Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:4 / 6
Kursa vadītājs:Guna Svence
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Psiholoģija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģija

Mērķis

Attīstīt studentiem vispārīgas zināšanas par psiholoģijas zinātni un galvenajām nozarēm, psihologa profesiju un darba ētiku, psiholoģijas vēsturisko attīstību, pētniecības metodēm psiholoģijā, nervu sistēmas uzbūves pamatprincipiem, indivīda attīstību un iedzimtības un vides lomu indivīda attīstībā, psihiskajiem procesiem, emocionālajiem stāvokļiem, motivācijas teorijām, personības teorijām, indivīda saskarsmi un mijiedarbību grupā.

Priekšzināšanas

Priekšzināšanas nav nepieciešamas.

Rezultāti

Zināšanas

1. Raksturo psiholoģiju kā zinātni un tās galvenos uzdevumus.
2. Nosauc mūsdienu psiholoģijas galvenos virzienus.
3. Raksturo dažādu psiholoģijas skolu koncepcijas un to galvenās atšķirības.
4. Atpazīst cilvēka psihiskās īpašības un stāvokļus, psihiskos procesus.
5. Nosauc galvenās pētīšanas metodes psiholoģijā.
6. Definē, kas ir psihe un kādi ir psihisko izpausmju veidi.
7. Apraksta, kādi ir vispārīgās psiholoģijas galvenie uzdevumi.
8. Apraksta nervu sistēmas uzbūvi, cilvēku smadzeņu uzbūvi un bioķīmiskos procesus.
9. Raksturo iedzimtības un vides lomu indivīda attīstībā.
10. Definē tādus jēdzienus kā "apziņa, uzmanība, uztvere, sajūtas, atmiņa, valoda, domāšana un intelekts".
11. Raksturo emocionālos procesus, emocijas ietekmējošos faktorus un emociju saistību ar kognitīvajiem procesiem.
12. Apraksta motivācijas jēdzienu.
13. Raksturo domāšanas procesus, domāšanas saikni ar atmiņu, domāšanas operācijas, jēdzienu veidošanās un domāšanas un runas saistību.
14. Apraksta indivīda attīstību bērnībā, pusaudžu, jauniešu un pieaugušo vecumposmā.
15. Definē temperamenta jēdzienu.
16. Apraksta indivīda uzvedību sociālajā vidē.
17. Apraksta grupas jēdzienu, grupas veidus, struktūru un attīstības fāzes.

Prasmes

1. Skaidro galvenos psiholoģijas virzienus un nozares.
2. Apraksta personības individuāli tipoloģiskās īpatnības.
3. Skaidro faktorus, kas ietekmē grupas lēmumu.

Kompetences

1. Skaidro dažādus psihiskos fenomenus.
2. Salīdzina dažādus psiholoģijas virzienus un nozares.
3. Skaidro psiholoģijas zinātnes pamatjēdzienus indivīda un grupas kontekstā.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Psiholoģija, PSbN2BakalaursObligātsGuna Svence, Kristīne Vende-Kotova
Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Psiholoģija, PSb1BakalaursObligāts