Pārlekt uz galveno saturu

Integrācijas problēmas starpkultūru kontekstā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.08.2019 14:03:32
Par studiju kursu
Kursa kods:MDAK_296LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Socioloģijas teorija un vēstureMērķauditorija:Māszinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ilona Zariņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakatrsu[pnkts]lv, mdakatrsu[pnkts]lv, +371 67061568
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Aprūpes process un ētika, vispārīgā psiholoģija, starppersonu saskarsme veselības aprūpē, transkulturālā aprūpe.
Mērķis:
Veicināt studentu izpratni un spējas veiksmīgi plānot, realizēt un izvērtēt starpkultūru aprūpes problēmu risinājumus – indivīdam, grupai un sabiedrībai, pamatotu izpratnē un tolerantā attieksmē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Praktiskais vingrinājums „Atšķirību asaka”. Diskusija. Ievads kultūru dažādībā.Nodarbības2.00auditorija
2Kultūrsensitīvās profesionālās darbības izzināšana – globalizācija, migrācija. Piemēri, pētījumi. Migrācija – situācijas raksturojums Latvijā un imigrantu integrācijas priekšnoteikumi.Lekcijas1.00auditorija
3Reakcijas uz dažādību.Lekcijas2.00auditorija
4Starpkultūru komunikācija. Metodiskie un praktiskie aspekti.Lekcijas2.00auditorija
5Naida noziegumi. Mazākuma grupas Latvijā un darbs ar tām. Piemēri, pētījumi.Lekcijas2.00auditorija
6Lomu spēles, vingrinājumi.Nodarbības1.00auditorija
7Dažādība un dažādības vadība. Priekšrocības un galvenie izaicinājumi.Lekcijas1.00auditorija
8Uz pierādījumiem balstīta prezentācija ar diskusiju grupā.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošie aktīvi piedalās lekcijās un semināros. Kursa apguves laikā studenti katrā nodarbībā diskutē par doto tematu, piedalās lomu spēlēs, kā arī saņem pastāvīgā darba uzdevumus: veic padziļinātu tēmas izpēti, sagatavo prezentāciju ar pierādījumos balstītiem datiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Studentu līdzdalība lekcijās un nodarbībās – 25%; kontroldarbi klasē – 25%; patstāvīgi sagatavota prezentācija – 50%. Noslēguma kursa darbs tiek prezentēts grupā, diskutēts, tad papildināts un nodots paredzētā termiņā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Mutisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie iegūst zināšanas un izpratni par veselības aprūpes sistēmu kā organizāciju un kultūru, kultūru modeļiem, reakcijām uz dažādību, tolerances veicināšanu.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie attīsta prasmes analizēt, integrēt, sintezēt iegūtās zināšanas, lietot tās kā pieeju pacientu aprūpē.
Kompetences:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie attīsta kultūrkompetenci: savas kultūras izpratni un zināšanas par citām kultūrām, piemēro to konkrētas, atšķirīgas problēmsituācijas risināšanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Osis J., Ose L.(2006) Pētījumos balstītas stratēģijas tolerances veicināšanai 1.daļa, Rīga:Dialogi
2Zaķe D., Ose L., Lazda-Mazula I., Viša K.(2013) Starpkultūru komunikācija.Rokasgrāmata. Sabiedrības integrācijas fonds
3Apinis P.(2007) Latvijas ārsti un pacienti globalizācijas laikmetā, Nacionālais apgāds
4Kolčanovs B., Zankovska-Odiņa, Zālītis K.(2010) Atšķirīgs klients daudzveidīgā Latvijā, Mācību līdzeklis to iestāžu darbiniekiem, kuri sniedz pakalpojumus trešo valstu valstspiederīgajiem, Latvijas Cilvēktiesību Centrs
5Hemming E.(2007) An Introduction to Intercultural Communication: https://www.scribd.com/doc/253386490/Introduction-to-Interc…
Papildu literatūra
1Nils Muižnieks. (2006). Nacionālo minoritāšu konvencija – Eiropas pieredze Latvijai. Red., Rīga, LU Apgāds
2Diversity in Coaching. Working with gender, culture, race and age. Edited by Jonathan Passmore – Association for Coaching, 2009;
3Philip Clements & John Jones (2008) The Diversity Training handbook. Practical guide to understand & change attitudes – Kogan Page;
4interneta lapa http://www.workingwithdiversity.com/;
5Handbook of Multicultural Counseling. Editors, Joseph G. Ponterotto,
6J. Manuel Casas, Lisa A. Suzuki, Charlene M. Alexander, 3rd edition. (2010) – SAGE Publications;
7Lambert J., Myers S. (2009) The Diversity Training Activity Book. 50
8Schriver, J.M. (2004) Human Behavior and the Social Environment. Pearson&AB, USA.
9Deborah L. Flowers, RN, PhD Culturally Competent Nursing Care A Challenge for the 21st Century, Crit Care Nurse. 2004 Aug;24(4):48-52.
Citi informācijas avoti
1Antopologija(2004) aut.kolektīvs, Moskovskij psihologo – Sociaļnij intitut
2Putniņa A. Medicīnas antropoloģija tuvplānā//Doctus Nr.10, 2004
3Transcultural Nursing Society: http://www.tcns.org/
4Journal of Transcultural Nursing: http://www.tcns.org/JTCN.html
5Cultural Competence Project: http://www.cultural-competence-project.org/en/index.html
6www.currentnursing.com
7www.culturediversity.com
8www.tcn/sagepub.com