Pārlekt uz galveno saturu
Vadītājs
Klāvs Sedlenieks

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:07.10.2019
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_061LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā antropoloģijaMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Klāvs Sedlenieks
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Komunikācijas studiju katedra
Struktūrvienības vadītājs:Anda Rožukalne
Kontaktinformācija:Rīga, Dzirciema iela 16, kfkoatrsu[pnkts]lv, kfkoatrsu[pnkts]lv, +371 67409183
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Nodarbības (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (numurs)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Nodarbības (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (numurs)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pamatzināšanas sociālajās zinātnēs.
Mērķis:
Iepazīstināt studentus ar sociālās antropoloģijas pamatiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1IevadsLekcijas1.00auditorija
2Sociālās antropoloģijas galvenie tematiskie virzieni (dzimte un dzimums, radniecība, ekonomika, politika, reliģija)Lekcijas4.00auditorija
3Galveno tematisko virzienu apspriešana seminārosNodarbības5.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1IevadsLekcijas1.00auditorija
2Sociālās antropoloģijas galvenie tematiskie virzieni (dzimte un dzimums, radniecība, ekonomika, politika, reliģija)Lekcijas4.00auditorija
3Galveno tematisko virzienu apspriešana seminārosNodarbības5.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Uz katru semināru jāapgūst obligātā literatūra un jāuzraksta 1000 vārdu eseja par semināra tēmu.
Vērtēšanas kritēriji:
• students pārzina obligāto literatūru; • students izprot aplūkojamās problēmas; • students spēj formulēt viedokli un to argumentēti pamatot.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti zina: • kas ir antropoloģija; • kādas ir antropoloģijas galvenās pētniecības metodes; • kādu jautājumu loku apskata antropoloģija; • orientējas politikas, ekonomikas, dzimtes, radniecības, reliģijas pētniecības būtiskākajos jautājumos no antropoloģijas skatpunkta.
Prasmes:Uzlabota spēja analizēt akadēmisko literatūru. Uzlabota spēja rakstīt argumentētu tekstu. Uzlabota spēja analizēt sabiedriskus procesus, izmantojot antropoloģiskās zināšanas.
Kompetences:Analizēt tekstus, rakstīt esejas, pamatot savu viedokli, balstoties antropoloģiskajās zināšanās.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Ember, Carol R, and Ember, Melvin. 1999. Anthropology . Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall. Chapter 1 'What is Anthropology'
2Ēriksens, Tomass Hillans. 2010. Mazas vietas - lieli jautājumi. Ievads sociālantropoloģijā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds. 1. nodaļa 'Sociālantropoloģija: salīdzināšana un konteksts'
3Bohannan, Laura. 1966. 'Shakespeare in the Bush'. Natural History. . http://www.naturalhistorymag.com/editors_pick/1966_08-09_pi….
4Lee, Richard B. 1969. 'Eating Christmas in the Kalahari.' Natural History 78(10):14-22.
5Malinowski, Bronislaw. 1922. Argonauts of the western Pacific. London,: G. Routledge & sons, ltd. Chapter III 'The essentials of the Kula'
6Barnard, Alan. 2000. Social anthropology. Plymouth: GLMP Limited. Chapter 4 Economics: Interpreting production and distribution
7Laidlaw, James. 2000. 'Free Gift Makes no Friends.' The Journal of the Royal Anthropological Institute 6:4, pp. 617-634.
8Graeber, David. 2011. Debt : the first 5,000 years. Brooklyn, N.Y.: Melville House. Chapter 5, pp. 89-126
9Strathern, Marilyn. 2012. 'Gifts money cannot buy.' Social Anthropology 20 (4): 397-410
10Barnard, Alan. 2000. Social anthropology. Plymouth: GLMP Limited. Chapter 7 'Sex and Gender'
11Ortner, Sherry B. 1974. 'Is female to male as nature is to culture?' In Michelle Zimbalist Rosaldo and Louise Lamphere (eds). Woman, Culture, and Society, 67-87. Stanford, CA: Stanford University Press.
12Martin, E. 1991. 'The egg and the sperm: How science has constructed a romance based on stereotypical male-female roles.' Signs 16:3, pp. 485-501.
13Murphy, Yolanda, and Robert R. F. Murphy. 1974. Women of the forest. New York,: Columbia University Press. Chapter Chapter 6 (women and married life), AND Chapter 8 (men and women)
14Cornwall, Andrea. 1994. 'Gendered identities and gender ambiguity among travestis in Salvador, Brazil.' In Dislocating Masculinity : Comparative Ethnographies edited by Nancy Lindisfarne and Andrea Cornwall. London; New York: Routledge: 111-132
15Sponsel, Leslie E. (1996) ‘Natural History of Peace: The Positive View of Human Nature and Its Potential.’ in Thomas Gregor (ed.) A Natural History of Peace. Vanderbilt University Press. http://www.peacefulsocieties.org/Archintr/spo96int.html
16Warneken,F. and Tomasello,M. The roots of human altruism// British Journal of Psychology (2009), 100, 455–471
17Overning, Joanna (1989) ‘Styles of Manhood: an Amazonian contrast in tranquility and violence’ in Signe Howell and Roy Willis Societies at Peace: Anthropological Perspectives. London and New York: Routledge. Pp 79-99
18de Waal, Frans B. 2000. 'Primates--a natural heritage of conflict resolution.' Science 289:5479, pp. 586-590.
19Ēriksens, Tomass Hillans. 2010. Mazas vietas - lieli jautājumi. Ievads sociālantropoloģijā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds. XIII nodaļa Reliģija un rituāli
20Sosis, R. 2006[2004]. "The Adaptive Value of Religious Ritual. Rituals promote group cohesion by requiring members to engage in behavior that is too costly to fake," in Anthropology. Annual Editions, vol. March-April. Edited by E. Angeloni, pp. 153-158. Dubuque, IA: Contemporary Learning Series.
21Evans-Pritchard, Edward E. 1976. Witchcraft, oracles, and magic among the Azande. Oxford: Clarendon Press. Chapter II 'The notion of Witchcraft explains unfortunate events'
22Bloch, Maurice. 2013. In and out of each other's bodies: theory of mind, evolution, truth, and the nature of the social. Boulder, CO: Paradigm Publishers. Chapter 2 "Why is religion nothing special but is central" pp 23-40