Pārlekt uz galveno saturu

Sociālo prasmju treniņš

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:11.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.04.2024 09:02:26
Par studiju kursu
Kursa kods:SUPK_098LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Personības psiholoģijaMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Sandra Mihailova
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)16Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas32
Kopā kontaktstundas40
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Palīdzēt studentiem adaptēties savā kursā un studiju procesā kopumā; veicināt studentu kā topošo psihologu motivāciju profesionālajai izaugsmei un sevis pilnveidei tālākizglītībai un mūžizglītībai; veicināt studentu pašizpratni un pašrefleksiju, spēju risināt dažādas saskarsmes situācijas un darboties komandā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads studijās. Psihologa profesionālā saskarsme un karjeras iespējasLekcijas2.00auditorija
2Adaptācijas jautājumi, savstarpēja iepazīšanāsNodarbības4.00auditorija
3Percepcija, komunikācija un interakcijaNodarbības4.00auditorija
4Efektīgas klausīšanās nosacījumiNodarbības4.00auditorija
5Emociju izpratne un emocionālā stāvokļa pārvaldīšana. Emocionālā inteliģenceNodarbības2.00auditorija
6Profesionālo un personīgo resursu nozīme saskarsmēLekcijas2.00auditorija
7Komandas veidošanaNodarbības2.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads studijās. Psihologa profesionālā saskarsme un karjeras iespējasLekcijas2.00auditorija
2Adaptācijas jautājumi, savstarpēja iepazīšanāsNodarbības2.00auditorija
3Percepcija, komunikācija un interakcijaNodarbības2.00auditorija
4Efektīgas klausīšanās nosacījumiNodarbības2.00auditorija
5Emociju izpratne un emocionālā stāvokļa pārvaldīšana. Emocionālā inteliģenceNodarbības2.00auditorija
6Profesionālo un personīgo resursu nozīme saskarsmēLekcijas2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Aktīva dalība nodarbībās, patstāvīga literatūras avotu lasīšana un kopsavilkuma veidošana par izlasīto (students veido savu kopsavilkumu par saskarsmi, izmantojot norādīto literatūru vai arī citu. Kopsavilkumu viņš iesniedz e-studijās. Kopsavilkums nevar būt veidots tikai no viena avota, minimums ir 3 avoti), pašanalīzes darbs par piedzīvoto treniņā, pašrefleksijas darbs par savām sociālām prasmēm. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Praktisko nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība – 60%. Noslēguma kopsavilkums – 20%. Pašanalīzes darbs – 10%, pašrefleksijas darbs par savām sociālām prasmēm – 10%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie izprot saskarsmes būtību, analizē saskarsmi ietekmējošos faktorus, izprot sociālo prasmju nozīmi saskarsmē ar indivīdu, grupu un profesionāļu komandu.
Prasmes:Praksē izmanto sociālās prasmes un pielieto saskarsmes iemaņas sadarbībā ar kolēģiem; atšķir efektīvu un neefektīvu klausīšanos; ir iemaņas pašrefleksijā un sava emocionālā stāvokļa pārvaldīšanā.
Kompetences:Pielieto pašrefleksijas un sociālās prasmes, strādājot patstāvīgi vai grupas/ komandas sastāvā. Spēj izvērtēt savas iedarbības ietekmi uz citiem, patstāvīgi virza savu kompetenču pilnveidi un tālāku profesionālo attīstību.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Parson, V. (2012) Study and Communication Skills for Psychology. Oxford : OUP Oxford. 2012. eBook., Database: eBook Academic Collection (EBSCOhost)
2Craiovan, P. M. (2016) Communication and conflict resolution in the working group. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology. Special Issue, Vol. 7, p302-306. 5p., Database: Academic Search Complete; EBSCOhost Academic Search Complete
3Mārtinsone, K., Miltuze, A. (zin.red.) (2015) Psiholoģija 2: Personība, grupa, sabiedrība, kultūra. Rīga, RSU, 304.
4Trigueros R; Sanchez-Sanchez E; Mercader I; Aguilar-Parra JM; et.al. (2020) Relationship between Emotional Intelligence, Social Skills and Peer Harassment. A Study with High School Students. International journal of environmental research and public health [Int J Environ Res Public Health]. Jun 12; Vol. 17 (12).
5Parson, V (2018) Study and communication skills for psychology. Oxford: Oxford University Press
Papildu literatūra
1Wright, K. B., Sparks, L. and O’Hair, D. H. (2013) Health communication in the 21st century. Wiley.
2Omārova, S. (2006) Cilvēks runā ar cilvēku. Saskarsmes psiholoģija. Rīga: SIA Kamene.
3Skutele, D. (2007) Saskarsme. Rīga: Uzņēmējdarbības un menedžmenta akadēmija.