.
Attīstības psiholoģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:18
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_002 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Attīstības psiholoģija | Mērķauditorija: | Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sandra Mihailova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt zināšanas par personības attīstības būtību, ietekmējošiem faktoriem, likumsakarībām dažādos personības attīstības posmos, kā arī attīstīt studentu prasmes veikt personības attīstības analīzi, noteikt attīstības kritērijus, atklāt reālās un potenciālās attīstības problēmas un izvērtēt to risināšanas iespējas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iedzimtība un vide. Attīstības stadijas. Attīstības bioloģiskais pamats. Pieķeršanās un agrīnā attīstība. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā. | Lekcijas | 8.00 | auditorija | |||||
3 | Vecāku un ģimenes loma un nozīme personības attīstībā. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Attīstības krīzes. Paaudžu konflikti. Attīstība kā dzīves process. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kontaktstundas: interaktīvas lekcijas, praktiskie darbi, grupu diskusijas, darbs mazajās grupās, teorētiski apgūto zināšanu konkretizācija semināru nodarbībās. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | piedalīšanās semināros, patstāvīga literatūras apguve, rakstisks teoriju salīdzinājums dažādos vecumposmos, bērna novērošana, attīstības novērtēšana, iegūto rezultātu un novērojuma interpretācija bērna novērošanas dienasgrāmatā. Mutisks eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie pārzina attīstības psiholoģijas vispārējos jēdzienus un to saistību ar citām nozarēm, zina attīstības psiholoģijā analizētās pamatproblēmas un faktus, zina terminoloģiju, orientējas, izprot un pārzina pamata teorijas un procesus attīstības psiholoģijā. | ||||||||
Prasmes: | Prot lietot attīstības psiholoģijas kursā iegūtās kognitīvās un praktiskās prasmes, lai veiktu profesionālos uzdevumus un risinātu problēmas, spēj izmantot nepieciešamās zināšanas, analizējot pamata teorijas. | ||||||||
Kompetences: | Prot izvēlēties un piemērot pamata metodes, līdzekļus, materiālus un informāciju sociālo procesu un sociālās politikas analīzē. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Borns E.L, Ruso N.F. Psiholoģija 3.d., Raka, 2001 | ||||||||
2 | Craig G., Baucum D. HumanDevelopment, Piter, 2008 | ||||||||
3 | Ding Sh. Children's Personal and Social Development. - Malden: Blackwell Publishing, 2005. | ||||||||
4 | Kail R.V. Human Development: A Life-Span View. (3rd Edition).- Toronto: Wadsworth/ Thompson Learning, 2004 | ||||||||
5 | Puškarevs I. Attīstības psiholoģija, Raka, 2001 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Boulbijs Dž. Drošais pamats. – R.: Rasa ABC, 1998 | ||||||||
2 | Emoto M. Ūdens kristālu noslēpumi. - [Rīga], Jāņa Rozes apgāds, 2010 | ||||||||
3 | Eriksons E.H. Identitāte: jaunība un krīze. – R.: Jumava, 1998. | ||||||||
4 | Goldbergs E. Gudrības paradokss: gudrība ar vecumu nāk roku rokā. - Rīga, 2009 | ||||||||
5 | Hendry L.B., Kloep M. Lifespan Development. Resources, Challenges and Risks. – London: Thomson Learning, 2002 | ||||||||
6 | Holcgrēfe B. Mazuli gaidot: 300 jautājumi un atbildes par grūtniecību. - Rīga, 2009 | ||||||||
7 | Karpova A. Personība. Teorijas un to radītāji. –Rīga: Zvaigzne ABC, 1998. | ||||||||
8 | Liepiņa S. Gerontoloģijas psiholoģiskie aspekti. –Rīga: Raka, 1998 | ||||||||
9 | Lorenta S. Jūsu bērns mēnesi pēc mēneša: no dzimšanas līdz 2 gadiem. - Rīga, 2010 | ||||||||
10 | Piažē Ž.Berna intelektuālā attīstība.- Rīga, Pētergailis, 2002. | ||||||||
11 | Reņģe V. Psiholoģija. Personības psiholoģiskās teorijas. – Rīga: ZvaigzneABC, 1999. | ||||||||
12 | Smita H. Vai tavs bērns ir laimīgs? - Rīga, Kontinents, 2001. | ||||||||
13 | Vigotskis L. Domāšana un runa. – Rīga: Eve, 2002. | ||||||||
14 | Vinikots Donalds V. Bērns un viņa māte Rīga: RaKa, 2004 |