Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Artūrs Paparde
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Bioloģija; Dzīvās dabas zinātnes; Ārstniecība
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Normālā fizioloģija

Mērķis

Veicināt padziļinātu zināšanu apguvi par sensoro sistēmu fizioloģiju, sensoro nervu sistēmu un ar to saistīto procesu norisēm organismā, tai skaitā, regulācijas mehānismiem, mijiedarbību ar vidi un adaptīvajiem mehānismiem, un specifiskajām maņām (dzirde, līdzsvars, redze, garša un oža), kā arī gūt pamatiemaņas darbā ar sensoro funkciju novērtēšanas metodēm.

Priekšzināšanas

Bioloģija, fizika, ķīmija, cilvēka anatomija.

Rezultāti

Zināšanas

1) Studējošie pēs nosaukt un izskaidrot specifiskus terminus, piemēram, "adaptācija, izšķiršanas slieksnis" u.c., kas atbilst sensoro sistēmu fizioloģijas nozarei.
2) Spēs izskaidrot organisma mijiedarbību ar vidi.
3) Spēs klasificēt sensorās sistēmās pēc to darbības mehānismiem un uzbūves elementiem.
4) Spēs aprakstīt organisma jušanas un uztveres norises pamatprincipus organismā.
5) Balstoties uz apgūtajām zināšanām par nespecifiskajām un specifiskajām maņām, spēs aptuveni novērtēt to lomu un nozīmi normāla organisma funkcionēšanā.
6) Spēs atšķirt sensoro sistēmu novērošanas metodes un izskaidrot reģistrācijas pamatprincipus.
7) Spēs prezentēt fizioloģisko norišu (t.sk., traucējumu) noteikšanas kārtību.

Prasmes

1) Spēs izmantot zinātnisko literatūru saistībā ar sensoro sistēmu fizioloģijas nozari.
2) Spēs izmantot un praktiski darboties ar sensoro sistēmu novērošanas metodēm.
3) Spēs organizēt praktisko darbu izpildi un prasmīgi apieties ar fizioloģisko parametru novērtēšanas iekārtām.
4) Spēs strādāt ar standartizētiem (iepriekš sagatavotiem) nodarbību protokoliem.

Kompetences

1) Spēs izvērtēt un atšķirt daudzveidīgās (sensorās, motorās, utt.) fizioloģiskās norises organismā.
2) Spēs salīdzināt dažādas sensorās sistēmas.
3) Spēs formulēt sensoro funkciju būtību un izpausmes cilvēka organismā.
4) Spēs izvērtēt un integrēt sensoro sistēmu nozīmi fizioloģiskajos adaptīvajos mehānismos.
5) Spēs pamatot izmeklēšanas metožu izvēli sensoro sistēmu izmeklēšanai.
6) Spēs plānot praktisko nodarbību rezultātu ieguvi un analizēt iegūtos rezultātus.
7) Spēs apvienot teorētiskās zināšanas ar praktiskām iemaņām par sensoro sistēmu izmeklēšanas metodēm un rezultātu nozīmību.

Plānojums

Kursa plāns patreiz nav pieejams.