.
Zinātniskā darba metodoloģijas semināri
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:16
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_121 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija | Mērķauditorija: | Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Signe Dobelniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | pētījuma metodes. | ||||||||
Mērķis: | veidot padziļinātu izpratni par maģistra darbu kā zinātnisku darbu un zinātniskā pētījuma izstrādes procesu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātniskās pētniecības būtība Pētījuma problēmas izvēle. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Literatūras atlase. bibliogrāfijas noformēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Darba struktūra. Darba saturs, forma. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Maģistra darba problēmas pamatojums un teorētiskās daļas izstrāde | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Maģistra darba metodoloģijas pamatojums un empīriskās daļas izstrāde | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | līdzdalība semināros, praktiskie darbi un maģistra darba izstrādes procesa un rezultātu apspriešana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Ieskaiti saņem studenti, kas izpildījuši visu semināru uzdevumus un maģistra darba priekšaizstāvēšanā saņēmuši pozitīvu vērtējumu. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | zināšanas un padziļināta izpratne par zinātniskās darbības pamatprincipiem, pētniecības būtību. | ||||||||
Prasmes: | attīstīs pētnieciskā darba un rezultātu pasniegšanas prasmes Studenti pilnveidos kritiskās domāšanas un attīstīs patstāvīgā darba prasmes. | ||||||||
Kompetences: | patstāvīgi plānot, strukturēt un izstrādāt zinātnisko darbu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Fraibairn, G.J., Winch C. (2003) Reading, WritingandReasoning. A Guidefor Students. 2nded. - Maidenhead, Philadelphia: OpenUniversityPress | ||||||||
2 | Kristapsone S. (2008) Zinātniskā pētniecība studiju procesā. - Rīga: BA “Turība” | ||||||||
3 | Neuman, W.L. (2000) SocialResearchMethods. QualitativeandQuantitativeAproaches. 4thedition. - Boston, London: AllynandBacon. | ||||||||
4 | Pugh, R. and N. Thompson. (1995) Esseycraft. - Wrexham: Prospects. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Eko U. (2006) Kā uzrakstīt diplomdarbu. Humanitārās zinātnes. – Rīga: Jāņa Rozes apgāds. | ||||||||
2 | Toulmin, S. (2003) UsesofArgument. – CambridgeUniversityPress. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | AdviceonAcademicWriting. http://www.utoronto.ca/writing/advise.html | ||||||||
2 | LearningREcourses: AcademicWriting. http://www.jcu.edu.au/studying/services/studyskills/essay/ |