Pārlekt uz galveno saturu

Uzņēmējdarbības pamati un projektu izstrāde

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.05.2023 08:57:49
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_689LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:EkonomikaMērķauditorija:Ārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Dita Role
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfatrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Veidot izpratni un sniegt teorētiskās zināšanas par uzņēmējdarbības veidiem, uzņēmējdarbības būtību un formām, mārketinga aktivitātēm un vadīšanas pamatiem, uzņēmuma darbības analīzes un plānošanas principiem, kā arī projektu izstrādes un vadīšanas pamatprincipiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ekonomikas un uzņēmējdarbības pamatjēdzieni.Lekcijas1.00auditorija
2Ekonomiskā politika. Latvijas ekonomiskā sistēma. Uzņēmējdarbības loma tautsaimniecības attīstībā. Uzņēmējdarbības būtība un funkcijas.Lekcijas1.00auditorija
3Uzņēmējdarbības formas. Komerclikums, tiesiskie aspekti. Uzņēmējdarbības reģistrācija.Lekcijas1.00auditorija
4Vadīšanas būtība, lēmumu pieņemšana, vadīšanas funkcijas, līmeņi un stili. Iekšējās un ārējās vides ietekme uz uzņēmējdarbību.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Biznesa plāna saturs, tā izstrāde. Produkta vai pakalpojuma apraksts. Tirgus situācijas un konkurentu analīze. Mārketinga plāna izstrāde. Nepieciešamo tehnisko un cilvēkresursu apraksts.Nodarbības1.00auditorija
6Biznesa plāna saturs, tā izstrāde. Sagatavot un prezentēt biznesa plānu.Nodarbības2.00auditorija
7Projektu veidi, ideja, mērķi, saistība ar nozari.Lekcijas1.00auditorija
8SVID, projekta risku noteikšana, vadība.Lekcijas1.00auditorija
9Projektā iesaistītais personāls, atbildība, pienākumi, projekta vadītājs.Lekcijas1.00auditorija
10Projekta struktūra, laika un aktivitāšu plānošana.Nodarbības1.00auditorija
11Projekta vērtēšanas kritēriji, noslēgums.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
12Projekta analīze.Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ekonomikas un uzņēmējdarbības pamatjēdzieni.Lekcijas1.00auditorija
2Ekonomiskā politika. Latvijas ekonomiskā sistēma. Uzņēmējdarbības loma tautsaimniecības attīstībā. Uzņēmējdarbības būtība un funkcijas.Lekcijas1.00auditorija
3Uzņēmējdarbības formas. Komerclikums, tiesiskie aspekti. Uzņēmējdarbības reģistrācija.Lekcijas1.00auditorija
4Vadīšanas būtība, lēmumu pieņemšana, vadīšanas funkcijas, līmeņi un stili. Iekšējās un ārējās vides ietekme uz uzņēmējdarbību.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Biznesa plāna saturs, tā izstrāde. Produkta vai pakalpojuma apraksts. Tirgus situācijas un konkurentu analīze. Mārketinga plāna izstrāde. Nepieciešamo tehnisko un cilvēkresursu apraksts.Nodarbības1.00auditorija
6Biznesa plāna saturs, tā izstrāde. Sagatavot un prezentēt biznesa plānu.Nodarbības2.00auditorija
7Projektu veidi, ideja, mērķi, saistība ar nozari.Lekcijas1.00auditorija
8SVID, projekta risku noteikšana, vadība.Lekcijas1.00auditorija
9Projektā iesaistītais personāls, atbildība, pienākumi, projekta vadītājs.Lekcijas1.00auditorija
10Projekta struktūra, laika un aktivitāšu plānošana.Nodarbības1.00auditorija
11Projekta vērtēšanas kritēriji, noslēgums.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
12Projekta analīze.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studiju kursa īstenošanas laikā studējošie patstāvīgi, ārpus lekcijām, papildus studē literatūru par atbilstošām tēmām, kuras tiek apskatītas lekcijās un nodarbībās. Pēc tam nodarbībās studenti kārto ieskaiti, lai pārliecinātos par apgūtajām zināšanām. Darbs ar literatūru un lekciju materiāliem, sagatavot jautājums, veikt patstāvīgi uzdevumus grupās, sagatavot individuālu projekta pieteikumu un to prezentēt.
Vērtēšanas kritēriji:
Patstāvīgi sagatavots (70%) un prezentēts (10%) projekta pieteikums, spēja pamatot un argumentēt savu viedokli, atbildēt uz uzdotajiem jautājumiem (20%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc studiju kursa apguves studējošie zinās pamata jēdzienus un terminoloģiju ekonomikā. Spēs izprast uzņēmējdarbības pamatjēdzienus, formas, definēt uzņēmuma dibināšanas principus un reģistrācijas kārtību, izskaidrot uzņēmuma vadības būtību, biznesa plānu saturu un nepieciešamību. Izskaidrot tirgus nozīmi ekonomikā un atšķirt dažādus tirgus veidus, kā arī ekonomikas cikliskās attīstības cēloņus un sociāli ekonomiskās sekas. Studējošie spēs izskaidrot pamata jēdzienus un terminoloģiju projekta vadīšanā, spēs izvērtēt galvenās projekta vadīšanas kompetences.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs orientēties Latvijas tautsaimniecības attīstības pamatrādītājos, izskaidrot uzņēmējdarbības un lietvedības lomu uzņēmumā. Spēs diskutēt un orientēties Latvijas nodokļu un nodevu sistēmā. Pieņemt lēmumus, kas ietekmē uzņēmējdarbību, tās efektīvu realizāciju, kā arī plānot un analizēt uzņēmuma galvenos finanšu plūsmas rādītājus. Pēc studiju kursa apguves, studējošie pratīs strādāt komandā. Pratīs noteikt projekta kvalitātes kritērijus, vērtēt nozares vispārējo situāciju un datus, definēt nepieciešamības pamatojumu.
Kompetences:Pēc studiju kursa apguves studējošie spēs izmantot pamatzināšanas par reglamentējošiem normatīvajiem aktiem Latvijā, dokumenta juridisko spēku, tā noformēšanu un lietošanu. Izmantot mārketingu uzņēmuma saimniecisko procesu veicināšanā. Spriest par efektīvākajiem vadības stiliem veiksmīgā uzņēmējdarbībā. Studējošie spēs patstāvīgi izstrādāt projekta pieteikumu atbilstoši projekta idejai un izvirzītajiem mērķiem un apjomam.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Ņešpors V. Ievads ekonomikā. R.: Multineo, 2008 (akceptējams izdevums)
2Kumerdanka A. Biznesa ekonomiskie pamati. 2007 (akceptējams izdevums)
3Forands I. Biznesa vadības tehnoloģijas. R.: Latvijas Izglītības fonds, 2009 (akceptējams izdevums)
4Jakovļevs P. Ekonomikas uzdevumi un lietišķās spēles. R.: RaKa, 2004 (akceptējams izdevums)
5Uzulāns J. Projektu vadīšana mūsdienu apstākļos. – R.: Drukātava, 2007, 102 lpp. (akceptējams izdevums)
6Projektu vadīšanas rokasgrāmata. – R.: Dienas Bizness, 2003. (akceptējams izdevums)
7Forands, I. Projekta menedžments - Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2006. - 258 lpp. (akceptējams izdevums)
8NCB - Projektu vadīšanas nacionālās kompetences vadlīnijas, versija 3.1. LNPVA, 2012. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Uzulāns J. Projektu vadīšana mūsdienu apstākļos. R.: Drukātava, 2007
2J.Pildavs. „Kvalitātes vadīšanas teorijas pamati” R.: Kamene, 2004
3Forands I. Personālvadība.- R.: SIA „Biznesa augstskola Turība”, 1999, 68 lpp.
Citi informācijas avoti
1Bibliotēkā pieejamās zinātniskās datu bāzes
2http: // www. linc.lv
3http://www. kis.gov.lv
4http://www.vvk.lv