Pārlekt uz galveno saturu

Zinātniskā darba metodoloģijas semināri

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:16
Par studiju kursu
Kursa kods:SUPK_121LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:SocioloģijaMērķauditorija:Socioloģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Signe Dobelniece
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
pētījuma metodes.
Mērķis:
veidot padziļinātu izpratni par maģistra darbu kā zinātnisku darbu un zinātniskā pētījuma izstrādes procesu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Zinātniskās pētniecības būtība Pētījuma problēmas izvēle.Nodarbības2.00auditorija
2Literatūras atlase. bibliogrāfijas noformēšana.Nodarbības2.00auditorija
3Darba struktūra. Darba saturs, forma.Nodarbības2.00auditorija
4Maģistra darba problēmas pamatojums un teorētiskās daļas izstrādeNodarbības2.00auditorija
5Maģistra darba metodoloģijas pamatojums un empīriskās daļas izstrādeNodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
līdzdalība semināros, praktiskie darbi un maģistra darba izstrādes procesa un rezultātu apspriešana.
Vērtēšanas kritēriji:
Ieskaiti saņem studenti, kas izpildījuši visu semināru uzdevumus un maģistra darba priekšaizstāvēšanā saņēmuši pozitīvu vērtējumu.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:zināšanas un padziļināta izpratne par zinātniskās darbības pamatprincipiem, pētniecības būtību.
Prasmes:attīstīs pētnieciskā darba un rezultātu pasniegšanas prasmes Studenti pilnveidos kritiskās domāšanas un attīstīs patstāvīgā darba prasmes.
Kompetences:patstāvīgi plānot, strukturēt un izstrādāt zinātnisko darbu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Fraibairn, G.J., Winch C. (2003) Reading, WritingandReasoning. A Guidefor Students. 2nded. - Maidenhead, Philadelphia: OpenUniversityPress
2Kristapsone S. (2008) Zinātniskā pētniecība studiju procesā. - Rīga: BA “Turība”
3Neuman, W.L. (2000) SocialResearchMethods. QualitativeandQuantitativeAproaches. 4thedition. - Boston, London: AllynandBacon.
4Pugh, R. and N. Thompson. (1995) Esseycraft. - Wrexham: Prospects.
Papildu literatūra
1Eko U. (2006) Kā uzrakstīt diplomdarbu. Humanitārās zinātnes. – Rīga: Jāņa Rozes apgāds.
2Toulmin, S. (2003) UsesofArgument. – CambridgeUniversityPress.
Citi informācijas avoti
1AdviceonAcademicWriting. http://www.utoronto.ca/writing/advise.html
2LearningREcourses: AcademicWriting. http://www.jcu.edu.au/studying/services/studyskills/essay/