Pārlekt uz galveno saturu

Personības psiholoģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.02.2021 10:28:54
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_231LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Personības psiholoģijaMērķauditorija:Māszinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Liāna Deklava
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārīgā psiholoģija, ievads psiholoģijā un socioloģijā.
Mērķis:
Sniegt ieskatu personības psiholoģijas teorijās un radīt izpratni par personības teoriju galvenajiem principiem un koncepciju atšķirībām.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Personības psiholoģijas attīstības vēsturiskas pārskats. Personības teoriju grupasLekcijas1.00auditorija
2Psihoanalītiskās personības teorijas, Z. Freida psihoseksuālās attīstības teorijaLekcijas1.00auditorija
3Topogrāfiskais un strukturālais psihes modelis. Psiholoģiskās aizsardzības mehānismiNodarbības1.00auditorija
4E. Eriksons – Psihosociālās attīstības teorija, tās galvenie jēdzieniLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Analītiskā psiholoģija. K.G.Junga Individuācijas process. A. Ādlera individuālpsiholoģijaLekcijas1.00auditorija
6Objektu attiecību teorijas (M. Mālere, M. Klaina)Lekcijas1.00auditorija
7Personības vajadzību koncepcijas (Ē.Fromms, A.Maslovs)Nodarbības1.00auditorija
8Seminārnodarbība (patstāvīgi veiktā teorētiskā darba prezentācijas)Nodarbības8.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Individuāla prezentācija par vienu no personības teorijām, vienas personības attīstības gadījuma izvērtēšana un analīze.
Vērtēšanas kritēriji:
Patstāvīga mācību literatūras apguve, aktīva dalība lekcijās un diskusijās (15%), individuālas prezentācijas sagatavošana atspoguļojot plašāk kādu no personības teorijām (30%), vienas personības attīstības gadījuma izvērtēšana un analīze (55%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studenti raksturo personības attīstības likumsakarības dažādu teoriju skatījumā, apraksta psihes struktūras koncepcijas un aizsardzības mehānismus.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studenti prot identificēt personības teoriju koncepciju atšķirības, cēloņsakarības un iespējamos aizsardzības mehānismus.
Kompetences:Pielieto iegūtās zināšanas un prasmes personības izvērtēšanā un analīzē.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1K.Mārtinsone, V.Perepjolkina, M.Ludāne, S.Mihailova, u.c. Psiholoģija 2, Zvaigzne ABC, 2015.
2Borns L., Ruso N. Psiholoģija [tulk. Ieva Kalnciema]. Rīga, RaKa, 2001. (akceptējams izdevums)
3Jungs, K.G. Dzīve, māksla, politika. Zvaigzne ABC, Rīga, 2001. (akceptējams izdevums)
4Karpova Ā. Personības. Teorijas un to rādītāji. Zvaigzna ABC, Rīgā, 1998. (akceptējams izdevums)
5Reņģe, Viesturs, Psiholoģija : savstarpējo attiecību psiholoģija / Viesturs Reņģe ; autora redakcijā. Rīga : Zvaigzne ABC, 2004. 116, [1] lpp. Lekciju kurss
Papildu literatūra
1Sundberg MC. Fundamentals of Nursing. Ch 13, Jones & Bartlett Publishers, inc, Boston / Monterey, 1989.
2MacKinnon, R., Michels, R., & Buckley, P. (2015). The Psychiatric Interview in Clinical Practice (3rd ed.). Washington, D.C: American Psychiatric Publishing.
3McWilliams, Nancy Psychoanalytic Diagnosis : Understanding Personality Structure in the Clinical Process / Nancy McWilliams. Second edition. New York : Guilford Press, 2011. xxi, 426 lpp. (iesiets).
Citi informācijas avoti
1Journal of Personality and Social Psychology
2European Journal of Social Psychology.