Pārlekt uz galveno saturu

Kvalitātes vadība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.11.2021 16:16:17
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_055LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ārija Baltiņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Priekšzināšanas menedžmentā.
Mērķis:
Iepazīstināt maģistrantus ar teorētiskajām un praktiskajām kvalitātes vadības sistēmām un standartiem pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanai sociālo pakalpojumu sniedzēju institūcijās.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kvalitātes vadības principi un sistēmasLekcijas1.00auditorija
2Kvalitātes vadības sistēmu izmantošana sociālo pakalpojumu jomāLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00prakses vieta
3Kvalitātes vadības sistēmu izveidošana, ieviešana un uzturēšanaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Socialo pakalpojumu sniedzēju pašnovertejuma metodikaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5ISSO 9000 standartsLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Kvalitātes vadību sistēmu iekšējais auditsLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Kvalitātes vadības principi un sistēmasLekcijas1.00auditorija
2Kvalitātes vadības sistēmu izmantošana sociālo pakalpojumu jomāLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00prakses vieta
3Kvalitātes vadības sistēmu izveidošana, ieviešana un uzturēšanaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Socialo pakalpojumu sniedzēju pašnovertejuma metodikaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5ISSO 9000 standartsLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Kvalitātes vadību sistēmu iekšējais auditsLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras studijas, teorētiskā materiāla izpēte un atlase. Līdzdalība lekcijās, nodarbībās, aktīva dalība semināros. Piedalīšanās grupu darbos. Refleksija.
Vērtēšanas kritēriji:
Aktīva dalība lekcijās 25%, lekciju un nodarbību apmeklējums - 25%, pārbaudes darbu izpilde - eksāmena praktiskā darba sagatavošana un prezentācija seminārā - 50%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Maģistranti izprot jēdzienu kvalitātes vadība, zina kvalitātes vadības sistēmas un to izmantošanas iespējas sociālo pakalpojumu jomā.
Prasmes:Maģistranti prot izvēlēties atbilstošas kvalitātes vadības sistēmas sociālo pakalpojumu kvalitātes procesa nodrošināšanai. izvērtēt dažādas kvalitātes vadība sistēma - to priekšrocības un trūkumus; prot strādāt komandā/grupā; prot novērtēt sava darba rezultātus, motivēt darbiniekus; pilnveidot un kritizēt jaunas idejas; • klausīties, skatīties un lasīt ar radošu attieksmi; • radoši strukturēt savu darbu.
Kompetences:Spēj novērtēt un izvēlēties vadīt komandas/darba grupas darbu, analizēt, sistematizēt un integrēt iegūto informāciju; spēj vadīt darbu; izvērtēt kontroles procesu; pamatot kvalitātes vadības nepieciešamību, pielietot kvalitātes vadības metodes.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Vasiļevska, Daina. Kvalitātes nodrošināšanas vadība. Rīga: Juridiskā Koledža, 2017
2Driņķe, Zane. Kvalitātes vadības sistēmas Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanai. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2019
Citi informācijas avoti
1http://tap.mk.gov.lv/valsts-parvaldes-politika/kvalitates-v…
2https://equass.be/images/Documents/EQUASS2018/EQUASS-Princi…
3MK noteikumi 08.05.2012. Nr.326  «Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmu tiešās pārvaldes iestādēs»
4MK 17.10.2017. noteikumi Nr. 630 «Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā»
5https://www.knab.gov.lv/upload/2018/knab_vadlinijas_iekseja…
6https://documen.site/download/socilo-pakalpojumu-sniedzju-p…
7www.efqm.org
8http://www.iso.org.
9LVS EN ISO 9000:2007 Kvalitātes pārvaldības sistēmas. Pamatprincipi un terminu vārdnīca (Quality management systems. Terminology and vocabulary (ISO 9000: 2005)
10https://www.youtube.com/watch?v=nyivK2_nsXU
11https://www.youtube.com/watch?v=wBueEhGd5PY
12https://www.youtube.com/watch?v=VbTGoV95528
13https://www.youtube.com/watch?v=kao1K30LXEk