.
Farmaceitiskā aprūpe
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:25.03.2022 15:42:52
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | FF_022 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.00 | ECTS: | 1.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Farmācija; Sociālā farmācija | Mērķauditorija: | Farmācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Baiba Mauriņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Farmācijas fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, ffrsu[pnkts]lv, +371 67409129 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sekmīgi apgūti studiju kursi Sociālā farmācija un farmaceitiskā aprūpe, farmakoloģija, farmakoterapija. | ||||||||
Mērķis: | Valsts pārbaudījuma farmaceitiskajā aprūpē mērķis ir nodrošināt farmaceita kvalifikācijas iegūšanai nepieciešamās zināšanas, prasmes un kompetenci. | ||||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi iepazīties ar VP programmu Farmaceitiskajā aprūpē un patstāvīgi atkārtot studiju kursos Sociālā farmācija un farmaceitiskā aprūpe, farmakoloģija, farmakoterapija apgūto atbilstoši VP programmas prasībām. Valsts pārbaudījums Farmaceitiskajā aprūpē ir objektīvi strukturētais klīniskais eksāmens (OSCE), tas ietver 2 simulētas farmaceitiskās aprūpes situācijas, vienu par recepšu, otru par bezrecepšu zālēm. Situāciju uzdevumi veidoti kā aptiekā sastopamu situāciju simulācija, kur studējošajam jāparāda savas zināšanas, prasmes un kompetence, sniedzot informāciju un konsultāciju par zālēm un to pareizu lietošanu, kā arī sniedzot individuālu atbalstu pacientam pašārstēšanās gadījumā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | OSCE vērtē Valsts pārbaudījumu komisija. Situāciju izspēlē piedalās simulēti pacienti, konsultācija tiks ierakstīta diktofonā, konsultācija tiks vērtēta, izmantojot precīzi aprakstītus “Konsultēšanas vērtēšanas kritērijus.” Studentam katras stacijas izpildei atvēlētas 12 minūtes. Recepšu zāļu situācijas laikā paralēli notiek pacienta konsultācija un konsultācijai nepieciešamās informācijas meklēšana elektroniskajos resursos. Ar atzīmi tiek vērtēta katra farmaceitiskās aprūpes situācija, atbilstoši izstrādātajiem vērtēšanas kritērijiem. Abu situāciju atzīmju vidējais vērtējums sastāda Valsts pārbaudījuma rezultējošo vērtējumu. Ja pacienta konsultēšanas laikā netiek izpildīts viens no obligātajiem kritērijiem, jāvērtē risks pacientam. Ja kāda no atzīmēm ir nesekmīga, noteicošā ir situācija par recepšu zālēm. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Valsts pārbaudījums | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Valsts pārbaudījums | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēs pareizi, skaidri un nepārprotami izskaidrot zāļu iedarbību, lietošanu, metabolismu, blakusparādības, sniegt atbildes par jautājumiem, kas saistīti ar zālēm, gan veselības aprūpes profesionāļiem, gan nespeciālistiem, kombinējot un konkrētās situācijās pielietojot studiju programmas kursu pamatzināšanas, ievērojot, ka prioritātes ir pacientu drošība un labklājība. | ||||||||
Prasmes: | Spēs patstāvīgi analizēt sarežģītas situācijas un pieņemt lēmumus, sniedzot un organizējot farmaceitisko aprūpi, regulāri analizējot savas darbības pašvērtējumu. Pratīs izmantot profesionālās farmaceitiskās informācijas avotus un, interpretējot un novērtējot zinātniskos datus zāļu lietošanas jomā, sniegt uz pierādījumiem balstītu informāciju par zālēm un zāļu racionālu un drošu lietošanu. | ||||||||
Kompetences: | Spēs veicināt farmaceitiskās aprūpes attīstību. Savas kompetences ietvaros spēs veikt veselīga dzīves veida un slimību profilakses popularizēšanu, īpašu uzmanību pievēršot iedzīvotāju riska grupām; būt par veselības aprūpes komandas pilntiesīgu locekli un uz abpusējas cieņas principiem sadarboties ar citiem veselības aprūpes speciālistiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Ar BITF atbalstu izstrādātais metodiskais materiāls “Konsultācija aptiekā.” Studiju kursa Sociālā farmācija un farmaceitiskā aprūpe aprakstā minētā literatūra. Zāļu saraksts./Methodical material "Consultation in a pharmacy" developed with the support of BITF. The literature mentioned in the description of the study course Social Pharmacy and Pharmaceutical Care. List of medicines. |