Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Iekšķīgo slimību katedra
Kredītpunkti / ECTS:2 / 6
Kursa vadītājs:Sergejs Babikovs
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Ārstniecība
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Internā medicīna

Mērķis

Apmācīt studentus ārsta deontoloģijas principiem.
Apgūt praksē subjektīvās un objektīvās izmeklēšanas metodes – aptauju, apskati, palpāciju, perkusiju un auskultāciju, interpretēt iegūto informāciju.
Iepazīstināt ar slimības vēstures noformēšanas pamatiem.
Veicināt studentu klīniskās domāšanas attīstību (simptomi – orgānu bojājums – sindroms).
Apmācīt interpretēt laboratoriskās un instrumentālās izmeklēšanas datus.
Iemācīties definēt un noteikt asins analīzēs leikocītu kopējā skaita, kā arī neitrofīlo leikocītu, limfocītu, eozinofīlo un bazofīlo leikocītu un monocītu izmaiņas. Iemācīties izvērtēt neitropēnijas, to smaguma pakāpes. Iemācīties definēt un noteikt hemoglobīna un eritrocītu izmaiņas asins analīzēs. Iemācīties definēt un noteikt trombocītu skaita izmaiņas asins analīzēs. Iemācīties iespējamās morfoloģiskās izmaiņas leikocītos un sarkanās rindas šūnās. Iemācīties, kāda ir asins analīžu izmaiņu saistība ar klīniskajām izpausmēm hematoloģisko slimību gadījumos. Iemācīties, kādas izmeklēšanas metodes lieto hematoloģisko slimību diagnostikā.
Iemācīties definēt anēmiju, noteikt anēmijai raksturīgos klīniskos un objektīvās atrades simptomus. Iemācīties noteikt anēmijas veidu pēc laboratoriskās klasifikācijas. Iemācīties diagnosticēt un ārstēt dzelzs deficīta, vitamīna B 12 deficīta un folskābes deficīta anēmijas. Iemācīties noteikt hemolītisku anēmiju laboratoriskos rādītājus, hemolīžu formas, ārstēšanas principus.
Iemācīties definēt un noteikt hemorāģiskās diatēzes, to variantus – vazopātijas, trombocitopēnijas, trombocitopātijas un koagulopātijas. Iemācīties trombocitopēnijas smaguma pakāpes. Iemācīties laboratoriskās pamata analīzes, ar kurām var diferencēt dažādus hemorāģisko diatēžu veidus. Iemācīties hemofilijas, Villebranda slimības, Oslera slimības diagnostiku un ārstēšanu.

Priekšzināšanas

Normālā anatomija, histoloģija, normālā fizioloģija, bioķīmija, medicīnas fizikas pamati, bioloģija un ģenētikas pamati.
Normāla asinsrade. Normāla asins analīze.

Rezultāti

Zināšanas

Demonstrēt orientāciju jaunākajās medicīnas tehnoloģijās, izmeklēšanas metodēs, zinātnes virzienos.
Savākt anamnēzi, secīgi sakārtot to, atpazīt iespējamos slimības riska faktorus.
Ņemot vērā iegūtos slimnieka izmeklēšanas datus (apskatot, palpējot, perkutējot, auskultējot slimnieku, vērtējot papildu izmeklēšanas rezultātus), atpazīt iespējamo patoloģijas līmeni.
Atpazīt normālo asins analīzi un patoloģiskas novirzes.

Prasmes

Prast komunicēt ar pacientiem, to radiniekiem kolēģiem, citām veselības aprūpē iesaistītām personām.
Veikt pacienta sūdzību un anamnēzes noskaidrošanu.
Veikt pacienta fizikālo izmeklēšanu ar palpācijas, perkusijas un auskultācijas metodi un no tām atvasinātām metodēm.
Orientēties bronhoskopijas rezultātos, plaušu funkcionālajos testos. Veikt izelpas maksimuma plūsmas mērījumu.
Konstatēt klīniskās un laboratorās nieru un aknu slimību pazīmes.
Prast apkopot iegūtos simptomus un noformēt slimības vēstures fragmentus.
Prast noteikt hematoloģisko slimību izpausmes: anēmijas, hemorāģiskās diatēzes.

Kompetences

Izvērtēt iegūtos simptomus, sasaistīt tos ar patoloģiskiem procesiem slimnieka organismā.
Interpretēt krēpu analīzi, attiecināt to uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt to ar kopējo izmeklēšanas procesu.
Interpretēt pleiras dobuma punktāta izmeklēšanas rezultātus, attiecināt tos uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt to ar kopējo izmeklēšanas procesu.
Interpretēt plaušu funkcionālās izmeklēšanas rezultātus, attiecināt to uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt to ar kopējo izmeklēšanas procesu.
Interpretēt klīnisko asins analīzi, attiecināt to uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt to ar kopējo izmeklēšanas procesu.
Interpretēt urīna analīzi, attiecināt to uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt to ar kopējo izmeklēšanas procesu.
Spēt analizēt situācijas, argumentēt, loģiski noformulēt un izskaidrot savu viedokli.

Plānojums

Kursa plāns patreiz nav pieejams.