Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par programmu

Studiju virziens:
psiholoģija
1. cikla (Bakalaura) studiju programma
akreditēta līdz
Iegūstamais grāds vai kvalifikācija:
sociālo zinātņu bakalaura grāds psiholoģijā
Valoda: Latviešu
Apjoms kredītpunktos/ECTS: 120/180
Lekciju norises vieta: Rīga
3 gadi

3,5 gadi *


Darbdienās
8.00–20.00

Ceturtdienās un sestdienās*

Vietu skaits:
2 RSU finansētas
50 maksas

100 maksas*

2450 EUR/gadā

2200 EUR/gadā*

*Nepilna laika studijas

Studiju saturs un metodes

Studiju saturs

1. studiju gads

Apgūsi vispārizglītojošos studiju kursus un ievadu psiholoģijas teorijā – vispārīgo, attīstības un sociālo psiholoģiju, psihologa profesionālo darbību un ētiku, ievadu socioloģijā, filozofijas pamatus, psihes bioloģiskos pamatus, sociālo prasmju treniņu, loģiku u. c. Apgūsi angļu valodu psiholoģijā.

2. studiju gads

Studēsi psiholoģiskās pētniecības, izpētes un nozares teorētiskos kursus – personības un kognitīvo psiholoģiju, psiholoģiskās izpētes un izvērtēšanas metodes, psihometriku. Veiksi pētījumu psiholoģijā, apgūsi izvēlētu svešvalodu. Apgūsi veselības aprūpes un psiholoģijas nozaru kursus – psihiatrijas un narkoloģijas pamatus, klīnisko un veselības psiholoģiju, neiropsiholoģiju, pedagoģisko, grupu un organizāciju psiholoģiju, psihosomatisko medicīnu u. c. Iziesi psiholoģiskās izpētes praksi.

3. studiju gads

Mācīsies psiholoģijas nozaru kursus un blakusnozaru kursus – profesionālās darbības tiesiskos pamatus, uzņēmējdarbību, projektu vadību, psihoterapijas virzienus un izstrādāsi bakalaura darbu studiju noslēgumā. Apgūsi arī kādu brīvās izvēles kursu.

Apgūstamie studiju kursi

Kursa kodsStudiju kursa nosaukumsĪstenotājsKursa vadītājsKredītpunkti / ETCS
VC_043Angļu valoda psiholoģijāSociālo zinātņu fakultāteAnna Jurčenko4 / 6
VPUPK_003Attīstības psiholoģijaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraAelita Vagale4 / 6
SUPK_157Bakalaura darbsVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraSanita Šuriņa10 / 15
BUMK_055Bioloģija un ģenētikaBioloģijas un mikrobioloģijas katedraAgrita Puzuka2 / 3
REK_178Cilvēka funkcionēšanas bio-medicīniskie aspektiRehabilitācijas katedraAgnese Simsone4 / 6
KPUMTK_010Civilā un vides aizsardzība, pirmā palīdzībaKlīnisko prasmju un medicīnas tehnoloģiju katedraOļegs Sabeļņikovs2 / 3
VVDG_042Digitālā pratībaSociālo zinātņu fakultāteDidzis Lauva2 / 3
SUPK_136Evolucionārā psiholoģijaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraAnete Hofmane2 / 3
LUSDK_037Filozofijas pamatiRehabilitācijas katedraReinis Vilciņš2 / 3
SZF_120Garīgums psiholoģijā: teorija un prakseVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraIngūna Griškēviča2 / 3
SUPK_146Ģimenes psiholoģijaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraAija Dudkina2 / 3
SUPK_128Ievads juridiskajā psiholoģijāVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraIlze Ušacka2 / 3
SUPK_147Ievads militārā psiholoģijāVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraJeļena Koļesņikova2 / 3
SZF_138Ievads projektu vadībāSociālo zinātņu fakultāteJekaterina Pankova2 / 3
KF_040Ievads psihiatrijāPsihosomatiskās medicīnas un psihoterapijas katedraArtūrs Utināns4 / 6
KF_077Ievads psihosomatikāVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraGunita Skaldere-Darmudasa2 / 3
SUPK_142Ievads reliģijas psiholoģijāVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraEdijs Zemvaldis2 / 3
SUPK_021Ievads socioloģijāSociālo zinātņu fakultāteEmīls Ķīlis2 / 3
B_010InformācijpratībaBibliotēkaDaiga Spila2 / 3
KF_059Karjeras teorijas un konsultēšanaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraDaina Romanovska2 / 3
VPUPK_043Klīniskā psiholoģijaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraJeļena Koļesņikova2 / 3
VPUPK_045Kognitīvā psiholoģijaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraIngūna Griškēviča2 / 3
SUPK_037Kursa darbsVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraInese Jokste2 / 3
SUPK_162LoģikaSociālo zinātņu fakultāteAivars Stankevičs2 / 3
VPUPK_079NeiropsiholoģijaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraKristīne Šneidere 2 / 3
KF_053Organizāciju psiholoģijaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraSandra Pallo2 / 3
KF_041Patopsiholoģijas pamatiVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraIeva Pakse2 / 3
SUPK_064Pedagoģiskā psiholoģijaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraGuna Svence2 / 3
SUPK_143Personības psiholoģijaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraIngūna Griškēviča4 / 6
VPUPK_278Pētījums psiholoģijāVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraValentīna Krūmiņa4 / 6
VPUPK_100Pētījums psiholoģijā praksēVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraSanita Šuriņa2 / 3
SL_023Pētījumu datu apstrādeStatistikas mācību laboratorijaSilva Seņkāne2 / 3
SUPK_109PsihofizioloģijaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraAgnese Ušacka2 / 3
SZF_121Psihologa darbs rehabilitācijāVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraMarina Brice2 / 3
VPUPK_310Psihologa profesionālā darbība un ētikaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraZane Gulbe2 / 3
KSK_191Psihologa profesionālās darbības tiesiskie aspektiVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraIvans Jānis Mihailovs2 / 3
VPUPK_281Psiholoģijas vēstureVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraGuna Svence2 / 3
SUPK_156Psiholoģiskā izpēte praksēVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraAija Dudkina4 / 6
SUPK_159Psiholoģiskā konsultēšanaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraIngūna Griškēviča4 / 6
SUPK_161Psiholoģiskās izpētes pamatiVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraAija Dudkina4 / 6
SUPK_082PsihometrikaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraViktorija Perepjolkina2 / 3
SUPK_083Psihoterapijas virzieniVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraMarina Brice2 / 3
SUPK_165Reklāmas psiholoģijas pamatiSociālo zinātņu fakultāteRenāte Cāne2 / 3
KF_079Sociālā antropoloģijaSociālo zinātņu fakultāteKlāvs Sedlenieks2 / 3
KF_054Sociālā psiholoģijaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraAnna Kašina4 / 6
SUPK_098Sociālo prasmju treniņšVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraAelita Vagale2 / 3
VC_066Spāņu valodaSociālo zinātņu fakultāteInga Reinvalde4 / 6
KF_063Sporta psiholoģijaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraGatis Upesleja2 / 3
SL_022Statistiskās datu apstrādes metodes psiholoģijāStatistikas mācību laboratorijaSilva Seņkāne2 / 3
SUPK_145UzņēmējdarbībaSociālo zinātņu fakultāteSandra Pallo2 / 3
VC_070Vācu valodaSociālo zinātņu fakultāteInga Reinvalde4 / 6
VPUPK_137Veselības psiholoģijaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraZane Gulbe2 / 3
VPUPK_143Vispārīgā psiholoģijaVeselības psiholoģijas un pedagoģijas katedraGuna Svence4 / 6

Studiju metodes

Studijas tiek īstenotas lekciju un nodarbību formā, tiek organizēti gan individuāli uzdevumi un radošie darbi, gan grupu darbi apjomīgākam rezultātam. Darbi tiek prezentēti, trenējot uzstāšanās iemaņas un publiskās runas prasmi.

Studiju norises vietas

Darba iespējas pēc studijām

Programmas absolventi var strādāt jebkurā iestādē vai uzņēmumā, kur piedāvā darbu sociālo zinātņu bakalauriem. Savukārt tiem absolventiem, kuri vēlas strādāt par psihologiem, jāturpina studijas maģistrantūrā, un tikai pēc tās pabeigšanas viņiem būs tiesības to darīt. Absolventi var piedalīties arī psiholoģiskos pētījuma projektos kā pētnieki.

Absolventi

anete-hofmane.jpg

Izvēlējos studēt Rīgas Stradiņa universitātē, jo esmu droša par RSU izglītības kvalitāti. Psiholoģijas studiju programma sniedz spēcīgus pamatus teorētiskajā, praktiskajā psiholoģiskās konsultēšanas, izvērtēšanas un arī pētniecības jomā – to, kas bieži vien trūkst cituviet. Ar pasniedzējiem ir viegli sadarboties un, lai arī prasības ir stingras, atsaucība ir garantēta tiem, kas ir ieinteresēti.

Anete Hofmane, studiju programmas Psiholoģija absolvente

Uzņemšanas prasības

Obligātās prasības
  • Vidējā izglītība
  • CE sertifikāts latviešu valodā
  • CE sertifikāts svešvalodā vai starptautiskas testēšanas institūcijas pārbaudījuma dokuments
  • CE sertifikāts matemātikā
Dokumenti, kas jāiesniedz
  • Jāaizpilda pieteikums elektroniskajā Uzņemšanas sistēmā https://uznemsana.rsu.lv un jāpievieno sekojoši dokumentu elektroniskie faili / datnes:
  • Pase (datu lapa) vai personas apliecība (eID abas puses
  • Fotogrāfija (studējošā apliecībai)
  • Atestāts, kas apliecina vispārējās vidējās izglītības iegūšanu
  • Atestāta par vispārējo vidējo izglītību pielikums “Sekmju izraksts" (abas puses), kurā reflektantam, kurš vispārējo vidējo izglītību ir ieguvis laikposmā no 1997. / 98. mācību gada līdz tekošajam uzņemšanas periodam, sekmju izrakstā obligāto un izvēlēto pamatpriekšmetu vērtējums ir vismaz 4 balles 10 ballu sistēmā (atzīmes specializētajos kursos netiek ņemtas vērā)
  • Centralizēto eksāmenu (turpmāk – CE) sertifikāti, kas minēti augstāk
  • Dokuments, kas apliecina dokumentu reģistrēšanas pakalpojuma apmaksu
  • Ja kādā no iesniedzamajiem dokumentiem ir cits personas uzvārds un / vai vārds un / vai personas kods nekā pasē, tad jāuzrāda arī dokuments, kas apliecina personas datu maiņu
  • Par iestāšanās dokumentu reģistrēšanu nav jāmaksā bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem. Bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem jāuzrāda normatīvajos aktos noteiktā kārtībā izsniegta apliecība sociālo garantiju nodrošināšanai, bet ne ilgāk kā līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai 
  • Ja reflektants izglītības dokumentu vai akadēmisko grādu ir ieguvis ārvalstīs (izņemot Igaunijā un Lietuvā), iesniegumam pievieno Akadēmiskās informācijas centra izziņu par to, kādam Latvijā piešķirtam izglītības dokumentam vai akadēmiskajam grādam atbilst ārvalstīs iegūtais izglītības dokuments vai grāds
Vērtēšanas kritēriji

Studiju programmas Psiholoģija reflektantus imatrikulē saskaņā ar rezultātiem, ko veido CE vērtējumi matemātikā, latviešu valodā, svešvalodā.
Uzņemšanas rezultātu kopvērtējumu 100% sastāda:

  • 10% no kopējā vērtējuma ietekmē CE vērtējums Matemātikā,
  • 45% no kopējā vērtējuma ietekmē CE vērtējums Latviešu valodā,
  • 45% no kopējā vērtējuma ietekmē CE vērtējums svešvalodā vai starptautiskas testēšanas institūcijas pārbaudījuma vērtējums svešvalodā.

Reflektantiem, kuri vidējo vispārējo izglītību ir ieguvuši pēc Valsts izglītības satura centra (VISC) īstenotā projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola 2030), konkursa rezultātu sastāda valsts pārbaudes darbu rezultāti šādos izglītības apguves līmeņos:

  • Augstākais līmenis (reizina ar koeficientu 1.0)
  • Optimālais līmenis (reizina ar koeficientu 0.75)
  • Vispārīgais līmenis (reizina ar koeficientu 0.5)

Vienādu vērtējumu summu gadījumā konkursu ietekmē CE vērtējums latviešu valodā.

Papildu punkti pie kopējā konkursa rezultāta tiek piešķirti par godalgotu vietu iegūšanu (1.–3. vieta):

  • Latvijas Republikas (nacionālajās) mācību priekšmetu olimpiādēs – 2 punkti,
  • Starptautiskajās mācību priekšmetu olimpiādēs – 4 punkti,
  • Latvijas (nacionālie) skolēnu zinātniski pētnieciskie darbi sociālo zinātņu sekcijā – 1 punkts,
  • Starptautiskie skolēnu zinātniski pētnieciskie darbi sociālo zinātņu sekcijā – 2 punkti.

Ko studēt tālāk

Studijas iespējams turpināt RSU maģistra studiju programmās.

Programmas direktors