Pārlekt uz galveno saturu

Pētnieciskais darbs zobārstniecībā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2022 12:30:33
Par studiju kursu
Kursa kods:ZHAS_015LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:1.00ECTS:1.50
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; StomatoloģijaMērķauditorija:Zobārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Līga Kroniņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Zobu terapijas un mutes veselības katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Dzirciema iela 20, zhsatrsu[pnkts]lv, +371 67455560
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vidusskolas līmeņa zināšanas angļu valodā, matemātikā un eseju rakstīšanā.
Mērķis:
Iepazīstināt studentus ar pētnieciskā darba struktūru un rakstīšanas pamatprincipiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētnieciskā darba vispārīgs raksturojums.Lekcijas1.00auditorija
2Pētnieciskā darba struktūra. Literatūras apskata rakstīšana.Lekcijas1.00auditorija
3Pētījumu veidi. Datu apstrādes metodes. Rezultātu prezentācija un diskusija.Lekcijas1.00auditorija
4Pētījuma uzsākšana. Pētījuma jautājuma uzstādīšana. Literatūras meklēšana.Nodarbības1.00auditorija
5Literatūras apskata rakstīšana.Nodarbības1.00auditorija
6Praktiskā pētījuma plānošana atbilstoši pētījuma mērķim. Datu ievākšana un apstrāde pētnieciskajā darbā.Nodarbības1.00klīniskā bāze
7Rezultātu prezentācija un diskusijas veidošana. Secinājumi.Nodarbības1.00auditorija
8Literatūras saraksta noformēšana.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
• Aktīvs individuālais darbs nodarbībās. • Kursa noslēgumā – rakstisks mājas darbs – patstāvīgi izstrādāt zinātniski pētniecisku darbu.
Vērtēšanas kritēriji:
Atbilstība pētnieciskā darba noformēšanas prasībām (pēc satura – plaģiāta neesamība, izmantoto literatūras avotu daudzums, pētījuma plāna atbilstība pētījuma mērķim, pētījuma metodes atbilstība pētījuma mērķim.; pēc formas – atbilstība formālajām prasībām pēc nodaļu virsrakstiem, pareizrakstības kļūdu neesamība, literatūras atsauču noformējums tekstā, literatūras saraksta pareizs noformējums).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Sekmīgi apgūstot kursu, studenti varēs: • novērtēt literatūras atbilstību uz pierādījumiem balstītam pētījumam, • raksturot pētnieciska darba struktūru, • raksturot pētījumu veidus.
Prasmes:Sekmīgi apgūstot kursu, studenti pratīs: • atlasīt un izmantot uz pierādījumiem balstītu literatūru, • apkopot literatūru, • izvēlēties piemērotāko pētījuma veidu, • pielietot atbilstošu metodi datu apstrādei, • prezentēt pētījuma rezultātus.
Kompetences:Sekmīgi apgūstot kursu, studenti varēs: • patstāvīgi izstrādāt pētniecisku darbu, • iegūt veselības informāciju un to kritiski vērtēt atkarībā no tās avotiem, • atšķirt veselības pētījumu veidus pēc to dizaina, • lietot pētījumu rezultātus praksē.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Pētniecība: teorija un prakse. Rīga: RaKa, 2016, 546 lpp.
2Maldupa, I. & Uribe, S. Ko nozīmē uz pierādījumiem balstīta zobārstniecība? Zobārstniecības raksti 35–41 (2014).
3Spila, D. & Znotiņa, I. Medicīnas informācijas meklēšanas pamatu apgūšana elektroniskajos resursos (Rīgas Stradiņa universitāte, 2014).
4 Spila, D. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze Pubmed un informācijas 11 meklēšanas iespējas. (Rīgas Stradiņa universitāte, 2014).
5Znotiņa, I. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana. (Rīgas Stradiņa universitāte, 2014)
6Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKa, 2011, 284 lpp. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Brignardello-Petersen, R. et al. A practical approach to evidence-based dentistry: How to search for evidence to inform clinical decisions. J. Am. Dent. Assoc. 145, 1262–1267 (2014).
2Carrasco-Labra, A., Brignardello-Petersen, R., Glick, M., Guyatt, G. H. & Azarpazhooh, A. A practical approach to evidence-based dentistry: VI: How to use a systematic review. The Journal of the American Dental Association 146, 255–265.e1 (2015).
Citi informācijas avoti
1Interneta resursi (datu bāzes)