Pārlekt uz galveno saturu

Ārstnieciskā pedagoģija: Montesori metode

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.04.2022 10:51:22
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_003LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģijaMērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kristīne Riemere
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkatrsu[pnkts]lv, +371 20271291
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas28
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pedagoģija, speciālā pedagoģija, psiholoģija.
Mērķis:
Iepazīstināt ar Montesori pedagoģijas kā alternatīvas pedagoģijas mērķiem un uzdevumiem, to izmantošanu audiologopēda praksē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Montesori metodes vēsturiskais apskats. Montesori metodes pielietošanas iespējas pedagoģijas un rehabilitācijas nozares aspektā. Montesori metodes izmantošanas iespējas demences pacientu aprūpē.Lekcijas1.00auditorija
2Montesori metode. Praktiskās dzīves uzdevumi, zinātniskais pamatojums.Nodarbības1.00cits
3Montesori metode. Praktiskās dzīves uzdevumi. Sajūtu materiālu pielietošanas metodika.Nodarbības1.00cits
4Montesori metodes sajūtu materiālu metodiskie uzdevumi. Montesori metodes valodas materiālu metodikas apskats.Nodarbības1.00cits
5Montesori metodes pielietošanas iespējas demences pacientiem. Valodas materiālu pielietošanas iespējas.Nodarbības1.00cits
6Montesori metodes pielietošanas iespējas demences pacientiem. Praktiskās dzīves, sajūtu materiālu un valodas materiālu pielietošanas interpretācija demences pacientiem.Nodarbības1.00cits
7Montesori metodes matemātikas materiālu pielietojums un zinātniskais pamatojums.Nodarbības1.00cits
8Montesori metodes kosmiskās audzināšanas metodes atšifrējums.Nodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
• Patstāvīgs darbs ar Montesori materiālu un vingrinājumu apraksti. • Montesori terapija demences pacientiem/ prezentēt klīnisko gadījumu Montesori terapijas kontekstā. • Montesori materiāla / metodes / vingrinājumu apkopojumi (individuālas darba mapes izveide ar 12 – 14 tehniku aprakstiem).
Vērtēšanas kritēriji:
• Aktīva piedalīšanās lekcijās un praktiskajās nodarbībās (50%). • Patstāvīgā darba prezentācija (20%) • Kursa beigās iesniegts apraksts 12 – 14 tehnikām (apkopojums) (10%). • Rakstisks eksāmens – teorija (20%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:•Studiju kursa apguves rezultātā students spēj parādīt nepieciešamās pamata un specializētās zināšanas un demonstrēt izpratni par Montesori pedagoģiju, kā alternatīvu pedagoģijas metodi un izprot tās pamatprincipus, spēj izvērtēt šīs metodikas izmantošanas iespējas dažādos vecumposmos. •Spēj kritiski izvērtēt uzdevuma integrēšanas nepieciešamību, radoši pielietot praktiskās darba pieejas, Montesori metodes apgūtos vingrinājumus, kā arī izprot pedagoģisko organizāciju, darba vides pamatprincipus. •Strādājot rehabilitācija nozarē, spēj parādīt savu kompetenci, specializētas zināšanas Montesori metodes paņēmienu izmantošanā bērniem ar funkcionāliem ierobežojumiem, mentālu retardāciju un demences pacientiem. •Izprot Montesori pedagoģijas daudzpusīgos aspektus, izmantošanas iespējas audiologopēda darbā, pieņemot patstāvīgus lēmumus un demonstrējot radošus risinājumus, metodes izmantošanas kontekstā.
Prasmes:• Spēj Montesori kursa laikā apgūto teorētisko materiālu, praktiskās iemaņas pratīgi integrēt savā profesionālajā darbībā, respektējot katra cilvēka vajadzības. • Mācēs izvēlēties un izmantot katram klīniskam gadījumam atbilstošu vingrinājumu kompleksus, respektējot indivīda individuālo funkcionēšanas līmeni.
Kompetences:Spēj parādīt audiologopēda profesijai nepieciešamās kompetences, specializētas zināšanas Montesori pedagoģijas metodē un prot uzdevumus izmantot bērniem un/vai bērniem ar funkciju specifiskiem runas un valodas ierobežojumiem un demences pacientiem, terapijas sesijās, nodarbībās.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Helmiga, H. Montesori pedagoģija. Jumava, 2006. – 145 lpp. (izdevums akceptējams)
2Prudņikova, I. Montesori pedagoģija ikdienā. Rīga: RaKa, 2004. – 168 lpp. (izdevums akceptējams)
3Lillard, A., Else-Quest, N. Supporting Online Material for Evaluating Montessori Education. Science 313, 1893. 2006. (izdevums akceptējams)
Papildu literatūra
1Lawrence, L. Montessori read and write : a parents’ Guide to Literacy for Children. London. Ebury Press. 1998.
2Montessori, M. The Secret of Childhood. UK Schocken 1996
3Montessori, M. The Discovery of the Child. UK Clio Press. 1973
4Montessori, M. Absorbējošais prāts. 2019.
5Gullasa, R. Mājas audzināšana Montesori garā. Rīga: Latvijas Universitāte, 1991. – 18 lpp
6Simons - Šefers, R. Mazā filosofija Berenīkei. Aizkraukle: Krauklītis, 1997. – 152 lpp.
Citi informācijas avoti
1Brain Waves Module 2: Neuroscience: Implications for Education and Lifelong Learning. The Royal Society, 2011