Pārlekt uz galveno saturu

Maģistra darba izstrāde un aizstāvēšana

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.08.2023 08:59:35
Par studiju kursu
Kursa kods:VPUPK_309LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:14.00ECTS:21.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Jeļena Koļesņikova
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, J. Asara iela 5, vppkatrsu[pnkts]lv, +37167061587
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pētījuma metodoloģija.
Mērķis:
Pilnveidot maģistrantu izpratni un prasmi patstāvīgi īstenot izstrādāto sava pētījuma projektu, kas apliecina teorētisko un praktisko zināšanu, metodisko un organizatorisko iemaņu apguvi psiholoģijas zinātnes nozarē.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Veikt pētījumu, atbilstoši izstrādātajam projektam, kas ietver datu ievākšanu, apstrādi un analīzi, iegūto rezultātu aprakstīšanu un interpretāciju, secinājumus un priekšlikumus maģistra darba iesniegšanai, recenzēšanai un tā aizstāvēšana. Studija kursa beigās sniegt atgriezenisko saiti (aizpildīt anketu).
Vērtēšanas kritēriji:
Maģistranti īsteno un aizstāv maģistra darbu, vērtēšana norit, atbilstoši RSU Maģistra darbu izstrādes Nolikumam. 1. Ir izpildītas visas kursa prasības norādītājā laikā. 2. Maģistra darbā ir ietverts: Ievads: • raksturota pētījuma aktualitāte un problēma, kas balstās uz jaunākajiem, nozīmīgākajiem veiktajiem pētījumiem; • atspoguļotas teorētiskās pamatnostādnes un diskusijas; • formulēts mērķis, uzdevumi, pētījuma jautājums (-i) vai hipotēze (-s), kas ir sasvstarpēji saskaņoti, atbilst pētījuma tēmai; • veikts īss metodes daļas apraksts ietverot informāciju par pētījuma dalībniekiem, instrumentāriju un procedūru, ka arī datu apstrādes metodēm. Teorētiskā daļa: • Iekļauti būtiskākie un jaunākie pētījumi; • Iezīmēta konkrētā pētījuma vieta starp jau esošajiem pētījumiem; • Dominē primārie avoti; • Veikta kritiska avotu analīze; • Teorētiskais pamatojums ļauj formulēt pētījuma jautājumu / izvirzīt hipotēzi; • Lietots zinātniskais stils; • Izveidotas korektas atsauces. Metodes daļa: • Skaidri un detalizēti aprakstīti pētījuma dalībnieki, instrumentārijs un procedūra, iekļaujot pētījuma ētiskos aspektus (katram pētījuma jautājumam/ hipotēzei ir aprakstīta pētījuma metodoloģija, atbilstoši pētījuma dizainam, raksturojot datu ieguves avotus, datu ieguves metodes un procedūras); • Tiek raksturotas datu apstrādes metodes, kuras ir izmantotas pētījumā iegūto datu analīzē. Rezultātu daļa: • Satur datu apstrādes apkopojumu; • Maksimāli kodolīgi un uzskatāmi ir parādīti tie rezultāti, kas attiecas uz hipotēzi (-ēm) vai pētījuma jautājumu (-iem); • Rezultātu aprakstā ir iekļauta tā informācija par aprakstošās un secinošās statistikas datiem, uz kuriem autors ir balstījis savus secinājumus un ir atsaucies rezultātu interpretācijas daļā; • Skaidri formulētas pētījuma galvenās atziņas, kuras ir saistītas ar pētījuma jautājumu(-iem) vai hipotēzi (-ēm); • Ir sniegta atbilde uz pētījuma jautājumiem/hipotēzēm un formulēti secinājumi par to, vai pētījuma hipotēze ir apstiprinājusies pilnībā vai daļēji, vai nav apstiprinājusies; • Ir izskaidroti iegūtie rezultāti un ir iztirzāta rezultātu saistība ar pētījuma problēmu kopumā. Pētījuma secinājumu, rekomendācijas un priekšlikumu daļa: • Skaidri formulēti galvenie secinājumi par to, vai iegūtie rezultāti apstiprina hipotēzi(-es); • Skaidri formulēta(-s) atbilde(-s) uz pētījuma jautājumu (-iem); • Skaidrots rezultātu iespējamais praktiskais pielietojums; • Iezīmēti iespējamie turpmāko pētījumu virzieni. Izmantoto informatīvo avotu saraksts: • Noformēts pēc Amerikas Psihologu asociācijas standartiem (American Psychological Association [APA]). 3. Maģistra darba aizstāvēšana un prezentācija: • Prezentācija ir uzskatāma; • Spēj atbildēt uz jautājumiem un piedalīties diskusijā; • Izklāsta atvēlētajā laikā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Maģistra darbs)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās nostādnes un pētījumu rezultātus saistībā ar pētījuma tēmu; izprot maģistra darba izstrādes un īstenošanas prasības, kā arī vērtēšanas kritērijus.
Prasmes:Studenti formulē pētniecības problēmjautājumus, atlasa un kritiski izvērtē literatūras avotus, pamato pētījuma aktualitāti un problēmu, formulē pētījuma mērķi un jautājumu(s)/hipotēzi(es), izvēlas pētījuma mērķim atbilstošu pētījuma metodoloģiju, apraksta plānotās datu analīzes metodes. Pamatojoties uz pētījuma projektu veic šādas darbības: datu vākšana un analīze, empīrisko datu interpretācija atbilstoši pētījuma jautājumam(iem)/hipotēzei(ēm), pētījuma ierobežojumu novērtēšana; secinājumu izdarīšana; ētikas normu pielietošana pētījuma veikšanā; pētījumu aizstāvēšana.
Kompetences:Patstāvīgi plāno pētniecības pamatprincipiem un ētikas normām atbilstošu pētījumu, īsteno pētījumu un aizstāv to.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Akadēmiskā godīguma terminu vārdnīca. Akadēmiskā godīguma vispārējās vadlīnijas. (2020). Uzziņu izdevums. Rīga: RTU Izdevniecība. 161 lpp.
2Mārtinsone, K., Pipere, A. (red.) (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija. Izdevniecība: RSU
3Mārtinsone, K. un Pipere A. (red.). (2018). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: RSU, 301 lpp.
4Mārtinsone, K. un Šneidere, K. (2020). Metodiskie norādījumi maģistra darbu izstrādei RSU RSU psiholoģijas, mākslu terapijas un supervīzijas studiju programmās. RSU izdevniecība: Rīga.
5Rīgas Stradiņa universitāte (2020). Nolikums par Kvalifikācijas darba, Studējošā pētnieciskā darba, Bakalaura darba un Maģistra darba izstrādāšanu un aizstāvēšanu. Pieejams no: https://www.rsu.lv/studentiem/dokumenti sadaļā 'Pētnieciskais darbs'.
Papildu literatūra
1Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approach. Thousand Oaks, CA: SAGE.
2Howitt D., Cramer D., (2011). Introduction to Research Methods in Psychology. 3rd edition. London: Pearson
3Leech, N.L., Barrett, K.C., & Morgan, G.A. (2008). SPSS for intermediate statistics: Use andinterpretation. 3rd edition. New York: London: Lawrence Erlbaum Associates.
4Mārtinsone, K. & Miltuze, K. (Red.). (2015). Psiholoģija. 1.-3.sēj. Rīga: Zvaigzne ABC.
5Raščevska, M. (2005). Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Rīga: RaKA.
6Rust, J. (2009). Modern psychometrics : the science of psychological assessment. Hove, East
7Sussex Wilson, M. (2005). Constructing measures : an item response modeling approach. New York.
Citi informācijas avoti
1Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca