Pārlekt uz galveno saturu

Psihoterapeitiskie principi sociālajā darbā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.11.2021 15:25:17
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_259LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Klīniskā psiholoģijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Liāna Deklava
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Personības psiholoģija, Attīstības psiholoģija, Saskarsmes psiholoģija, Psihosociālās vajadzības.
Mērķis:
Iegūt zināšanas par psihoterapijas pieejām un terapeitisko procesu, veicināt pamatprasmju attīstību terapeitiskās komunikācijas veidošanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Psihoterapijas organizācijas principiLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Konsultanta un psihoterapeita personībaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Psihoterapeitiskās attiecības un processLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Transferences un kontratransferences jēdzieni. Terapeitiskā alianse un pretestībaLekcijas1.00auditorija
5Psihoterapijas pieejasLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Psihoterapeitiskie principi sociālajā darbā ( Pshodinamiskā pieeja, Kognitīvi biheiviorālā pieeja un Sistēmiskā pieeja)Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Psihoterapijas organizācijas principiLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Konsultanta un psihoterapeita personībaNodarbības1.00auditorija
3Psihoterapeitiskās attiecības un processNodarbības2.00auditorija
4Transferences un kontratransferences jēdzieni. Terapeitiskā alianse un pretestībaLekcijas1.00auditorija
5Psihoterapijas pieejasLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Psihoterapeitiskie principi sociālajā darbā ( Pshodinamiskā pieeja, Kognitīvi biheiviorālā pieeja un Sistēmiskā pieeja)Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Dažādu psihoterapijas pieeju salīdzinošā analīze, Viena saociālā darba gadījuma terapeitisko attiecību raksturojums
Vērtēšanas kritēriji:
Dažādu psihoterapijas pieeju salīdzinošā analīze-40% Viena sociālā darba gadījuma terapeitisko attiecību raksturojums- 40%, nodarbību apmeklējums un aktīva, produktīva līdzdalība nodarbību patstāvīgajos darbos -20%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studenti prot aprakstīt psihoterapijas pieejas, psihoterapijas organizācijas procesu, raksturo terapeitisko attiecību un terapeitiskās vides veidošanas nosacījumus
Prasmes:Studenti pilnveido prasmi izvērtēt sociālā gadijuma klienta psihosociālās vajadzības garīgās veselības uzlabošanai, pilnveido prasmi integrēt Psihosociālās konsultēšanas un atbalsta sniegšanas principus sociālā darbā
Kompetences:Pilnveido kompetenci veikt sociālo darbu ar gadījumu, izmantojot psihosociālo konsultēšanu un terapeitisko attiecību pamatprincipus
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1K.Mārtinsone. Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Zvaigsne ABC, 2016.
2Mārtinsones K. un V.Sudrabas redakcijā. Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. RSU, 2019.
3Ļevina, J., Mārtinsone, K. Konsultēšana un konsultatīvā psiholoģija. RSU, 2016.
Papildu literatūra
1Barry Winbolt. Solution Focused Therapy for the Helping Professions. Jessica Kingsley Publishers London and Philadelphia, 2011.
2Brummers M., Enckells H. Bērnu un jauniešu psihoterapija. Jumava, 2011.
3G.Degsters. Rokasgrāmata psihiatrijas māsām. Jumava, 2006.
4Mārtinsones, K. un A. Mīltuzes redakcijā. Psiholoģija 2. Personība, grupa, sabiedrība, kultūra. Zvaigzne ABC, 2015.
5Kulbergs J. Dinamiskā psihiatrija. Jumava, 2001.
Citi informācijas avoti
1www.lpta.lv
2www.psihosomatika.lv
3Clinical Social Work Journal, https://www.springer.com/journal/10615
4European Juornal of Social Work, https://www.tandfonline.com/toc/cesw20/current