.
Kardiotrenažieri un spēka trenažieri
Studiju programma
Vadītājs
Voldemārs Arnis
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2018
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_032 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Medicīna | Mērķauditorija: | Sabiedrības veselība; Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Voldemārs Arnis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sporta un uztura katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | Una Veseta | ||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, spk![]() ![]() | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (numurs) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nodarbības (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (numurs) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (numurs) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 18 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sporta fizioloģija, bioķīmija, sporta pedagoģija. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt nepieciešamas zināšanas, prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas, pielietojot veselības sporta treniņā kardiotrenažierus, spēka trenažierus un brīvos svarus, pilnveidot prasmes un iemaņas to pielietošanā fiziskās sagatavotības paaugstināšanā, veselības nostiprināšanā un slimību profilaksē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Trenažieri, to iedalījums. Trenažieru ražotāji un izplatītāji. Latvijas fitnesa klubos izplatītākie trenažieri. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Kardiotrenažieru veidi. Kardiotrenažieru programmas, to iedalījums un pielietošanas iespējas veselības sportā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Aerobo darbaspēju paaugstināšanas iespējas. Slodzes apjoma un intensitātes plānošana un dozēšana atkarībā no klienta fiziskās sagatavotības un mērķiem. Aerobo darbaspēju testi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Dažādi spēka treniņa režimi, to ietekme uz cilvēka organismu. Treniņu metodes un līdzekļi maksimālā spēka un muskuļu masas un spēka izturības palielināšanai. Maksimālā spēka un spēka izturības testēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Iepazīstināšana ar kardiotrenažieriem, to programmām. Ievads ar pneimatiskajiem "HUR" trenažieriem. Muskuļu stiepšanās vingrinājumi. | Nodarbības | 8.00 | auditorija | |||||
6 | Aerobo darbaspēju treniņš, izmantojot dažādas kardiotrenažieru programmas. Bāzes vingrojumu tehnika. Vingrinājumi ar brīvajiem svariem un hantelēm. Spēka treniņa slodzes dozēšanas varianti, izmantojot trenažierus. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Dažādi aerobo darbaspēju testi. To objektivitāte un pielietošanas iespējas cilvēkiem ar dažādu fizisko sagatavotību. Vingrinājumu ar brīvajiem svariem un hantelēm tehnikas pilnveidošana, dažādi tehnikas varianti. Dažādi spēka treniņa režīmi – izotoniskais, statodinamiskais, vingrinājumi ar ātru koncentrisko un lēnu ekscentrisko darba fāzi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Trenažieri, to iedalījums. Trenažieru ražotāji un izplatītāji. Latvijas fitnesa klubos izplatītākie trenažieri. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Kardiotrenažieru veidi. Kardiotrenažieru programmas, to iedalījums un pielietošanas iespējas veselības sportā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Aerobo darbaspēju paaugstināšanas iespējas. Slodzes apjoma un intensitātes plānošana un dozēšana atkarībā no klienta fiziskās sagatavotības un mērķiem. Aerobo darbaspēju testi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Dažādi spēka treniņa režimi, to ietekme uz cilvēka organismu. Treniņu metodes un līdzekļi maksimālā spēka un muskuļu masas un spēka izturības palielināšanai. Maksimālā spēka un spēka izturības testēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Iepazīstināšana ar kardiotrenažieriem, to programmām. Ievads ar pneimatiskajiem "HUR" trenažieriem. Muskuļu stiepšanās vingrinājumi. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
6 | Aerobo darbaspēju treniņš, izmantojot dažādas kardiotrenažieru programmas. Bāzes vingrojumu tehnika. Vingrinājumi ar brīvajiem svariem un hantelēm. Spēka treniņa slodzes dozēšanas varianti, izmantojot trenažierus. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Dažādi aerobo darbaspēju testi. To objektivitāte un pielietošanas iespējas cilvēkiem ar dažādu fizisko sagatavotību. Vingrinājumu ar brīvajiem svariem un hantelēm tehnikas pilnveidošana, dažādi tehnikas varianti. Dažādi spēka treniņa režīmi – izotoniskais, statodinamiskais, vingrinājumi ar ātru koncentrisko un lēnu ekscentrisko darba fāzi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Dažādi intervālu treniņu dozēšanas varianti kardiotreniņā. Sastādīto veselības sporta treniņa programmu prezentācijas un analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi apgūt dažādas kursa tēmas pēc docētāja norādītajiem literatūras avotiem. Rūpēties par savas fiziskās kondīcijas paaugstināšanu un uzturēšanu, izmantojot kardiotrenažierus un spēka trenažierus. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Tiek vērtēta studentu līdzdalība praktiskajās nodarbībās, prasme izmantot kardiotrenažierus un to programmas, prasme parādīt un izskaidrot vingrinājumu specifiku ar trenažieriem, brīvajiem svariem un hantelēm. Prasme sastādīt treniņa programmu konkrētam cilvēkam izmantojot kardiotrenažierus, spēka trenažierus, brīvos svarus un hanteles, atbiltoši klienta fiziskai sagatavotībai, veselības stāvoklim un mērķiem. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst pamatzināšanas un spēj aprakstīt kardiotrenažieru un spēka trenažieru pielietošanu veselības sportā aerobo darbaspēju paaugstināšanai, balsta un kustību sistēmas nostiprināšanai, veselības uzlabošanai, traumu un dažādu slimību profilaksei. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs izmantot kardiotrenažierus, to programmas un testus, ieteikt atbilstošas treniņu programmas dažāda vecuma un sagatavotības cilvēkiem, pratīs izmantot spēka trenažierus un brīvos svarus, ieteikt dažāda vecuma un sagatavotības cilvēkiem piemērotus vingrojumus un slodzi veselības nostiprināšanai un klientam vēlamo mērķu sasniegšanai. | ||||||||
Kompetences: | Studiju programmas apguves procesā studējošie būs attīstījuši kompetences un spēs: - izstrādāt rekomendācijas fiziskai aktivitātei un nodarbību plānu dažāda vecuma klientiem, atkarībā no veselības stāvokļa, fiziskās sagatavotības un mērķiem, izmantojot kardiotrenažierus, spēka trenažierus un brīvos svarus veselības nostiprināšanai un slimību profilaksei - izglītot un pārliecināt klientus par fizisko vingrinājumu nepieciešamību un lomu mūsdienu sabiedrībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Dzenis A., Grāvītis U., Knipše G. un autoru kolektīvs. Trenera rokasgrāmata. Rīga, Jumava, 2015, 375 lpp. | ||||||||
2 | Luika S.(projekta vadītāja) un autoru kolektīvs. Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata. LTTC, 2015, 239 lpp. | ||||||||
3 | Priedīte S. un autoru kolektīvs. Fiziskās aktivitātes receptes izrakstīšana ģimenes ārsta praksē. Valsts Sporta medicīnas centrs. Rīga, 2014. | ||||||||
4 | Aberberga-Augškalne L. Fizioloģija rehabilitologiem un veselības sporta speciālistiem. Rīga, Valters un Rapa, 2008. | ||||||||
Papildus literatūra | |||||||||
1 | Bompa, Tudor O., Conditioning Young Athletes / Tudor O. Bompa, Michael Carrera. Champaign, IL : Human Kinetics, 2015. 1 tiešsaistes resurss (viii, 296 lpp.) : ilustrācijas, tabulas, portreti | ||||||||
2 | Santana, Juan Carlos, Functional Training / Juan Carlos Santana. Champaign, IL : Human Kinetics, 2016. 1 tiešsaistes resurss (xiv, 274 lpp.) : ilustrācijas, tabulas. | ||||||||
3 | Bess H.M, Leighann F. Motivating People to be Physically Active. Human Kinetics, 2009, 248 pp | ||||||||
4 | Bouchard C, Blair S.N., Haskell W.L. Physical Activity and Health. Human Kinetics, 2007, 424 pp | ||||||||
5 | McArdle W.D., Katch F.I., Katch V.L. Exercise Physiology. Lippincott Williams & Wilkins, 2007, 1158p. | ||||||||
6 | Jones C., Rose D. Physical Activity Instruction of Older Adults. Human Kinetics, 2005, 424 pp | ||||||||
7 | Hoffman J. Norms for Fitness, Performance and Health. Human Kinetics, 2008, 232 pp | ||||||||
8 | Ehrma J.K, Gordon P.M., Visich P.S., Ketevian S.J. Clinical Exercise Physiology. Human Kinetics, 2009, 712 pp | ||||||||
9 | Virgilio S. Active Start for Healthy Kids. Activities, Exercises, and Nutrition Tips. Human Kinetics, 2005, 240 pp |