Pārlekt uz galveno saturu

Attīstības psiholoģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:18
Par studiju kursu
Kursa kods:SUPK_002LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Attīstības psiholoģijaMērķauditorija:Socioloģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Sandra Mihailova
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas40
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Apgūt zināšanas par personības attīstības būtību, ietekmējošiem faktoriem, likumsakarībām dažādos personības attīstības posmos, kā arī attīstīt studentu prasmes veikt personības attīstības analīzi, noteikt attīstības kritērijus, atklāt reālās un potenciālās attīstības problēmas un izvērtēt to risināšanas iespējas.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Iedzimtība un vide. Attīstības stadijas. Attīstības bioloģiskais pamats. Pieķeršanās un agrīnā attīstība.Lekcijas2.00auditorija
2Personības fiziskā, kognitīvā un psihosociālā attīstība sekojošos vecumposmos: prenatālajā stadijā, zīdaiņa vecumā, mazbērna vecumā, pirmsskolas, pusaudža vecumā, agrīnā, vidējā un vēlīnā pieaugušā vecumā.Lekcijas8.00auditorija
3Vecāku un ģimenes loma un nozīme personības attīstībā.Nodarbības4.00auditorija
4Attīstības krīzes. Paaudžu konflikti. Attīstība kā dzīves process.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Kontaktstundas: interaktīvas lekcijas, praktiskie darbi, grupu diskusijas, darbs mazajās grupās, teorētiski apgūto zināšanu konkretizācija semināru nodarbībās.
Vērtēšanas kritēriji:
piedalīšanās semināros, patstāvīga literatūras apguve, rakstisks teoriju salīdzinājums dažādos vecumposmos, bērna novērošana, attīstības novērtēšana, iegūto rezultātu un novērojuma interpretācija bērna novērošanas dienasgrāmatā. Mutisks eksāmens.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie pārzina attīstības psiholoģijas vispārējos jēdzienus un to saistību ar citām nozarēm, zina attīstības psiholoģijā analizētās pamatproblēmas un faktus, zina terminoloģiju, orientējas, izprot un pārzina pamata teorijas un procesus attīstības psiholoģijā.
Prasmes:Prot lietot attīstības psiholoģijas kursā iegūtās kognitīvās un praktiskās prasmes, lai veiktu profesionālos uzdevumus un risinātu problēmas, spēj izmantot nepieciešamās zināšanas, analizējot pamata teorijas.
Kompetences:Prot izvēlēties un piemērot pamata metodes, līdzekļus, materiālus un informāciju sociālo procesu un sociālās politikas analīzē.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Borns E.L, Ruso N.F. Psiholoģija 3.d., Raka, 2001
2Craig G., Baucum D. HumanDevelopment, Piter, 2008
3Ding Sh. Children's Personal and Social Development. - Malden: Blackwell Publishing, 2005.
4Kail R.V. Human Development: A Life-Span View. (3rd Edition).- Toronto: Wadsworth/ Thompson Learning, 2004
5Puškarevs I. Attīstības psiholoģija, Raka, 2001
Papildu literatūra
1Boulbijs Dž. Drošais pamats. – R.: Rasa ABC, 1998
2Emoto M. Ūdens kristālu noslēpumi. - [Rīga], Jāņa Rozes apgāds, 2010
3Eriksons E.H. Identitāte: jaunība un krīze. – R.: Jumava, 1998.
4Goldbergs E. Gudrības paradokss: gudrība ar vecumu nāk roku rokā. - Rīga, 2009
5Hendry L.B., Kloep M. Lifespan Development. Resources, Challenges and Risks. – London: Thomson Learning, 2002
6Holcgrēfe B. Mazuli gaidot: 300 jautājumi un atbildes par grūtniecību. - Rīga, 2009
7Karpova A. Personība. Teorijas un to radītāji. –Rīga: Zvaigzne ABC, 1998.
8Liepiņa S. Gerontoloģijas psiholoģiskie aspekti. –Rīga: Raka, 1998
9Lorenta S. Jūsu bērns mēnesi pēc mēneša: no dzimšanas līdz 2 gadiem. - Rīga, 2010
10Piažē Ž.Berna intelektuālā attīstība.- Rīga, Pētergailis, 2002.
11Reņģe V. Psiholoģija. Personības psiholoģiskās teorijas. – Rīga: ZvaigzneABC, 1999.
12Smita H. Vai tavs bērns ir laimīgs? - Rīga, Kontinents, 2001.
13Vigotskis L. Domāšana un runa. – Rīga: Eve, 2002.
14Vinikots Donalds V. Bērns un viņa māte Rīga: RaKa, 2004