Pārlekt uz galveno saturu

Pētījums praksē

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:28.03.2022 11:53:40
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_097LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Ārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inese Paiča
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Visi 1. un 2. studiju gadā obligātie un obligātās izvēles studiju kursi.
Mērķis:
Pilnveidot studējošo pētniecības kompetenci mākslu terapijā specializācijā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Informācija par studiju kursa saturu, prasībām, vērtēšanas kritērijiem.Nodarbības1.00auditorija
2Kā rakstīt tālākās profesionālās attīstības plānu.Nodarbības7.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Pētījuma procesa organizācija un īstenošana. Tālākās profesionālās attīstības plāna sagatavošana un prezentācija.
Vērtēšanas kritēriji:
Rakstisks „Tālākās profesionālās attīstības plāns” (ieskaitīts/ neieskaitīts), pašrefleksija par praksi (ieskaitīts/ neieskaitīts).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Atskaite (Prakse)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti salīdzina un kritiski izvērtē pētījuma stratēģijas un dizainus izvēlēto pētniecisko mērķu sasniegšanai, kā arī novērtē un analizē potenciālos riskus un draudus pētījuma procesā. Salīdzina un izvēlas piemērotākās teorētiskās pieejas un koncepcijas, pamata teorijas un praktiskā darba saistību. Analizē ētikas dilemmas.
Prasmes:Studējošie veido izpētes procesa plānu/ mākslas terapijas (specializācijā) plānu konkrētai pacientu grupai, ņemot vērā pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus, korekti izvēlas instrumentāriju, izvērtē iekļaušanas un izslēgšanas kritērijus, korekti ievāc datus, analizē iegūtos rezultātus. Ētiski atbilstoši veic pētījuma dalībnieku/ pacientu informēšanu par viņu tiesībām pētījuma procesā. Izvēlas un lieto atbilstošas metodes, tehnikas un intervences. Kritiski analizē un procesu un rezultātu.
Kompetences:Studējošie organizē un vada pētījuma procesu. Strādā atbilstoši savai profesionālajai kompetencei, atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas. Ievēro profesionālo ētiku. Veic pašrefleksiju un reflektē par kolēģu darbu supervīzijā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.) (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: Starpdisciplināra perspektīva: Kolektīvā monogrāfija. Rīgas Stradiņa universitāte.
2Fancourt, D. (2017). Arts in Health. Designing and Researching Interventions. Oxford: Oxford University Press.
3Gilroy A. (2006). Art Therapy, Research and Evidence Based Practice. London: Sage Publications. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Kapitan, L. (2010). Introduction to art therapy research. New York: Routledge.
2Murphy, K., & Wheeler, B. (2016). Music Therapy Research. Barcelona.
Citi informācijas avoti
1Art Therapy: Journal of the American Art Therapy Association
2International Journal of Arts Medicine
3Исцеляющее искусство. Журнал Арт-терапевтической Ассоциации СПб
4The Arts in psychotherapy