Mentāli retardēto bērnu pedagoģija un speciālās pedagoģijas vēsture (REK_111)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Izskaidrot speciālās pedagoģijas mērķus un uzdevumus darbā ar mentāli retardētiem bērniem, bērniem ar PAA un mācīšanās traucējumiem. Izskaidrot garīgās attīstības traucējumu pakāpes, klīnisko, psiholoģisko un pedagoģisko diagnosticēšanu (metodes un paņēmienus). Izskaidrot tipisku un atipisku bērnu attīstību, mentālas retardācijas cēloņus un atpalicības jēdzienu . Dot ieskatu centrālās nervu sistēmas (CNS) disfunkcijā, un garīgo atpalicību izraisošos klīniskajos sindromos. Dot ieskatu autiska spektra traucējumu izpratnē. Izvērtēt Pedagoģiski medicīnisko komisiju lomu izglītības programmu izvēlē bērniem ar mentālo retardāciju. Dot ieskatu speciālās izglītības vēsturē no Senās Romas laikiem līdz 20. gs. Speciālās izglītības nodrošinājums bērniem ar garīgo atpalicību Latvijā. Individuālo korekcijas programmu un plānu veidošana, sadarbība ar vecākiem/aizbildņiem.
Priekšzināšanas
anatomijā, fizioloģijā pedagoģijā, pedagoģijas vēsturē, psiholoģijā
Rezultāti
Studiju priekšmeta apguves rezultātā students iegūst pamatzināšanas un kompetenci speciālajā pedagoģijā un speciālās pedagoģijas vēsturē. Studējošie zinās speciālās pedagoģijas mērķus un uzdevumus, gūs zināšanas par garīgās atpalicības (mentālās retardācijas) traucējumu pakāpēm, PAA un mācīšanās traucējumiem un garīgo atpalicību izraisošiem klīniskiem sindromiem. Students apgūs zināšanas par speciālās izglītības iespējām Latvijā, kā arī spēs demonstrēt zināšanas individuālo korekcijas programmu un plānu veidošanā.
veiksmīga studiju priekšmeta apguves rezultātā pratīs noteikt garīgās attīstības traucējumu pakāpes, veikt pedagoģisko diagnosticēšanu un izstrādāt pedagoģiskā procesa vadlīnijas bērniem ar mentālu retardāciju. Spēs izvērtēt apmācības iespējas bērniem ar PAA un mācīšanās traucējumiem. Pratīs izvēlēties dažādas pedagoģijas metodes un paņēmienus, kā arī mācēs veidot individuālās programmas un plānus atbilstoši pacienta funkcionālajām iespējām.
veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās zināšanas un prasmes bērnu ar mentāliem traucējumiem valodas/komunikācijas prasmju novērtēšanā, traucējumu diagnosticēšanā un terapijas procesa nodrošināšanā.