.
Organizāciju teorija un vadība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:55
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_051 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Vadībzinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sergejs Stacenko | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nepieciešamas zināšanas ekonomikas pamatos, mikroekonomikā un makroekonomikā. | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni un veicināt zināšanas vadības teorijas pamatjēdzienos, organizācijas jēdziena evolūcijā un attīstībā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Organizācija un vadīšanas teorija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Vadīšanas teorijas evolūcija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Organizācijas iekšējā un ārējā vide | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Uzņēmuma darbības uzsākšana mainīgajā vidē | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Plānošanas būtība un organizēšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Lēmumu pieņemšanas process un metodes | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Organizēšanas pamati, struktūras veidošana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Struktūras veidi un to izveidošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Darbinieku koordinēšana un motivēšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Motivēšanas modeļu izmantošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Kontroles pamati un kontroles efektivitāte | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Vadīšanas funkciju realizācija konkrētos uzņēmumos | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Organizācija un vadīšanas teorija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Vadīšanas teorijas evolūcija | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Organizācijas iekšējā un ārējā vide | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Uzņēmuma darbības uzsākšana mainīgajā vidē | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Plānošanas būtība un organizēšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Lēmumu pieņemšanas process un metodes | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Struktūras veidi un to izveidošana | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
10 | Motivēšanas modeļu izmantošana | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
12 | Vadīšanas funkciju realizācija konkrētos uzņēmumos | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīga sagatavošanās līdzdalībai lekcijās un semināros, individuālais darbs – referāts – studenti sagatavo referātu, izmantojot papildus literatūru. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Akumulētā atzīme un eksāmens: • lekciju un semināru apmeklētība (40%); • aktivitāte un atbilžu kvalitāte semināros (20%); • kopsavilkumu analīze (20%); • eksāmens-prezentācija (20%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs izklāstīt vadīšanas funkciju realizāciju organizācijā, aprakstīt kā notiek komunikācija un lēmumu pieņemšana, izskaidrot vadītāja lomu organizācijas vadīšanas nodrošināšanā. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs izvērtēt situāciju organizācijā, analizējot vadīšanas funkciju realizāciju, pamatot savu viedokli par vadīšanas procesa pilnveidošanas virzieniem. | ||||||||
Kompetences: | Studenti spēj analizēt motivēšanas un koordinēšanas sistēmu un vadītāja darbību organizācijas vadīšanā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Samuel C.Certo, S.Trevis Certo. Modern Management. 10th ed. Pearson Prentice Hall, 2006. | ||||||||
2 | I. Forands. Biznesa vadības tehnoloģijas. -R. Latvijas Izglītības fonds., 2007. 5-19lpp | ||||||||
3 | J. Caune, A. Dzedons. "Stratēģiskā vadīšana". - Rīga. Lidojošā zivs., 2009. | ||||||||
4 | Valērijs Praude. Menedžments 1. un 2. grāmata. – R: SIA Burtene, 2012. | ||||||||
5 | John Jeston. Business process management: practical guidelines to successful implementations. 4th ed. New York: Routledge, 2018. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Jay Heizer, Barry Render. Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management. Boston: Pearson Education, 2014. | ||||||||
2 | Richard L. Daft. New era of Management. South-Western: Cengage Learning, 2014. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.analytictech.com/mb021/orgtheory.htm | ||||||||
2 | http://www.referenceforbusiness.com/management/Ob-Or/Organi… |