.
Pētniecības procesa selektīvi posmi
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.08.2022 13:43:38
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_216 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Signe Tomsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 36 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas par pētījumu metodoloģiju, prasmes literatūras izpētē un pamata iemaņas zinātnisku ziņojumu rakstīšanā. | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir dot studentiem iespēju attīstīt prasmes kritiski analizēt, plānot un vadīt pētījumus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Dažādas pieejas zināšanu pilnveidošanai un dažādas pētniecības paradigmas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Pētnieciskā procesa posmi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Pētniecības procesa vadība un pētījumu ētikas principi | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
4 | Pētījuma jautājums, mērķi un dizains | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgais darbs ar literatūru, zinātnisko publikāciju un ziņojumu kritiska analīze, individuāli mācību uzdevumi, maģistra darba tēmas pieteikuma izstrāde. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Sistemātiska zināšanu un prasmju pārbaude nodarbību laikā, kas rezultējas kā kumulatīvs eksāmens noslēgumā: - ieskaite par individuāli veicamajiem mācību uzdevumiem- 10%; - starpziņojumi par maģistra darba tēmas pieteikuma izstrādi- 50%; - maģistra darba tēmas mutiska prezentācija- 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošais spēs analizēt aktualitātes nozares pētniecībā un formulēt savai profesionālajai kompetencei specifiskus pētniecības jautājumus. | ||||||||
Prasmes: | Spēs plānot un vadīt pētniecības procesu, ievērojot tiesiskos un ētikas principus. | ||||||||
Kompetences: | Spēs sagatavot pētījumu pieteikumus un vadīt savu pētījumu/-us. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana (otrais, papildinātais izdevums). Autors(i): Kristīne Mārtinsone, Anita Pipere, Inta Rozenvalde, u.c. Izdevniecība: Rīgas Stradiņa universitāte, 2019. | ||||||||
2 | Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Autors(i): Kristīne Mārtinsone, red., Anita Pipere, red. Izdevniecība: Rīgas Stradiņa universitāte, 2021. | ||||||||
3 | Creswell JW. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Thousand Oaks, California: Sage Publications Inc., 2018. | ||||||||
4 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
5 | Creswell JW. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Thousand Oaks, California: Sage Publications Inc., 2018. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Pētniecība: teorija un prakse.K. Mārtinsones, A. Piperes, D. Kamerādes zin. red., Rīga: Raka, 2016. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Elektroniskie informācijas resursi |