Pārlekt uz galveno saturu

Pētniecības metodes

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.06.2020 12:02:46
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_328LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Filozofija; Izziņas un apziņas teorijaMērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Līga Ēriksone
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfatrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Informāciju tehnoloģijas.
Mērķis:
Veidot izpratni par pētniecības terminiem, kategorijām, pētniecības pieejām un teorijām un prast iegūtās teorētiskās zināšanas pielietot praktiskā darbā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Zinātnes funkcijas, zinātniskās pētniecības process, pētniecības jēdzieni. Pētījuma projekts, pētījumu ētiskie principi, metodoloģijas aspekti.Lekcijas1.00auditorija
2Metodoloģijas aspekti – zināšanu patiesums, validitāte, stratēģijas pamatprincipi. Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana.Lekcijas1.00auditorija
3Pētniecības metodes, pētījumu veidi. Pētniecības instrumenti.Lekcijas1.00auditorija
4Pētniecības posmi, temata izvēle. Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi.Lekcijas1.00auditorija
5Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums. Pētījuma dalībnieku atlase.Nodarbības1.00auditorija
6Skalu pielietojums pētniecībā.Nodarbības1.00auditorija
7Pētniecības tēma, mērķis.Nodarbības1.00auditorija
8Pētījumu, zinātnisku rakstu analīze.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Meklēt pētījumus, zinātniskus rakstu datu bāzēs – atpazīt un uzrādīt zinātniskās kategorijas, secinājumus 2. Analizēt pētījumu instrumetu paraugus – anketas, intervijas, novērojuma un dokumentu analīzes protokolus, atbilstoši teorētiskajam kursam, norādīt kļūdas 3. Meklēt un formulēt pētniecības tēmu, izvirzīt mērķi, hipotēzi vai jautājumu, noteikt zinātniskās kategorijas 4. Veidot pētījuma instrumentu 5. Lasīt zinātnisku rakstu, izstrādāt secinājumus 6. Veidot prezentāciju par izvēlēto pētniecības tēmu
Vērtēšanas kritēriji:
Teorētiskās zināšanas, prasmes plānot pētījuma gaitu, efektīva pētījuma instrumenta izveide.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju procesā students apgūs būtiskākos pētniecības aspektus, ētikas principus, zinās pētījuma veidus, metodes, instrumentus.
Prasmes:Studiju kursa rezultātā students pratīs teorētiskās zināšanas pielietot praksē, pratīs analizēt pētnieciskos darbus, noteikt zinātniskās kategorijas, izvirzīt pētniecības mērķi un organizēt pētījuma norisi, sasniedzot pētījuma rezultātu.
Kompetences:Spēs pastāvīgi analizēt zinātnisko literatūru un veikt praktisku pētījumu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Autoru kolektīvs. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011. (akceptējams izdevums)
2Geske A. Izglītības pētniecība. LU akadēmiskais apgāds, 2006. (akceptējams izdevums)
3Kristapsone S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā. Raka, 2014
4Lasmanis A. Datu ieguves, apstrādes un analīzes metodes pedegoģijas un psiholoģijas pētījumos. 2002. (akceptējams izdevums)
5Kroplijs A., Rašcevska M., 4. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga, Raka, 2010. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Baltinš M. Lietišķā epidemioloģija.Zinātne, 2003.
Citi informācijas avoti
1RSU zinātniskie raksti, datu bāzes, zinātniskās publikācijas, kongresu apskati