.
Sociālo prasmju treniņš
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:11.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.04.2024 09:02:26
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_098 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Personības psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sandra Mihailova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Palīdzēt studentiem adaptēties savā kursā un studiju procesā kopumā; veicināt studentu kā topošo psihologu motivāciju profesionālajai izaugsmei un sevis pilnveidei tālākizglītībai un mūžizglītībai; veicināt studentu pašizpratni un pašrefleksiju, spēju risināt dažādas saskarsmes situācijas un darboties komandā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads studijās. Psihologa profesionālā saskarsme un karjeras iespējas | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Adaptācijas jautājumi, savstarpēja iepazīšanās | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Percepcija, komunikācija un interakcija | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Efektīgas klausīšanās nosacījumi | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
5 | Emociju izpratne un emocionālā stāvokļa pārvaldīšana. Emocionālā inteliģence | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Profesionālo un personīgo resursu nozīme saskarsmē | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Komandas veidošana | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads studijās. Psihologa profesionālā saskarsme un karjeras iespējas | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Adaptācijas jautājumi, savstarpēja iepazīšanās | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Percepcija, komunikācija un interakcija | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Efektīgas klausīšanās nosacījumi | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Emociju izpratne un emocionālā stāvokļa pārvaldīšana. Emocionālā inteliģence | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Profesionālo un personīgo resursu nozīme saskarsmē | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Aktīva dalība nodarbībās, patstāvīga literatūras avotu lasīšana un kopsavilkuma veidošana par izlasīto (students veido savu kopsavilkumu par saskarsmi, izmantojot norādīto literatūru vai arī citu. Kopsavilkumu viņš iesniedz e-studijās. Kopsavilkums nevar būt veidots tikai no viena avota, minimums ir 3 avoti), pašanalīzes darbs par piedzīvoto treniņā, pašrefleksijas darbs par savām sociālām prasmēm. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Praktisko nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība – 60%. Noslēguma kopsavilkums – 20%. Pašanalīzes darbs – 10%, pašrefleksijas darbs par savām sociālām prasmēm – 10%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie izprot saskarsmes būtību, analizē saskarsmi ietekmējošos faktorus, izprot sociālo prasmju nozīmi saskarsmē ar indivīdu, grupu un profesionāļu komandu. | ||||||||
Prasmes: | Praksē izmanto sociālās prasmes un pielieto saskarsmes iemaņas sadarbībā ar kolēģiem; atšķir efektīvu un neefektīvu klausīšanos; ir iemaņas pašrefleksijā un sava emocionālā stāvokļa pārvaldīšanā. | ||||||||
Kompetences: | Pielieto pašrefleksijas un sociālās prasmes, strādājot patstāvīgi vai grupas/ komandas sastāvā. Spēj izvērtēt savas iedarbības ietekmi uz citiem, patstāvīgi virza savu kompetenču pilnveidi un tālāku profesionālo attīstību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Parson, V. (2012) Study and Communication Skills for Psychology. Oxford : OUP Oxford. 2012. eBook., Database: eBook Academic Collection (EBSCOhost) | ||||||||
2 | Craiovan, P. M. (2016) Communication and conflict resolution in the working group. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology. Special Issue, Vol. 7, p302-306. 5p., Database: Academic Search Complete; EBSCOhost Academic Search Complete | ||||||||
3 | Mārtinsone, K., Miltuze, A. (zin.red.) (2015) Psiholoģija 2: Personība, grupa, sabiedrība, kultūra. Rīga, RSU, 304. | ||||||||
4 | Trigueros R; Sanchez-Sanchez E; Mercader I; Aguilar-Parra JM; et.al. (2020) Relationship between Emotional Intelligence, Social Skills and Peer Harassment. A Study with High School Students. International journal of environmental research and public health [Int J Environ Res Public Health]. Jun 12; Vol. 17 (12). | ||||||||
5 | Parson, V (2018) Study and communication skills for psychology. Oxford: Oxford University Press | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Wright, K. B., Sparks, L. and O’Hair, D. H. (2013) Health communication in the 21st century. Wiley. | ||||||||
2 | Omārova, S. (2006) Cilvēks runā ar cilvēku. Saskarsmes psiholoģija. Rīga: SIA Kamene. | ||||||||
3 | Skutele, D. (2007) Saskarsme. Rīga: Uzņēmējdarbības un menedžmenta akadēmija. |