.
Pierādījumos balstīta aprūpe un māsu profesionālā darbība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.02.2020 10:38:54
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_657 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilona Zariņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Filozofija un medicīnas ētika, propedeitika, ievads bibliotēkas lietošanā, medicīniskā terminoloģija svešvalodā. | ||||||||
Mērķis: | Iegūt zināšanas un veicināt prasmes analizēt, izvērtēt un interpretēt zinātniskos pētījumos ietvertos pierādījumus aprūpes problēmu risinājumu pamatošanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pierādījumos balstīta prakse – būtība, terminoloģija, teorētiskie un praktiskie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētījumi un to veidi veselības aprūpē. Pētījumu pierādījumu un rekomendāciju līmeņi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Informācijas meklēšana un izvērtēšana dažādos resursos. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Uz pierādījumiem balstītas aprūpes kā metodes pamatprincipi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Lekcija bibliotēkā. | Lekcijas | 1.00 | RSU Bibliotēka | |||||
6 | Bibliotēkas nodarbība. | Nodarbības | 1.00 | RSU Bibliotēka | |||||
7 | Seminārs par pētnieciskās tēmas un jautājuma formulēšanu. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Seminārs par PICO izveidi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Seminārs par atslēgas vārdiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Seminārs par PICO jautājuma formulēšanu. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Seminārs par pierādījumu ticamību un kvalitāti. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Seminārs par biomedicīnas pētījumos izmantoto gala rezultātu izteikšanas veidiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Seminārs par ētiskiem aspektiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Seminārs par zinātnisku pierādījumu prezentāciju. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Seminārs par zinātnisku pierādījumu komunicēšanu ar pacientiem un citiem veselības aprūpes speciālistiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
16 | Seminārs par zinātnisku rezultātu pielietojumu praksē. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Darbs mazās grupās un individuāli. • Klasē: seminārs par tēmas izvēli un PICO jautājuma formulēšanu, diskusija. • Patstāvīgais darbs: zinātnisku pierādījumu meklēšana, atrašana un apraksta sagatavošana. • Klasē: patstāvīgā darba prezentācija. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Eksāmens: Patstāvīgā darba prezentācija kursa noslēgumā. Vērtēšanas kritēriji: 1. Vērtēšana notiek ar atzīmi 10 ballu sistēmā, kur zemākais sekmīgais vērtējums ir 4 balles. 2. Piecas patstāvīgi sagatavotas un prezentētas prezentācijas kursa laikā – 60%. 3. Pastāvīgā darba prezentācija kursa noslēgumā, kura satur zemāk minētos punktus – 40%: • PICO; • Jautājums (latviski, angliski); • Atslēgas vārdi (latviski, angliski); • Tēmas teorētiskais pamatojums, 150 – 200 vārdi (uzrādot izmantotos zinātniskos avotus); • Apraksts par pierādījumu meklēšanas un atrašanas procesu; • Pierādījumu apkopojums (latviski) un atbilde uz PICO jautājumu; • Kopsavilkums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Iegūtas pamatzināšanas un izpratne par pierādījumos balstītas aprūpes būtību, nozīmi, iespējām, dažādiem pētījumu veidiem un avotiem. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie pratīs atrast un izvērtēt zinātniskus pierādījumus pētījumos, atbilstoši prezentēt un komunicēt par tiem. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie attīsta kompetenci: izvērtēt zinātniskus pierādījumus aprūpes pētniecībā, ņemot vērā veselības aprūpes kontekstu, integrējot un lietojot situācijai atbilstošas prasmes, zināšanas, attieksmi. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes (2011) sast. K.Mārtinsone, Rīga: Raka | ||||||||
2 | Pierādījumos balstītas prakses veicināšana veselības aprūpē (2012) Mācību materiāls, RSU | ||||||||
3 | Znotiņa I. (2014) Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi - labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana. Mācību materiāls informācijpratībā, Rīga: RSU | ||||||||
4 | Spila D., Znotiņa I. (2014)10 Medicīnas informācijas pamatu apgūšana elektroniskajos resursos. Mācību materiāls informācijpratībā. Rīga:RSU | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ellis P. (2016) Evidence-based Practice in Nursing, 3rd ed., SAGE Publ. Ltd. | ||||||||
2 | http://www.nursingcenter.com/evidencebasedpracticenetwork/ |