_043LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Medicīnas bāzes zinātne, tai skaitā farmācija; Sociālā farmācijaMērķauditorija:Farmācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Dins Šmits
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Lietišķās farmācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Dzirciema iela 16, zftkatrsu[pnkts]lv, +371 67061547
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)10Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas20
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Obligātie studiju kursi profesionālajā studiju programmā Farmācija – Praktiskā farmācija un farmaceitiskā likumdošana, Farmaceitiskā informācija, farmācijas terminoloģija angļu valodā.
Mērķis:
Veicināt izpratnes veidošanos par mārketinga lomu farmaceitiskajā industrijā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Mārketinga definīcija Mārketinga ietvars Biznesa modelis farmācijā Mārketinga process un tā daļas Mārketinga karteLekcijas1.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
2Farmaceitiskā mārketinga specifika Farmaceitiskā mārketinga tiesiskais un ētiskais regulējums Mārketinga karte: Izpratne par klientu, situtācijas novērtējumsLekcijas1.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
3Reklāma farmācijā SVID analīze Problēmas/situācijas definīcijas metodika Problēmas/situācijas iemeslu analīze. Ishikawa diagramma RACI procesa karteLekcijas1.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Mārketinga karte: Stratēģiskās izvēles: 1. Vīzija un dzīves cikla plāns 2. Pozicionēšana un vērtības piedāvājumi 3. Stratēģijas 4. Radošā platformaLekcijas1.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Mārketinga karte: Operatīvā plānošana un sagatavošanās: 1. Daudzkanālu kampaņas izstrāde un plānošana 2. Kampaņas pielāgošana un klientu gatavības izvērtējums Kano analīze Efektīvas sanāksmes vadības rīkiLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Mārketinga karte: Daudzkanālu kampaņas izstrāde un plānošana: 1. Kampaņas saturs un nodevumi 2. Komunikācijas kanālu izvēle 3. Reklāmas materiāli 4. Rīcību plānošana Kampaņas pielāgošana un klientu gatavības izvērtējums: 1. Kampaņas lokalizācija 2. Operatīvā segmentācija un klientu izvēle 3. Vietējie operatīvie klientu plāni Aktīvā klausīšanās. Principi un tehnikaLekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7Mārketinga karte: Izpilde, mērījumi un uzlabojumi: 1. Kampaņas ieviešanas rīcības 2. Snieguma mērījumi 3. Pastāvīga pilnveidošana Projekta plānošana un uzraudzība. Principi un darba rīkiLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Individuālais un grupu darbs – prezentāciju sagatavošana, atbilstoši kursa tēmām, darbs ar literatūru. Studējošā paša izvēlēta produkta attīstīšana līdz nonākšanai tirgū, procesā izmantojot un praktizējot mārketinga plāna radīšanas rīkus: klientu vajadzību/problēmu izziņa (Problem Statement, Ishikawa diagramma), esošās situācijas izziņa un apraksts, produkta apraksts, SWOT, PESTLE, uzskatu - rīcību matrica, vīzijas koncepts un teksts, stratēģijas koncepts un apraksts, klientu segmentēšana un kvantifikācija - pacientu/ārstu potenciāla kāpnes, klientu lojalitātes vērtējums (Brand Bonding Ladder) operatīvā plānošana (Gantt), mērījumi IPO, progresa vizualizācija - JPS, radošā platforma (Agency Brief).
Vērtēšanas kritēriji:
• aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās (50%); • patstāvīgā darba prezentācija, kuras vērtējums veido eksāmena vērtējumu (50%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti ir izpratuši mārketinga jēdzienu un apguvuši pielietojamo terminoloģiju, guvuši ieskatu mārketinga īpatnībās farmācijā, veselības aprūpē.
Prasmes:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs veikt mārketinga situācijas analīzi un pētījumus, izdarot secinājumus, kā arī izprast zāļu un citu veselības aprūpes produktu izplatīšanas organizēšanu un uzraudzību, tostarp noteikumus, kas saistīti ar zāļu tirgvedību, un komunicēt ar galvenajām farmaceitiskā mārketinga mērķa grupām. Studējošais spēs izprast un pielietot konkrētos rīkus, kuri tiek lietoti mārketinga procesā.
Kompetences:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs aprakstīt tirgvedības un pārdošanas struktūrvienību lomu un funkcijas farmaceitiskajā industrijā un piedalīties jaunu zāļu mārketinga stratēģijas izveidē.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1David P. Zgarrick, Shane P. Desselle, Leticia R. Moczygemba, Greg Alston. Pharmacy Management: Essentials for All Practice Settings. 5th ed. New York: Mc Graw Hill. Access Pharmacy, 2020. Iegūts no: via Access Pharmacy
2Philip Kotler, Gary Armstrong. Principles of Marketing. Prentice Hall. 13th ed. 2021. - 744 p.
3Michael J. Baker. Marketing Strategy & Management. Palgrave, 4th ed. 2014. – 608 p.
4Blaits Dž. Mārketings. Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. – 284 lpp. (akceptējams izdevums)
5Praude V. Mārketings. Rīga, 2011. – 665 lpp.
6Ārvalstu studentiem/For international students:
7David P. Zgarrick, Shane P. Desselle, Leticia R. Moczygemba, Greg Alston. Pharmacy Management: Essentials for All Practice Settings. 5th ed. New York: Mc Graw Hill. Access Pharmacy, 2020. Iegūts no: via Access Pharmacy
8Philip Kotler, Gary Armstrong. Principles of Marketing. Prentice Hall. 13th ed. 2021. - 744 p.
9Michael J. Baker. Marketing Strategy & Management. Palgrave, 4th ed. 2014. – 608 p.