
Pārvaldības procesu pilnveide un studiju programmu satura modernizācija Rīgas Stradiņa universitātē
Mērķis
Apraksts
Projekta mērķa grupa ir Rīgas Stradiņa universitāte un Rīgas Stradiņa universitātes Sarkanā Krusta medicīnas koledža, tajā studējošie studenti, akadēmiskais personāls un administratīvais personāls. Mērķa grupas vajadzību identificēšanai tika organizētas vadītāju darba grupu sanāksmes, iesaistot arī Studējošo pašpārvaldes pārstāvjus un industrijas pārstāvjus. Vajadzību identificēšanai tika ņemti vērā jau iepriekš izstrādātie stratēģiskie dokumenti, studējošo un darbinieku aptaujas un darba izpildes vadības sistēmā norādītā informācija. Darbības mērķa grupas vajadzību nodrošināšana ir sagrupēta piecos virzienos.
- I virziens - esošo studiju programmu satura pilnveide un salāgošana ar nozares attīstības vajadzībām;
- II virziens – augstākās izglītības institūcijas organizatorisko un pārvaldības struktūras pilnveide;
- III virziens – augstākās izglītības institūcijas kvalitātes vadības sistēmas pilnveide;
- IV virziens – e-risinājumu izstrāde, pilnveide un ieviešana;
- V virziens – augstākās izglītības institūcijas vadības personāla kompetenču pilnveide.
Informācija ievietota 01.12.2018.
- Aktivitātes (informācija ievietota 01.12.2018.)
N.p.k.
Projekta darbība
Rezultāts
Rezultāts skaitliskā izteiksmē
Skaits
Mērvienība
1.
Studiju programmu satura analīze, kartējot studiju programmu un studiju kursu rezultātus
Nokartētas studiju programmas
60
gab.
2.
Analīze par studiju programmu atbilstību vidējā un ilgtermiņa darba tirgus un nozares attīstības tendencēm
Ziņojums
1
gab.
3.
Novērtējums par RSU studiju programmu satura un mācību procesu atbilstību RSU pētniecības stratēģijai
Novērtējuma ziņojums, kurā definēti 7 prioritārie virzieni, kuros ir izstrādātas un tiek ieviestas studiju-pētniecības integrētas attīstības rekomendācijas
1
gab.
4.
Stiprināt atbalstu akadēmiskā personāla pētniecības kompetenču attīstībai
Atbalsta pasākumu koncepcija
1
gab.
5.
Studiju materiālu repozitorija – starpdisciplinaritātes un simulācijas principos balstīta studiju procesa īstenošanai digitalizēta metodiskā atbalsta rīka – izveide
Atbilstīgi 5.1., 5.2., 5.3., 5.4. noteiktajam
5.1.
Studiju materiālu repozitorija – starpdisciplinaritātes un simulācijas principos balstīta studiju procesa īstenošanai digitalizēta metodiskā atbalsta rīka – izveides 1. posms
Koncepcija
1
gab.
5.2.
Studiju materiālu repozitorija – starpdisciplinaritātes un simulācijas principos balstīta studiju procesa īstenošanai digitalizēta metodiskā atbalsta rīka izveides – 2. posms
Vadlīnijas
1
gab.
5.3.
Studiju materiālu repozitorija – starpdisciplinaritātes un simulācijas principos balstīta studiju procesa īstenošanai digitalizēta metodiskā atbalsta rīka izveides – 3. posms
Izstrādāti gadījumi sistēmas aprobācijai
50
gab.
5.4.
Studiju materiālu repozitorija – starpdisciplinaritātes un simulācijas principos balstīta studiju procesa īstenošanai digitalizēta metodiskā atbalsta rīka izveides – 4. posms
Gadījumi integrēti studiju kursos
100
Kursu apraksti
6.
Prasmju monitoringa sistēma
Atbilstīgi 6.1., 6.2., 6.3., 6.4. noteiktajam
6.1.
Prasmju monitoringa sistēma – 1. solis
Koncepcija
1
gab.
6.2.
Prasmju monitoringa sistēma – 2. solis
Vadlīnijas
1
gab.
6.3.
Prasmju monitoringa sistēma – 3. solis
Prasmju apraksta katalogs sistēmas aprobācijai
400
gab.
6.4.
Prasmju monitoringa sistēma – 4. solis
Prasmju apraksti integrēti studiju kursos
40
Studiju kursi
7.
“Vertikāli integrēto projektu” (VIP) programmas izveide
Atbilstīgi 7.1., 7.2., 7.3. noteiktajam
7.1.
VIP programmas un kursa, kas ietver inovatīvas problēmās balstītas un komandu darba studiju un prakses metodes izstrādāšana
Izveidota VIP programma (izstrādāts saturs un organizatoriskās procedūras, VIP integrēts studiju pētniecības procesā)
1
gab.
7.2.
VIP programmas ieviešanā iesaistītā RSU personāla un vadības savstarpējās mācīšanās pasākumi ar vadošajām pasaules augstskolām
Vadības personāls, kam ir pilnveidotas kompetences
25
Personas
7.3.
Mentoru un ekspertu iesaiste VIP programmas un projekta sagatavošanā un peer-review, jeb koleģiālā ekspertīze
Pārmaiņu aģentu vadībā strādājošas studentu pētnieku VIP komandas
6
Komandas
8.
Iekšējā finansēšanas moduļa pilnveide
Novērtējuma ziņojums
1
gab.
9.
Intelektuālā īpašuma pārvaldības sistēmas uzlabošana
Aktualizēta intelektuālā īpašuma pārvaldības politika
1
gab.
10.
Atalgojuma un motivācijas sistēmas, tai skaitā DIV principu, procesa un sistēmas ārējais novērtējums un rekomendāciju ieviešana
Novērtējuma ziņojums
1
gab.
11.
Lean metodes ieviešana
Eksperta ziņojums
1
gab.
12.
QPR vai ekvivalentas programmatūras funkcionalitātes ieviešana
Procesu apraksti
15
gab.
13.
Akadēmiskā godīguma kultūras un tās principu ievērošanas atbalsta ietvara izveide
Atbilstīgi 13.1., 13.2., 13.3., 13.4. noteiktajam
13.1.
Akadēmiskā godīguma kultūras un tās principu ievērošanas atbalsta ietvara izveide – 1. solis
e-studiju kurss ar pašpārbaudes testu
1
gab.
13.2.
Akadēmiskā godīguma kultūras un tās principu ievērošanas atbalsta ietvara izveide – 2. soļa 1. apakšdarbība
RSU akadēmiskā godīguma politika
1
gab.
13.3.
Akadēmiskā godīguma kultūras un tās principu ievērošanas atbalsta ietvara izveide – 2. soļa 2. apakšdarbība
RSU akadēmiskā godīguma komisijas nolikums
1
gab.
13.4.
Akadēmiskā godīguma kultūras un tās principu ievērošanas atbalsta ietvara izveide – 2. soļa 3. apakšdarbība
RSU akadēmiskā godīguma procesu apraksts
1
gab.
14.
E-risinājumi studiju efektivitātes un kvalitātes paaugstināšanai
Atbilstīgi 14.1., 14.2., 14.3., 14.4. noteiktajam
14.1.
Studiju programmas kartēšanas sistēma
IT sistēma
1
gab.
14.2.
Prasmju monitoringa sistēma
IT sistēma
1
gab.
14.3.
Studiju materiālu repozitorija e-sistēmas izveide
IT sistēma
1
gab.
14.4.
Studējošo portāls
Integrēts studējošo portāls
1
gab.
15.
E-risinājumi administratīvajai efektivitātei, kvalitātes vadībai un finanšu vadībai, ieskaitot E-koplietošanas risinājumus ar citām augstākās izglītības un zinātniskajām institūcijām
Atbilstīgi 15.1., 15.2., 15.3. noteiktajam
15.1.
Darba izpildes vadības (DIV) sistēmas nomaiņa
IT sistēma
1
gab.
15.2.
Kvalitātes un procesu pārvaldības sistēmas pilnveide
Licences
2
Licences
15.3.
Koplietošanas e-risinājumi
e-risinājumi
3
gab.
16.
RSU autoru darbu repozitorija tehniskās specifikācijas izstrāde
Specifikācija
1
gab.
17.
Kompetenču izaugsme administratīvās efektivitātes, kvalitātes vadības, finanšu pratības un līderības jomā
Apmācīti darbinieki
60
Cilvēki
18.
Digitālās kompetences pilnveide
Apmācīti darbinieki
60
Cilvēki
19.
Angļu valodas prasmju attīstība
Apmācīti darbinieki
30
Cilvēki
20.
Savstarpēji mācīšanās pasākumi ar vadošajām ārvalstu augstākās izglītības iestādēm
Atbilstīgi 20.1., 20.2., 20.3., 20.4. noteiktajam
20.1.
Savstarpēji mācīšanās pasākumi ar vadošajām ārvalstu augstākās izglītības iestādēm – 1. apakšdarbība
RSU vadības pārstāvju vizītes vadošajās ārvalstu AII
5
Vizītes
20.2.
Savstarpēji mācīšanās pasākumi ar vadošajām ārvalstu augstākās izglītības iestādēm – 2. apakšdarbība
Vadītāju vizītes ārvalstīs
16
Vizītes
20.3.
Savstarpēji mācīšanās pasākumi ar vadošajām ārvalstu augstākās izglītības iestādēm – 3. apakšdarbība
Sadarbības memorandi
3
gab.
20.4.
Savstarpēji mācīšanās pasākumi ar vadošajām ārvalstu augstākās izglītības iestādēm – 4. apakšdarbība
Atskata informatīvie pasākumi (kolēģiem) par savstarpējās mācīšanās aktivitātēs un vizītēs gūto pieredzi
5
gab.
21.
Starptautiskais salīdzinošais izvērtējums Peer-review
Veikts starptautiskais salīdzinošais izvērtējums (peer-review) projekta I, II, III un IV virzienā
4
Starptautiskais salīdzinošais izvērtējums (peer-review)
Projekta aktualitātes
- RSU Studējošo portāls – jaunā izskatā un pieejams lietošanai viedierīcēs (07.02.2019.)
- Nogriezt lieko. Ar LEAN metodēm augstskola top efektīvāka (30.08.2019.)
- Trimming excesses - the Lean methodology makes the university more efficient (30.08.2019.)
Aizritējis seminārs "Akadēmiskais godīgums un ētika augstākajā izglītībā" (15.11.2019.)
- Projekta ietvaros līdz 28.02.2019. paveiktais
1. Rīgas Stradiņa universitātes ēkā Dzirciema ielā 16, ir izvietots informatīvs plakāts par projekta SAM 8.2.3. projekta “Pārvaldības procesu pilnveide un studiju programmu satura modernizācija Rīgas Stradiņa universitātē” īstenošanu;
2. Lai atvieglotu studentiem piekļuvi praktiskajai informācijai par studijām no šī semestra RSU Studējošo portāls (līdzšinējais nosaukums – UNIVERSUM) ir pielāgots lietošanai arī viedierīcēs. Turpmāk caur portāla mobilo aplikāciju MyRSU studējošie varēs ērti piekļūt savām atzīmēm, e-pastam, kalendāram, kā arī saņems automātiskos paziņojumus par aktuālajiem notikumiem RSU.
3. Ir veiksmīgi noslēgusies projekta 11.darbības “Lean metodes ieviešana” cenu aptauja, kurā uzvarēja LEAN pakalpojumu sniedzējs Sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Leilands un Putnis”. Līgumu tika noslēgts 7.februārī un darbu pie LEAN metodes ieviešanas RSU pakalpojuma sniedzējs uzsāks februāra sākumā/marta beigās. LEAN metodes mērķis ir, izmantojot pēc iespējas mazāk resursus, radīt lielāku vērtību klientam un likvidēt nevajadzīgās darbības. Tiks izvērtēta RSU struktūrvienību darbība, identificētas nevajadzīgās darbības, kā arī noteiktas struktūrvienības no kurām pārņemt labo praksi, lai rezultātā nodrošinātu efektīvu un pārskatāmu darbību katras struktūrvienības ietvaros, veicinot kopējās RSU darbības attīstību.
Informācija aktualizēta 28.02.2019.
- Projekta ietvaros līdz 31.05.2019. paveiktais
Projekta ietvaros līdz 31.05.2019. norisinājās šādas aktivitātes:
- Iepirkums “Izpēte par Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) un RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledžas studiju programmu konkurētspēju un atbilstību vidējā un ilgtermiņa darba tirgus un nozares attīstības tendencēm” (Nr.RSU-2019/16/SD-AK-ESF);
- Iepirkums “Angļu valodas prasmju attīstība Rīgas Stradiņa universitātes darbiniekiem” (Nr.RSU-2019/26/SD-2P-ESF);
- “Eksperta pakalpojumi Rīgas Stradiņa Universitātes (RSU) un RSU Sarkanā krusta medicīnas koledžas akadēmiskā godīguma normatīvās un atbalsta sistēmas izveidē” (Nr. RSU 2019/25/SD-AK-ESF);
- Iepirkums ,,RSU atalgojuma un motivācijas sistēmas, tai skaitā darba izpildes vadības principu, procesa un sistēmas ārējais novērtējums un rekomendāciju ieviešanas atbalsts” (Nr.RSU-2019/7/AFN-AK);
- Iepirkums “Procesu modelēšanas rīka iegāde” Nr. RSU-2019/16/AFN-AK;
- Cenu aptauja “RSU iekšējā finansēšanas modeļa pilnveides novērtējums”;
- Cenu aptauja “Eksperta pakalpojumi Rīgas Stradiņa universitātes intelektuālā īpašuma pārvaldības sistēmas aktualizēšanai”;
- Tirgus izpēte ““Ekspertu konsultācijas LEAN vadības pieejas ieviešanai SAM 8.2.3. “Nodrošināt labāku pārvaldību augstākās izglītības institūcijās””;
Paralēli notiek aktīvs darbs pie šādām aktivitātēm:
- Studiju programmu satura analīze, kartējot studiju programmu un studiju kursu rezultātus, kā ietvaros:
- Veikta kartēšanas pieredzes apkopojums Latvijas augstskolās;
- Veikta kartēšanas pieredzes apkopojums ārvalstu augstskolās;
- Aplūkota kartēšanas IT rīku lietojuma pieredze;
- Analizēti kartēšanas pieredzes apraksti literatūrā;
- Analizēta studiju rezultātu kartēšana: (1) Kuali sistēmā; (2) Coursetune sistēmā; (3) eLumen sistēmā;
- Uzsākts “Vertikāli integrēto projektu” (VIP) programmas izveides process, kā rezultātā noticis komandējums 3 personām (I.Vanadziņa, L.Smanes un K.Sedlenieka) uz Džordžijas Tehnoloģiju institūtu, ASV (VIP konsorcija ikgadējā tikšanās) un Zinātnes pārvaldes Zinātnes un inovāciju projekta vadītāja A.Korņeva komandējums uz Glāzgovu.
- Uzsākts darbs pie novērtējuma par RSU studiju programmu satura un mācību procesu atbilstību RSU pētniecības stratēģijai iepirkuma.
Informācija aktualizēta 31.05.2019.
- Projekta ietvaros līdz 29.08.2019. paveiktais.
- Noslēgts līgums (30.07.2019. Nr.:59-23/2019/0052 SIA «Dynamic University») un uzsākts darbs pie “Izpēte par Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) un RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledžas studiju programmu konkurētspēju un atbilstību vidējā un ilgtermiņa darba tirgus un nozares attīstības tendencēm”. Darbu plānots pilnībā pabeigt līdz 2020.gada 31.martam.
- Atkārtoti izsludināts iepirkums „RSU atalgojuma un motivācijas sistēmas, tai skaitā darba izpildes vadības principu, procesa un sistēmas ārējais novērtējums un rekomendāciju ieviešanas atbalsts” (Atklāts konkurss. Id. Nr. RSU 2019/63/AFN-AK).
- Turpinās darbs LEAN metodes ieviešanas Rīgas Stradiņa universitātē (Līgums: 07.02.2019. Nr.:59-23_E_5_2019.; SIA „Leilands un Putnis”).
- Periodā no 19.03.2019. līdz 10.07.2019. notikušas šādas aktivitātes:
- 2 dienu mācības par Lean vadības pieeju (19. un 20. martā);
- 6 konsultanta tikšanās ar RSU atsevišķu procesu īpašniekiem par konkrētā procesa uzlabošanas iespējām un problēmjautājumiem;
- 11 Lean darba grupu darbsemināri, kuros kopā ar konsultantu LEANoti 5 procesi. Darbsemināros analizēti konkrētie uzlabojamie RSU procesi, noteikti darba uzdevumi un atbildīgie.
- Pie viena procesa darbs ir pabeigts – optimizēts process un veidlapas. Turpinās darbs pie 4 procesiem.
- 17.07.2019. un 29.08.2019. tiks uzsākts darbs vēl pie 2 RSU struktūrvienību procesu LEANošanas.
- Periodā no 10.07.2019. līdz 19.08.2019.:
- Notika 1 Lean darba grupas darbseminārs saistībā ar izziņu sagatavošanas studējošajiem procesa pilnveidi.
- 29.08.2019. notika 2 Lean darba grupu darbsemināri.
- Kopumā kopš projekta uzsākšanas uzsākts darbs pie 6 procesu uzlabošanas, no kuriem 2 procesi ir pabeigti.
- Turpinās darbs pie 4 procesiem.
- 29.08.2019. tiks uzsākts darbs vēl pie 1 RSU struktūrvienību procesu LEANošanas.
- Periodā no 19.03.2019. līdz 10.07.2019. notikušas šādas aktivitātes:
- Noslēdzies iepirkums un noslēgts līgums par eksperta pakalpojumiem Rīgas Stradiņa Universitātes (RSU) un RSU Sarkanā krusta medicīnas koledžas akadēmiskā godīguma normatīvās un atbalsta sistēmas izveidē (Līgums noslēgts 26.06.2019. Nr.:59-23/2019/0044).
- Turpinās darbs “Procesu modelēšanas rīka iegāde” līguma ietvaros.
- Konstatēto nepilnību dēļ (neatbilstoši piedāvājumi) iepirkums “Angļu valodas prasmju attīstība Rīgas Stradiņa universitātes darbiniekiem” (Nr.RSU-2019/26/SD-2P-ESF) ir pārtraukts un uzsākta atkārtota iepirkuma plānošana.
- Līguma “RSU iekšējā finansēšanas modeļa pilnveides novērtējums” ietvaros:
- Esošā iekšējā finansēšanas moduļa pilnveides novērtējuma ziņojuma izstrāde līdz 31.07.2019. (darbs paveikts un nodevums saņemts)
- Ziņojuma apspriešana un saskaņošana ar Pasūtītāju līdz 31.08.2019. (apspriešanas tikšanās 15.08.2019., saskaņojums veikts 30.08.2019.)
- Gala ziņojums pieņemts, parakstot pieņemšanas –nodošanas aktu līdz 15.09.2019.
- Cenu aptauja “Eksperta pakalpojumi Rīgas Stradiņa universitātes intelektuālā īpašuma pārvaldības sistēmas aktualizēšanai” noslēgusies, notiek līguma parakstīšanas process.
- Izstrādāta tehniskā specifikācija un nolikuma projekts darbībai "Novērtējums par RSU studiju programmu satura un mācību procesu atbilstību RSU pētniecības stratēģijai".
- Uzsākts VIP ekspertu darbā pieņemšanas process, darbības “Vertikāli integrēto projektu” (VIP) programmas izveide ietvaros.
Informācija aktualizēta 30.08.2019.
- Projekta ietvaros līdz 29.11.2019. paveiktais.
- Aktīvi turpinās darbs pie “Izpēte par Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) un RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledžas studiju programmu konkurētspēju un atbilstību vidējā un ilgtermiņa darba tirgus un nozares attīstības tendencēm”. Darbu plānots pilnībā pabeigt līdz 2020.gada 31.martam:
- Apzināts vismaz 21 (divdesmit vienu) pētījums (sadalot proporcionāli pa studiju virzieniem) pēdējos 3 (trijos) gados, kas veikti par vidējā un/vai ilgtermiņa darba tirgus un nozares attīstības tendencēm, nākotnes prasmēm un kompetencēm Latvijā, TS 1. posmā noteiktajās valstīs vai Eiropas Savienībā;
Turpinās darbs pie pētījumu analīzes par RSU un RSU SKMK studiju virzienu atbilstību vidējā un/vai ilgtermiņa darba tirgus un nozares attīstības tendencēm;
Uzsākts darbs pie Latvijas darba devēju viedokļu apkopojuma
Uzsākts darbs pie RSU un RSU SKMK studiju programmu padziļinātas konkurētspējas analīzes, salīdzinot RSU un RSU SKMK programmas ar Latvijā, noteikto Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomiskās zonas (EEZ) valstu grupās akreditētām augstskolu studiju programmām.
Noslēdzies atkārtotais iepirkums „RSU atalgojuma un motivācijas sistēmas, tai skaitā darba izpildes vadības principu, procesa un sistēmas ārējais novērtējums un rekomendāciju ieviešanas atbalsts” (Atklāts konkurss. Id. Nr. RSU 2019/63/AFN-AK):
2019.gada 20.novembrī noslēgts līgums Nr.59-23/2019/0081 ar SIA "ERNST & YOUNG BALTIC", notikusi pirmā tikšanās un izrunāts darbības plāns pirmajiem uzdevumiem.
Turpinās darbs LEAN metodes ieviešanas Rīgas Stradiņa universitātē (Līgums: 07.02.2019. Nr.:59-23_E_5_2019.; SIA „Leilands un Putnis”):
Periodā no 19.08.2019. līdz 02.10.2019. organizētas 4 Lean darba grupu darbsemināri saistībā ar:
studiju procesa plānošanu
amata vietas izveides, darbinieku pieņemšanas darbā un darbinieku pārcelšanas procesa pilnveidi;
izziņu sagatavošanas studējošajiem procesa pilnveidi.
Kopumā kopš projekta uzsākšanas uzsākts darbs pie 7 procesu uzlabošanas, no kuriem 2 procesi ir pabeigti. Turpinās darbs pie 5 procesu uzlabojumiem.
Pēc 02.10.2019. darbsemināri nav notikuši, bet veikta visu darbsemināru rezultātu un protokolu apkopošana.
veikts darbs pie decembra darbsemināru laika grafika.
Uzsākts darbs pie Peer review izstrādes - notikusi tikšanās ar izpildītājiem.
Aktīvi turpinās darbs līgums par eksperta pakalpojumiem Rīgas Stradiņa Universitātes (RSU) un RSU Sarkanā krusta medicīnas koledžas akadēmiskā godīguma normatīvās un atbalsta sistēmas izveidē (Līgums noslēgts 26.06.2019. Nr.:59-23/2019/0044) ietvaros:
Sagatavots saraksts ar informācijas resursiem (zinātniskās publikācijas, normatīvie akti un dokumenti, tiešsaistes informācijas lapas u.c.), ko Pretendents plāno izmantot rakstiskā ziņojuma projekta sagatavošanai.
Sagatavots rakstisks ziņojuma projekts, kas ietver:
pārskatu par Eiropas augstākās izglītības telpā aktuālajām un biežāk pielietotajām akadēmiskā godīguma definīcijām un pieejām augstākajā izglītībā;
pārskatu par saistošo normatīvo aktu regulējumu Latvijā;
atzinumu par dažādu akadēmiskā godīguma pieeju ieviešanas iespējām un draudiem, dažādu akadēmiskā godīguma īstenošanas pieeju saskaņotību ar nacionāla mēroga normatīvajiem aktiem, Eiropas un Latvijas augstākās izglītības telpas tendencēm un citu Latvijas augstākās izglītības iestāžu akadēmiskā godīguma pārvaldības sistēmām.
Uzsākta RSU akadēmiskā godīguma politikas projekta izstrāde.
12. novembrī Latvijas Nacionālajā bibliotēkā (LNB) norisinājās seminārs Akadēmiskais godīgums un ētika augstākajā izglītībā, kuru kopīgi organizēja Izglītības un zinātnes ministrija (IZM), Latvijas Nacionālā bibliotēka, Rīgas Stradiņa universitāte (RSU), Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) un Latvijas Universitāte (LU):
Turpinās darbs “Procesu modelēšanas rīka iegāde” līguma ietvaros.
Atkārtoti izsludināts iepirkums “Angļu valodas prasmju attīstība Rīgas Stradiņa universitātes darbiniekiem”, ID Nr. RSU-2019/61/SD/2P-ESF. Turpinās darbs pie iepirkuma vērtēšanas.
Noslēgts līgums par “Eksperta pakalpojumi Rīgas Stradiņa universitātes intelektuālā īpašuma pārvaldības sistēmas aktualizēšanai”. Turpinās darbi.
- Izstrādāta tehniskā specifikācija un nolikuma projekts darbībai "Novērtējums par RSU studiju programmu satura un mācību procesu atbilstību RSU pētniecības stratēģijai".
- Uzsāktas aktivitātes pie VIP darbības “Vertikāli integrēto projektu” (VIP) programmas izveides:
- Darbā pieņemti 6 VIP eksperti - I.Vanadziņš, I.Skadiņš, Ž.Martinsone, J.Reste, K.Sedlenieks, L.Smane.
- Uzsākts darbs pie studiju kursu izstrādes, kas iekļauj tēmu un uzdevumu aprakstus un materiālu sagatavošanu.
- Sadarbības veidošana ar komersantiem, lai papildinātu VIP kursus.
- Izsludināts iepirkums “E-sitēmu un datu apmaiņas risinājuma izstrāde, ieviešana un uzturēšana” ID RSU 2019/76/AFN-AK):
IUB mājas lapā: https://pvs.iub.gov.lv/show/598529
Iepirkuma dokumentācija EIS sistēmā ir pieejama: https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/29991
Piedāvājumu iesniegšana ir noteikta 20.12.2019.
Informācija aktualizēta 29.11.2019.
- Aktīvi turpinās darbs pie “Izpēte par Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) un RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledžas studiju programmu konkurētspēju un atbilstību vidējā un ilgtermiņa darba tirgus un nozares attīstības tendencēm”. Darbu plānots pilnībā pabeigt līdz 2020.gada 31.martam:
- Projekta ietvaros līdz 28.02.2020. paveiktais.
- Aktīvi turpinās darbs pie “Izpēte par Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) un RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledžas studiju programmu konkurētspēju un atbilstību vidējā un ilgtermiņa darba tirgus un nozares attīstības tendencēm”. Darbu plānots pilnībā pabeigt līdz 2020.gada 31.martam.
2019.gada 20.novembrī noslēgts līgums Nr.59-23/2019/0081 ar SIA "ERNST & YOUNG BALTIC", notikusi pirmā tikšanās un izrunāts darbības plāns pirmajiem uzdevumiem.
Pabeigts darbs LEAN metodes ieviešanas Rīgas Stradiņa universitātē (Līgums: 07.02.2019. Nr.:59-23_E_5_2019.; SIA „Leilands un Putnis”).
Aktīvi turpinās darbs līgums par eksperta pakalpojumiem Rīgas Stradiņa Universitātes (RSU) un RSU Sarkanā krusta medicīnas koledžas akadēmiskā godīguma normatīvās un atbalsta sistēmas izveidē (Līgums noslēgts 26.06.2019. Nr.:59-23/2019/0044) ietvaros
Turpinās darbs “Procesu modelēšanas rīka iegāde” līguma ietvaros.
Atkārtoti izsludināts iepirkums “Angļu valodas prasmju attīstība Rīgas Stradiņa universitātes darbiniekiem”, ID Nr. RSU-2019/61/SD/2P-ESF. Līgusm noslēgts 10.02.2020. ar SIA "ALIUS LINGUA".
Pabeigts darbs pie “Eksperta pakalpojumi Rīgas Stradiņa universitātes intelektuālā īpašuma pārvaldības sistēmas aktualizēšanai”.
- Izsludināts iepirkums darbības "Novērtējums par RSU studiju programmu satura un mācību procesu atbilstību RSU pētniecības stratēģijai" ietvaros.
Informācija aktualizēta 28.02.2020.
- AKTUALITĀTE - 16.03.2020.
Martā tika uzsākta darbība "Akadēmiskā personāla kompetences pilnveide - profesionālās angļu valodas mācības", tomēr Ļoti rūpīgi analizējot esošo situāciju ar ārkārtas situāciju valstī, visu pušu argumentus atsevišķi un cēloņsakarībās, ņemot vērā zemāk minētos argumentus, tika pieņemts lēmums par klātienes apmācību pārcelšanu:
- Lai arī grupas ir nelielas, ir divas grupas B2.2 un B2.1 līmenim, kuras ir saistītas savā starpā ar vienu pasniedzēju un arī laika ziņā nodarbības seko viena otrai,
- Grupās ir cilvēki, kuri strādā praktiskajā medicīnā un kuriem ir saskarsme ar pacientiem, kas ir iespējams riska faktors,
- Grupās ir cilvēki no daudzām struktūrvienībām,
- Darbs universitātē tiek organizēts maksimāli attālināti, tāpēc darbinieks, kurš citādi būtu palicis mājās, iespējams izmantos sabiedrisko transportu un dosies uz nodarbību.
- Projekta ietvaros līdz 14.07.2020. paveiktais.
1.DARBĪBA: Studiju programmu satura analīze, kartējot studiju programmu un studiju kursu rezultātus
Pabeigta studiju rezultātu kartēšana piecu studiju virzienu studiju programmās (32 studiju programmas) un trijās atsevišķās programmās.
Šobrīd turpinās:- Darbs pie studiju virziena “Sociālā labklājība” studiju programmu studiju rezultātu kartēšanas, studiju programmas “Biostatistika” kartēšanas.
- Sākta studiju programmas “Pārejas un Krievijas studijas” programmas rezultātu izstrāde un kartēšana.
- Sākta studiju programmu “Māszinības” satura un saistītā profesijas standarta analīze.
- Tiek apkopota kartēšanas pieredze un labās prakses piemēri, izstrādājot dokumentu “Studiju rezultātu kartēšana. Vadlīnijas.”, kas palīdzēs studiju programmu un kursu vadītājiem kartēt un salāgot studiju rezultātus programmu, kursu un kursu tēmu/moduļu līmenī.
2.DARBĪBA - Analīze par studiju programmu atbilstību vidējā un ilgtermiņa darba tirgus un nozares attīstības tendencēm
Darbība pabeigta.
3.DARBĪBA - Novērtējums par RSU studiju programmu satura un mācību procesu atbilstību RSU pētniecības stratēģijai
Darbība pārstrukturēšanas stadijā.
4.DARBĪBA - Stiprināt atbalstu akadēmiskā personāla pētniecības kompetenču attīstībai
Darbs uzsākts, tomēr šobrīd uz laiku apturēts dēļ eksperta darba tiesisko attiecību izbeigšanas projektā, kā arī atbildīgās personas tiesisko attiecību izbeigšanu ar RSU.
5.DARBĪBA - Studiju materiālu repozitorija e - sistēmas izveide un 6.DARBĪBA - Prasmju monitoringa sistēma
Izstrādātie dokumenti:
- Koncepcija “Prasmju monitoringa sistēma”
- Vadlīnijas “Prasmju monitoringa sistēma”
- Koncepcija “Studiju materiālu repozitorijs”
- Vadlīnijas “Studiju materiālu repozitorijs”
Dokumenti tika iesniegti un RSU iekšējai lietošanai un tie tiks pilnveidoti saskaņā ar IT sistēmu izstrādi (sadarbībā ar IT departamentu tiek intensīvi strādāts pie IT risinājumu izstrādes).
Turpmāk ieplānotie nodevumi:- 2020/2021. gadā īstenojams:
- 400 prasmju aprakstu izveide - “Prasmju monitoringa sistēma” – šobrīd tiek apzināti potenciālie izstrādātāji
- 50 analīzes gadījumu izveide “Studiju materiālu repozitorijs” – šobrīd tiek apzināti potenciālie izstrādātāji
- 2021/2022. gadā īstenojams:
- Prasmju aprakstu integrācija 40 studiju kursos - “Prasmju monitoringa sistēma”
- Analīzes gadījumu integrācija 100 studiju kursos - “Studiju materiālu repozitorijs”
7.DARBĪBA - “Vertikāli integrēto projektu” (VIP) programmas izveide
Pabeigts darbs pie VIP programmas izstrādes, kas ietver:
- VIP kursu izstrādes ekspertu darba grupas aktivitātes, pārņemot ASV pieredzi un pielāgojot to RSU vajadzībām, izveidojot vienotas RSU VIP kursu īstenošanas vadlīnijas.
- Zinātniskās literatūras pārskata sagatavošanu par komandu darba pētniecībā teorētiskajiem pamatiem, rezultātiem un to mērīšanu.
- Apkopotus ekspertu darba grupas sagatavotos priekšlikumus un izstrādātus ierosinājumus VIP studiju kursu integrācijai RSU studiju procesā.
- Pasākumus, kas vērsti uz studiju un pētniecības procesa integrāciju un starptautiskās pieredzes pārņemšanu.
- VIP kursu pilota projekta īstenošanu.
No 21.10.2019. darbā pieņemti 6 VIP eksperti: Žanna Martinsone, Jeļena Reste, Klāvs Sedlenieks, Ingus Skadiņš, Liene Smane, Ivars Vanadziņš.
Šobrīd, dēļ vasaras brīvlaika, darba attiecības projektā ar VIP ekspertiem apturētas, lai darbību atsāktu ar akadēmiskā gada uzsākšanu.9.DARBĪBA - Intelektuālā īpašuma pārvaldības sistēmas uzlabošana
Darba pabeigta.
10.DARBĪBA - Atalgojuma un motivācijas sistēmas, tai skaitā DIV principu, procesa un sistēmas ārējais novērtējums un rekomendāciju ieviešana
Darbi notiek atbilstoši noslēgtā pakalpojuma līguma (ar Ernst & Young Baltic SIA) nosacījumiem un termiņiem. 2020.gada augustā plānots iepirkums par DIV sistēmas izstrādi un ieviešanu 15.1. Darbības ietvaros "Darba izpildes vadības (DIV) sistēmas nomaiņa"
17.DARBĪBA - Visu līmeņu vadītāju kompetenču izaugsme administratīvās efektivitātes, kvalitātes vadības un finanšu pratības jomā
Darbība pārstrukturēšanas stadijā.
18.DARBĪBA - Visu līmeņu vadītāju digitālo prasmju attīstība
Darbība pārstrukturēšanas stadijā.
19.DARBĪBA - Angļu valodas prasmju attīstība
Darbība tika apturēta ārkārtas situācijas dēļ. Šobrīd notiek nākošo semestru mācību plānošanas process. Mācības tiks uzsāktas 2020.gada septembrī.
20.DARBĪBA - Savstarpēji mācīšanās pasākumi – plānošanas procesā
Darbība pārstrukturēšanas stadijā.
Informācija aktualizēta 14.07.2020.
- Projekta ietvaros līdz 14.10.2020. paveiktais.
1.DARBĪBA: Studiju programmu satura analīze, kartējot studiju programmu un studiju kursu rezultātus
Turpinās darbs pie studiju rezultātu kartēšanas vairākas studiju virzienu studiju programmās.
Turpinās studiju programmas “Pārejas un Krievijas studijas” programmas rezultātu izstrāde un kartēšana un studiju programmu “Māszinības” satura un saistītā profesijas standarta analīze.
Tiek apkopota kartēšanas pieredze un labās prakses piemēri, izstrādājot dokumentu “Studiju rezultātu kartēšana. Vadlīnijas.”, kas palīdzēs studiju programmu un kursu vadītājiem kartēt un salāgot studiju rezultātus programmu, kursu un kursu tēmu/moduļu līmenī.
4.DARBĪBA - Stiprināt atbalstu akadēmiskā personāla pētniecības kompetenču attīstībai
Darbība atsākta - anketas pielāgošana RSU specifiskajām vajadzībā un tās aprobēšana. Darbs pie eksperta piesaistes, kura pamata uzdevums būs Atbalsta pasākumu koncepcijas izstrāde proejktā noteiktajos termiņos.
5.DARBĪBA - Atalgojuma un motivācijas sistēmas, tai skaitā DIV principu, procesa un sistēmas ārējais novērtējums un rekomendāciju ieviešana un 6.DARBĪBA - Prasmju monitoringa sistēma
Darbības 5.1. un 5.2., kā arī 6.1. un 6.2. apakšdarbības pabeigts.
Darbs turpinās 5.2. un 5.3., kā arī 6.3. un 6.4. apakšdarbībās, kur plānots:
Dokumenti tika iesniegti un RSU iekšējai lietošanai un tie tiks pilnveidoti saskaņā ar IT sistēmu izstrādi (sadarbībā ar IT departamentu tiek intensīvi strādāts pie IT risinājumu izstrādes).
Turpmāk ieplānotie nodevumi:2020/2021. gadā īstenojams:
- 400 prasmju aprakstu izveide - “Prasmju monitoringa sistēma” – šobrīd tiek apzināti potenciālie izstrādātāji
- 50 analīzes gadījumu izveide “Studiju materiālu repozitorijs” – šobrīd tiek apzināti potenciālie izstrādātāji
- Prasmju aprakstu integrācija 40 studiju kursos - “Prasmju monitoringa sistēma”
- Analīzes gadījumu integrācija 100 studiju kursos - “Studiju materiālu repozitorijs”
Šobrīd norisnās darbs pie ekspertu pieņemšanas darbā.
7.DARBĪBA - “Vertikāli integrēto projektu” (VIP) programmas izveide
Darbība turpinās - plānots uzsākt jaunas VIP grupas.
10.DARBĪBA - Atalgojuma un motivācijas sistēmas, tai skaitā DIV principu, procesa un sistēmas ārējais novērtējums un rekomendāciju ieviešana
Darbi notiek atbilstoši noslēgtā pakalpojuma līguma (ar Ernst & Young Baltic SIA) nosacījumiem un termiņiem.
2020.gada 12.0ktobrī izsludināts iepirkums par DIV sistēmas izstrādi un ieviešanu 15.1. Darbības ietvaros "Darba izpildes vadības (DIV) sistēmas nomaiņa"
12.DARBĪBA - QPR vai ekvivalentas programmatūras funkcionalitātes ieviešana
Darbība pabeigta - 15 procesu apraksti sagatavoti, atbilstoši darba programmai.
19.DARBĪBA - Angļu valodas prasmju attīstība
Darbības ieviešana turpinās.
Informācija aktualizēta 14.10.2020.
- Projekta ietvaros līdz 28.12.2020. paveiktais. JAUNS
Līdz 2020.gada beigām pilnībā projektā:
- Pabeigtas šādas darbības:
- 2.darbība - Analīze par studiju programmu atbilstību vidējā un ilgtermiņa darba tirgus un nozares attīstības tendencēm;
- 8.darbība - Iekšējā finansēšanas moduļa pilnveide;
- 9.darbība - Intelektuālā īpašuma pārvaldības sistēmas uzlabošana;
- 11.darbība - Lean metodes ieviešana;
- 12.darbība - QPR vai ekvivalentas programmatūras funkcionalitātes ieviešana;
- 16.darbība - RSU autoru darbu repozitorija tehniskās specifikācijas izstrāde;
- Daļēji pabeigtas un darbību ieviešana turpinās:
- 1.darbība - Studiju programmu satura analīze, kartējot studiju programmu un studiju kursu rezultātus;
- 4.darbība - Stiprināt atbalstu akadēmiskā personāla pētniecības kompetenču attīstībai (daļēji koriģēts darbības apraksts);
- 5.darbība - Studiju materiālu repozitorija - starpdisciplinaritātes un simulācijas principos balstīta studiju procesa īstenošanai digitalizēta metodiskā atbalsta rīka izveide;
- 6.datbība - Prasmju monitoringa sistēma;
- 7.darbība - “Vertikāli integrēto projektu” (VIP) programmas izveide (daļēji koriģēts darbības apraksts un rezultāta rādītājs);
- 10.darbība - Atalgojuma un motivācijas sistēmas, tai skaitā DIV principu, procesa un sistēmas ārējais novērtējums un rekomendāciju ieviešana;
- 13.darbība - Akadēmiskā godīguma kultūras un tās principu ievērošanas atbalsta ietvara izveide;
- 14.darbīva - E risinājumi studiju efektivitātes un kvalitātes paaugstināšanai;
- 15.darbība - E-risinājumi administratīvajai efektivitātei, kvalitātes vadībai un finanšu vadībai, ieskaitot E-koplietošanas risinājumi ar citām augstākās izglītības institūcijām un zinātniskajām institūcijām;
- 19.darbība - Angļu valodas prasmju attīstība;
- Pamatojoties uz no 26.08.2020 spēkā esošajiem līguma groījumiem no projekta izslēktas šādas darbības:
- 3.darbība - Novērtējums par RSU studiju programmu satura un mācību procesu atbilstību RSU pētniecības stratēģijai;
- 17.darbība - Kompetenču izaugsme administratīvās efektivitātes, kvalitātes vadības, finanšu pratības un līderības jomā;
- 18.darbība - Digitālās kompetences pilnveide;
- 20.darbība - Savstarpēji mācīšanās pasākumi ar vadošajām ārvalstu augstākās izglītības iestādēm;
- Pamatojoties uz no 26.08.2020 spēkā esošajiem līguma groījumiem projektā iekļautas šāda JAUNĀ darbība:
- 23,darbība - Studiju satura un mācību procesu digitalizācijas potenciāla un veiktspējas uzlabošana atbilstoši RSU specializācijai:
- 23.1. - Video konferenču platformas licenču iegāde un ikgadēja uzturēšana;
- 23.2. - Attālinātu rakstisko eksāmenu administrēšanas platformas licenču iegāde un ikgadēja uzturēšana;
- 23.3. - Pieteikumu vadības sistēmas JIRA un zināšanu datu bāzes Confluence licenču iegāde iegāde;
- 23.4. - Virtuālo pacientu platformas iegāde;
- 23.5. - Digitālo prasmju un RSU digitalizācijas līmeņa paaugstināšana;
- 23.6. - Digitālu medicīnas simulāciju scenāriju sagatavošana un docētāju kompetences pilnveide studiju materiālu repozitoriju lietošanā;
- 23.7. - Attālināta darba vadība, izmantojot digitālos rīkus.
- 23,darbība - Studiju satura un mācību procesu digitalizācijas potenciāla un veiktspējas uzlabošana atbilstoši RSU specializācijai:
Informācija aktualizēta 28.12.2020.
- Pabeigtas šādas darbības: