.
Pētniecības metodes
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.06.2020 12:02:46
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_328 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Filozofija; Izziņas un apziņas teorija | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Līga Ēriksone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Informāciju tehnoloģijas. | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni par pētniecības terminiem, kategorijām, pētniecības pieejām un teorijām un prast iegūtās teorētiskās zināšanas pielietot praktiskā darbā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātnes funkcijas, zinātniskās pētniecības process, pētniecības jēdzieni. Pētījuma projekts, pētījumu ētiskie principi, metodoloģijas aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Metodoloģijas aspekti – zināšanu patiesums, validitāte, stratēģijas pamatprincipi. Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Pētniecības metodes, pētījumu veidi. Pētniecības instrumenti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Pētniecības posmi, temata izvēle. Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums. Pētījuma dalībnieku atlase. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Skalu pielietojums pētniecībā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Pētniecības tēma, mērķis. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Pētījumu, zinātnisku rakstu analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Meklēt pētījumus, zinātniskus rakstu datu bāzēs – atpazīt un uzrādīt zinātniskās kategorijas, secinājumus 2. Analizēt pētījumu instrumetu paraugus – anketas, intervijas, novērojuma un dokumentu analīzes protokolus, atbilstoši teorētiskajam kursam, norādīt kļūdas 3. Meklēt un formulēt pētniecības tēmu, izvirzīt mērķi, hipotēzi vai jautājumu, noteikt zinātniskās kategorijas 4. Veidot pētījuma instrumentu 5. Lasīt zinātnisku rakstu, izstrādāt secinājumus 6. Veidot prezentāciju par izvēlēto pētniecības tēmu | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Teorētiskās zināšanas, prasmes plānot pētījuma gaitu, efektīva pētījuma instrumenta izveide. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju procesā students apgūs būtiskākos pētniecības aspektus, ētikas principus, zinās pētījuma veidus, metodes, instrumentus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa rezultātā students pratīs teorētiskās zināšanas pielietot praksē, pratīs analizēt pētnieciskos darbus, noteikt zinātniskās kategorijas, izvirzīt pētniecības mērķi un organizēt pētījuma norisi, sasniedzot pētījuma rezultātu. | ||||||||
Kompetences: | Spēs pastāvīgi analizēt zinātnisko literatūru un veikt praktisku pētījumu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Autoru kolektīvs. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Geske A. Izglītības pētniecība. LU akadēmiskais apgāds, 2006. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Kristapsone S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā. Raka, 2014 | ||||||||
4 | Lasmanis A. Datu ieguves, apstrādes un analīzes metodes pedegoģijas un psiholoģijas pētījumos. 2002. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Kroplijs A., Rašcevska M., 4. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga, Raka, 2010. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Baltinš M. Lietišķā epidemioloģija.Zinātne, 2003. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | RSU zinātniskie raksti, datu bāzes, zinātniskās publikācijas, kongresu apskati |