Pārlekt uz galveno saturu

Politikas un mediju telpas mijiedarbība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:21
Par studiju kursu
Kursa kods:PZK_080LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:3.00ECTS:4.50
Zinātnes nozare:Starptautiskā politikaMērķauditorija:Politikas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ieva Zīberga
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vidusskolas izglītība.
Mērķis:
Kursa Politikas un mediju telpas mijiedarbība mērķis ir iepazīstināt studentus ar politiskās dienas kārtības un mediju dienas kārtības saskarsmes punktiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Politikas un mediju telpas mijiedarbības teorētiskie aspektiLekcijas8.00auditorija
2Politikas un mediju telpas mijiedarbības praktisko aspektu analīzeNodarbības4.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studiju kursa ietvaros studentiem būs jāapgūst obligātā literatūra, jāuzraksta 8 argumentētas esejas jāuzraksta referāts, jāpiedalās praktiskajās nodarbībās (semināros) un jānokārto eksāmens.
Vērtēšanas kritēriji:
• līdzdalība un atbilžu kvalitāte semināros 20%; • kopsavilkumu un semināru jautājumu rakstiska analīze 40%; • referāts 20%; • eksāmena atzīme 20%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Politiskā lēmumu pieņemšanas procesa teorētiskās vadlīnijas, mediju dienas kārtības veidošanas teorētiskās vadlīnijas, politiskā konflikta interpretācijas politiskajā un mediju telpā.
Prasmes:Analītiskas spējas salīdzināt un kritiski izvērtēt normatīvos principus politiskajā un mediju vidē, praktiski veicot politikas problēmjautājumu gadījuma analīzi.
Kompetences:Spēja apvienot kritisko domāšanu, zināšanas par politikas procesiem, valsts pārvaldes procesiem un komunikācijas procesiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1"A Spatial Theory of News Consumption and Electoral Competition", Jimmy Chan and Wing Suen, The Review of Economic Studies, 75 (3), 2008.
2"The Invisible Primary—Invisible No Longer: A First Look at Coverage of the 2008 Presidential Campaign" (PDF). Project for Excellence in Journalism. Joan Shorenstein Center on Press, Politics and Public Policy , Harvard University. 29 October 2007.
3"The Political Economy of Mass Media", Andrea Prat (London School of Economics) and David Stromberg (Stockholm University), 16 February 2011. Section 6 discusses ideological bias. The survey is forthcoming in Advances in Economics and Econometrics, Volume 2.
4Burke, Cindy; Mazzarella, Sharon R, (2008). "A Slightly New Shade of Lipstick": Gendered Mediation in Internet News Stories". Women's Studies in Communication 31 (3): 395. doi:10.1080/07491409.2008.10162548
5Dunn, William N.: Public policy analysis :An introduction /William N. Dunn. Englewood Cliffs : Prentice Hall. 2007.
Papildu literatūra
1Feigenbuam, Anna (2013) Resistant Matters: Tents, Tear Gas and the “Other Media” of Occupy. Communication and Critical/Culture Studies, 0(0), 1-10.
2Grindle, Merilee S. Public choices and policy change: the political economy of reform in developing countries /Merilee S. Grindle and John W. Thomas. Baltimore : London : The Johns Hopkinss University Press. 1991.
3Handbook of public policy analysis: theory, politics, and methods / ed. by Frank Fischer, Gerald J. Miller, Mara S. Sidney. Boca Raton, FL : CRC Press. 20006.
4Jeffrey N. Weatherly, et al., "Perceptions of Political Bias in the Headlines of Two Major News Organizations," The Harvard International Journal of Press/Politics (2007) (12), 91.
5Kuypers, Jim (2002). Press Bias and Politics: How the Media Frame Controversial Issues. Westport, CT: Praeger. ISBN 0-275-97759-5.
6Liberman, Mark (2005-12-22). "Linguistics, politics, mathematics". Language Log. 2006.
7Micó, Josep-Lluís and Andreu Casero-Ripollés. Political Activism Online: Organization and Media Relations in the Case of 15M in Spain. Information, Communication and Society, 0(0), 2013.
8Milburn, Keir (2012) The August Riots, Shock and the Prohibition of Thought. Capital and Class, 36(3), 401-9.
9Murthy, Dhiraj (2012). Towards a Sociological Understanding of Social Media: Theorizing Twitter. Sociology, 46(6), 1059-73.
10Partisan Journalism: A History of Media Bias in the United States by Jim A. Kuypers (2014). ISBN 978-1442225930
11Strategic Maneuvering and Media Bias in Political News Magazine Opinion Articles, Stefano Mario Rivolta, 7 June 2011.
12Sutter, Daniel (Winter 2001). "Can the Media be so Liberal? The Economics of Media Bias" (PDF). Cata Journal (Cato Institute) 20 (3). Retrieved 2010-08-10.
13Tufekci, Zeynep and Deen Freelon. Introduction to the Special Issue on New Media and Social Unrest. American Behavioral Scientist, 57(7), 2013.
14Vallina-Rodriguez, Narseo et al. (2012). Los Twindignados: The Rise of the Indignados Movement on Twitter. 2012 ASE/IEEE International Conference on Social Computing and 2012 ASE/IEEE International Conference on Privacy, Security, Risk and Trust.
15Wolfsfeld, Gadi, Elad Segev and Tamir Sheafer (2013). Social Media and the Arab Spring: Politics Comes First. The International Journal of Press/Politics, 18(2), 115-137.
Citi informācijas avoti
1-