.
Jaunatnes socioloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:49
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_029 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ritma Rungule | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt ar jaunatnes vecumposmu raksturojošām teorētiskajām paradigmām; veidot izpratni par jaunatni ģimenes un sabiedrības sociālo izmaiņu kontekstā; iepazīstināt ar jaunatnes socioloģiskās izpētes iespējām, Latvijā un ārvalstīs veiktajiem pētījumiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Teorētiskās pieejas un virzieni jaunatnes socioloģijā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Bērnības socioloģija, tās attiecības ar jaunatnes socioloģiju. Starptautiski salīdzinošie izglītības pētījumi un to izmantošana jaunatnes pētniecībā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Jaunatnes pētījumi Latvijā: tēmas un metodes. Longitudinālo, salīdzinošo un atkarību pētījumu specifika. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Aktualitātes jaunatnes politikā Latvijā un ES. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kursa ietvaros students izstrādā patstāvīgo darbu – literatūras apskatu: Jaunatnes socioloģija par maģistra darba tēmu. Literatūras apskats jābalsta uz SAGE Journals un citu bibliotēkā pieejamo publikāciju analīzi, apjoms 5-7 lpp., apskatītās literatūras saraksts jāpievieno (tam jāietver vismaz 10 nosaukumus). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Patstāvīgais darbs 50%, eksāmens 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zina galvenās teorētiskās pieejas un autorus jaunatnes pētniecībā un orientējas galvenajos pētījumu virzienos. | ||||||||
Prasmes: | Prot argumentēti, balstoties uz literatūru un pētījumu datiem, raksturot jauniešu problēmas dažādās dzīves jomās. | ||||||||
Kompetences: | Spēj izmantot zināšanas un prasmes jaunatnes politikas analīzē un veidošanā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Furlong, A., Cartmel, F. (2006) Young People and Social Change, McGraw: Open University Press, 199 pp. | ||||||||
2 | Furlong, A. Youth Studies:an Introduction. London; New York: Routledge, 2013. | ||||||||
3 | Gill, J. (2009) Youth, Cambridge:Polity,224 pp. | ||||||||
4 | Denstad, F. Youth Policy Manual: How to Develop a National Youth Strategy. Strasbourg: Council of Europe Publishing, 2009. | ||||||||
5 | Ruddock, A. Youth and Media. Sage Publications, 2013. | ||||||||
6 | Jaunatnes politika Latvijā: Eiropas Padomes komisijas secinājumi, veicot starptautisko izvērtējumu (2008) http://www.jaunatneslietas.lv/upload/jaunatnes_politika_lat… | ||||||||
7 | Rungule, R., Koroļeva, I., Trapenciere, I., Kārkliņa, I., Goldmanis, M., Mieriņa, I., Sniķere, S. u.c. (2009) Latvijas jaunatnes portrets: integrācija sabiedrībā un marginalizācijas riski, Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 362 lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | France, A. Understanding Youth in Late Modernity, Maidenhead: Open University Press. | ||||||||
2 | Müller, W., Gangl, M. (2003) Transitions from Education to Work in Europe:the Integration of Youth into EU Labour Markets. Oxford: Oxford University Press, 335 pp. | ||||||||
3 | Rungule, R., Sniķere, S., Koroļeva, I., Trapenciere, I., Kārkliņa, I. u.c. (2007) Bezdarba un sociālās atstumtības iemesli un ilgums. Rīga: LU FSI, BICEPS, Socioloģisko pētījumu institūts. | ||||||||
4 | Roche, J., (et al) (2004) Youthin Society: Contemporary Theory, Policy and Practice, London: Sage Publ: Open University, 263 pp. | ||||||||
5 | Youthof the XXI Century: Realities and Perspectives. (2004) New York;Geneva:United Nations, 314 pp. http://www.unece.org/operact/pubyouth.pdf |