.
Onkoloģisku pacientu farmaceitiskā aprūpe stacionārā un ambulatori
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:10.02.2021 09:38:13
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | ZFTK_047 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Medicīnas bāzes zinātne, tai skaitā farmācija; Klīniskā farmācija | Mērķauditorija: | Klīniskā farmācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inga Gūtmane | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Lietišķās farmācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, zftkrsu[pnkts]lv, +371 67061547 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas klīniskajā farmakoloģijā, bioķīmijā, zāļu formu tehnoloģijā. | ||||||||
Mērķis: | Radīt priekšstatu par ķīmijterapijas un citu onkoloģijas zāļu ceļu no nozīmēšanas līdz ievadei onkoloģijas pacientam un klīniskā farmaceita lomu šajā procesā: 1. Padziļināti apgūt klīniskā farmaceita darbam nepieciešamas tēmas par drošu un racionālu zāļu lietošanu onkoloģijā, dozēšanu, tai skaitā pacientiem ar orgānu funkcionāliem traucējumiem, zāļu blakusparādībām un mijiedarbībām, uzraudzību. 2. Uzlabot studentu spējas farmakoterapijas problēmu onkoloģijā identificēšanā un risināšanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Onkoloģijā lietojamās zāļu grupas | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Biežāko slimību terapija onkoloģijā | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Bērnu onkoloģija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Zāļu devu pielāgošana onkoloģijā | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Zāļu devu pielāgošana onkoloģijā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Palīgterapija onkologijā, problēmsituāciju risināšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Palīgterapija onkoloģijā, problēmsituāciju risināšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Lekciju apguve klātienē, patstāvīgā piedāvātās literatūras apgūšana, situāciju uzdevumu risināšana, kopīga apspriešana seminārā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Klātiene lekcijās un nodarbībās, aktīva līdzdalība; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti mājas darbi. Eksāmenā tiek vērtēta spēja patstāvīgi risināt situācijas uzdevumus un esošās teorētiskās zināšanas pēc sniegtā materiāla. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Onkoloģijā izmantojamo zāļu farmakoloģija, biežāko onkoloģijā izmantojamo zāļu kombināciju mijiedarbība, īpatnības nozīmēšanā un lietošanā, droša citostatisko zāļu aprite slimnīcā un ambulatori, onkoloģijas specifika pediatrijā. | ||||||||
Prasmes: | Students pratīs risināt praktiskos uzdevumus, klīniski analizēt terapiju un klīnisko gadījumu, gūs pieredzi standarta terapiju analīzē pieaugušo un bērnu onkoloģijā, drošas zāļu aprites prasmes. | ||||||||
Kompetences: | Pieaugušo un bērnu onkoloģijā lietojamo zāļu pārzināšana, mijiedarbība un dozēšana, terapijas analīze. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Lekciju un praktisko nodarbību materiāli | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | QuapoS 5. Quality Standard for the Oncology Pharmacy Service. Published by German Society of Oncology | ||||||||
2 | Eudralex, Volume 4. Medicinal products for human and veterinary use, GMP // Annex 1. Manufacture of sterile products | ||||||||
3 | Roger Walker, Kate Whittlesea. Clinical Pharmacy and Therapeutics, 5th ed., 2012 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | British National Formulary. 2019 | ||||||||
2 | British National Formulary for children |