.
Integrācijas problēmas starpkultūru kontekstā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.08.2019 14:03:32
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MDAK_296 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Socioloģijas teorija un vēsture | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilona Zariņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Māszinību un dzemdību aprūpes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Aprūpes process un ētika, vispārīgā psiholoģija, starppersonu saskarsme veselības aprūpē, transkulturālā aprūpe. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt studentu izpratni un spējas veiksmīgi plānot, realizēt un izvērtēt starpkultūru aprūpes problēmu risinājumus – indivīdam, grupai un sabiedrībai, pamatotu izpratnē un tolerantā attieksmē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Praktiskais vingrinājums „Atšķirību asaka”. Diskusija. Ievads kultūru dažādībā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Kultūrsensitīvās profesionālās darbības izzināšana – globalizācija, migrācija. Piemēri, pētījumi. Migrācija – situācijas raksturojums Latvijā un imigrantu integrācijas priekšnoteikumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Reakcijas uz dažādību. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Starpkultūru komunikācija. Metodiskie un praktiskie aspekti. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Naida noziegumi. Mazākuma grupas Latvijā un darbs ar tām. Piemēri, pētījumi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Lomu spēles, vingrinājumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Dažādība un dažādības vadība. Priekšrocības un galvenie izaicinājumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Uz pierādījumiem balstīta prezentācija ar diskusiju grupā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie aktīvi piedalās lekcijās un semināros. Kursa apguves laikā studenti katrā nodarbībā diskutē par doto tematu, piedalās lomu spēlēs, kā arī saņem pastāvīgā darba uzdevumus: veic padziļinātu tēmas izpēti, sagatavo prezentāciju ar pierādījumos balstītiem datiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studentu līdzdalība lekcijās un nodarbībās – 25%; kontroldarbi klasē – 25%; patstāvīgi sagatavota prezentācija – 50%. Noslēguma kursa darbs tiek prezentēts grupā, diskutēts, tad papildināts un nodots paredzētā termiņā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie iegūst zināšanas un izpratni par veselības aprūpes sistēmu kā organizāciju un kultūru, kultūru modeļiem, reakcijām uz dažādību, tolerances veicināšanu. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie attīsta prasmes analizēt, integrēt, sintezēt iegūtās zināšanas, lietot tās kā pieeju pacientu aprūpē. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie attīsta kultūrkompetenci: savas kultūras izpratni un zināšanas par citām kultūrām, piemēro to konkrētas, atšķirīgas problēmsituācijas risināšanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Osis J., Ose L.(2006) Pētījumos balstītas stratēģijas tolerances veicināšanai 1.daļa, Rīga:Dialogi | ||||||||
2 | Zaķe D., Ose L., Lazda-Mazula I., Viša K.(2013) Starpkultūru komunikācija.Rokasgrāmata. Sabiedrības integrācijas fonds | ||||||||
3 | Apinis P.(2007) Latvijas ārsti un pacienti globalizācijas laikmetā, Nacionālais apgāds | ||||||||
4 | Kolčanovs B., Zankovska-Odiņa, Zālītis K.(2010) Atšķirīgs klients daudzveidīgā Latvijā, Mācību līdzeklis to iestāžu darbiniekiem, kuri sniedz pakalpojumus trešo valstu valstspiederīgajiem, Latvijas Cilvēktiesību Centrs | ||||||||
5 | Hemming E.(2007) An Introduction to Intercultural Communication: https://www.scribd.com/doc/253386490/Introduction-to-Interc… | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Nils Muižnieks. (2006). Nacionālo minoritāšu konvencija – Eiropas pieredze Latvijai. Red., Rīga, LU Apgāds | ||||||||
2 | Diversity in Coaching. Working with gender, culture, race and age. Edited by Jonathan Passmore – Association for Coaching, 2009; | ||||||||
3 | Philip Clements & John Jones (2008) The Diversity Training handbook. Practical guide to understand & change attitudes – Kogan Page; | ||||||||
4 | interneta lapa http://www.workingwithdiversity.com/; | ||||||||
5 | Handbook of Multicultural Counseling. Editors, Joseph G. Ponterotto, | ||||||||
6 | J. Manuel Casas, Lisa A. Suzuki, Charlene M. Alexander, 3rd edition. (2010) – SAGE Publications; | ||||||||
7 | Lambert J., Myers S. (2009) The Diversity Training Activity Book. 50 | ||||||||
8 | Schriver, J.M. (2004) Human Behavior and the Social Environment. Pearson&AB, USA. | ||||||||
9 | Deborah L. Flowers, RN, PhD Culturally Competent Nursing Care A Challenge for the 21st Century, Crit Care Nurse. 2004 Aug;24(4):48-52. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Antopologija(2004) aut.kolektīvs, Moskovskij psihologo – Sociaļnij intitut | ||||||||
2 | Putniņa A. Medicīnas antropoloģija tuvplānā//Doctus Nr.10, 2004 | ||||||||
3 | Transcultural Nursing Society: http://www.tcns.org/ | ||||||||
4 | Journal of Transcultural Nursing: http://www.tcns.org/JTCN.html | ||||||||
5 | Cultural Competence Project: http://www.cultural-competence-project.org/en/index.html | ||||||||
6 | www.currentnursing.com | ||||||||
7 | www.culturediversity.com | ||||||||
8 | www.tcn/sagepub.com |